Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Iemand een idee waarom de MCR morgen in volle glorie (lees: full cs) naar de woestijn toe gaat? Elke KLM MD11 was helemaal schoon (ook naar VCV) en ook met de MCT het geval. Geld op?!
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Elke maatschappij wil liefst geen tweedehands MD-11 kopen terwijl het toestel te duur is in onderhoud. En MD-11 gebruikt meer kerosine dan huidige nieuwe vliegtuigen zoals Airbus A350 of Boeing 787 Dreamliner. Dus alle MD-11's gaan er aan bij de sloperhamer zoals in VCV het geval is.wingview wrote:Iemand een idee waarom de MCR morgen in volle glorie (lees: full cs) naar de woestijn toe gaat? Elke KLM MD11 was helemaal schoon (ook naar VCV) en ook met de MCT het geval. Geld op?!
In deze tijd is heel weinig vraag naar een tweedehands vliegtuig die zo veel kerosine opslurpt, maar ook brengt het veel onderhoudskosten zich mee. Bedenk je ook wel dat er bij elke MD-11 nu wel echt bijna geen onderdelen meer te verkrijgen bij Boeing (voorheen was het geval bij Mc Donnel Douglas zelf). En het zelfde zal het ook gelden voor Boeing 767's in nabije toekomst.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Sorry Berven maar jouw reactie weet iedereen al en is geen antwoord op mijn vraag.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Eerlijk gezegd geen idee waarom het exact zo is. vaak liggen er reden aan ten grondslag waarom een kist in wit of juist niet de woestijn ingaat. Enkele voorbeelden:wingview wrote:Iemand een idee waarom de MCR morgen in volle glorie (lees: full cs) naar de woestijn toe gaat? Elke KLM MD11 was helemaal schoon (ook naar VCV) en ook met de MCT het geval. Geld op?!
-het voor de betreffende leasemaatschappij die eigenaar is van de betreffende kist niet uitmaakt in tegenstelling tot de leasemaatschappijen die de KLM had.
-het voor Martinair niet uitmaakt in tegenstelling tot dat het voor de KLM wel uitmaakt als ze zelf eigenaar zijn van betreffende machine (weet het voor deze kist even niet uit mijn hoofd of het een leasebak of eigenaarsbak was)
-er op de laatste vlucht nog volop vracht wordt meegenomen. Op de laatste KLM vlucht van de 11-jes zaten geen passagiers.
Zomaar wat ideetjes. Ik heb geen idee welke hier op van toepassing is.
@Berven.
Ik merk aan de stukken die je schrijft dat je een enorme passie hebt voor luchtvaart en dat je je enthousiasme erg graag deelt hier met anderen en met jezelf.
Zoals je wellicht hebt opgemerkt roepen sommige van jouw verhalen , antwoorden, etc echter een wat geirriteerd gevoel op bij anderen. Dit komt met name doordat je bijvoorbeeld geen antwoord geeft op de vraag die gesteld wordt terwijl je de betreffende vraag wel quote waarmee je doet vermoeden op de vraag te reageren, of je begint te antwoorden op een vraag en dwaalt halverwege zo enorm af dat het niet meer te lezen is, of een onsamenhangend verhaal neerschrijft wat vaak deels niet is gebaseerd op de werkelijkheid maar hoe jij het zelf beleeft en ook nog eens geheel uit het niets komt.
Neem het voorbeeld hierboven. Iemand vraagt waarom de kist in full Martinair kleuren de woestijn ingaat en jij komt met een antwoord wat gaat over de markt van 2e hands toestellen en dat die voor de 11 erg klein is door nieuwe en moderne toestellen die er nu op de markt zijn. Afgezien van het feit dat je verhaal met de huidige brandstofprijzen wellicht helemaal geen hout snijdt De lage brandstofkosten op dit moment maken het op dit moment zelfs zo machines die goedkoop in aanschaf/lease zijn maar duur in brandstof soms nog goedkoper uitvallen onderaan de streep dan een machine met dure aanschaf/leasekosten maar wel zuinig vliegt. Kijk bijvoorbeeld naar Arke. De 767 in de vloot is in de totale kosten (lease+brandstof) een stuk goedkoper dan de 787 in de vloot, die wel zuiniger vliegt, maar daar de dure aanschaf/leasekosten maken het toch zo dat het opereren van deze kisten duurder is als met de 767) en je hebt het over 767 onderdelen die niet meer te krijgen zouden zijn. Er zijn meer dan voldoende 767 onderdelen op de markt en als ik me niet vergis zijn er dit jaar zelfs nog enkele nieuwe machines van dit type geproduceerd. (Heb even geen gegevens bij de hand). Het antwoord op de gestelde vraag die jij hier geeft is geen antwoord op die vraag en staan ook nog wat onjuistheden in.
Doe jezelf een plezier, lees de vraag die gesteld wordt goed door en probeer daar dan gericht op te antwoorden met een ter zake doendend antwoord, dat kan ook een antwoord zijn waar jij persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niet achter staat.
Dit zou bij anderen alhier een hoop ergernis wegnemen en het topic een stuk leesbaarder houden. Neem het eens in overweging en laat het rustig op je inwerken. Ik waardeer je inzet en je passie enorm, maar je reacties slaan soms echt als een spreekwoordelijke "tang op een varken" en daarmee doe je jezelf wellicht wat tekort.
Just an advice!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het enige wat er verandert is dat de registratie nu op tape staat. Wat mij het idee geeft dat het een Amerikaanse regio krijgt zodra het in de zandbak staat en uitgeschreven gaat worden uit het PH-register.
Waarom Martinair Cargo er nog steeds op? De MCT en de 767-en gingen zonder titels weg. Ik heb geen idee. Is het belangrijk? Ik vind het vooral zonde dat de vrachtkisten massaal Schiphol weten te vinden en 'wij' geen manier weten te vinden om zelf de vracht te blijven vliegen en winstgevend te maken.
Berven1, hou het simpel. Geen moeilijke verhalen waar niet doorheen te komen is. En als je iets roept, doe het op persoonlijke titel of check your facts en blijf bij het onderwerp.
Waarom Martinair Cargo er nog steeds op? De MCT en de 767-en gingen zonder titels weg. Ik heb geen idee. Is het belangrijk? Ik vind het vooral zonde dat de vrachtkisten massaal Schiphol weten te vinden en 'wij' geen manier weten te vinden om zelf de vracht te blijven vliegen en winstgevend te maken.
Berven1, hou het simpel. Geen moeilijke verhalen waar niet doorheen te komen is. En als je iets roept, doe het op persoonlijke titel of check your facts en blijf bij het onderwerp.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wat ik hoorde omdat hij vracht bij zich had (1 vd suggesties van Niels ook) en dus als het ware gewoon 'nog een dienst vloog'.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MCR is op weg naar ORD, morgen door naar MHV.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Thx voor het meedenken.
Kist is een leasebak dus optie 1 en 2 zou kunnen. Kan me niet voorstellen dat deze vracht mee heeft want klom in 1x naar 40000 voet Zat later ook nog aan een andere mogelijkheid te denken en dat is dat die kist direct ontmanteld word en scrap. Dat is binnen 2 weken gepiept denk ik.
@mac
Belangrijk, nee maar het viel gewoon op. Eens wat betreft het verdwijnen van NL vracht.
Kist is een leasebak dus optie 1 en 2 zou kunnen. Kan me niet voorstellen dat deze vracht mee heeft want klom in 1x naar 40000 voet Zat later ook nog aan een andere mogelijkheid te denken en dat is dat die kist direct ontmanteld word en scrap. Dat is binnen 2 weken gepiept denk ik.
@mac
Belangrijk, nee maar het viel gewoon op. Eens wat betreft het verdwijnen van NL vracht.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het verbaasd mij altijd weer dat er verschillende velden worden gekozen om kisten in te klaren voordat deze naar Vcv gaan. Wellicht heeft het te maken dat er crew al in Ord zit.
In 1 keer door naar de 41000 ft voor een 11 is rap maar misschien zit er geen 80 ton maar 10 ton vracht aan boord. Martinair old style zal zeker geprobeerd hebben geld te verdienen aan deze vlucht.
In 1 keer door naar de 41000 ft voor een 11 is rap maar misschien zit er geen 80 ton maar 10 ton vracht aan boord. Martinair old style zal zeker geprobeerd hebben geld te verdienen aan deze vlucht.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Kist had wel deglijk vracht aan boord. Of het veel is geweest geen idee. 76-er?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Heeeel weinig.
Grondtijd in ORD is 22 uur, dezelfde crew vliegt 'm door naar Mohave.
Grondtijd in ORD is 22 uur, dezelfde crew vliegt 'm door naar Mohave.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ah, we hebben er weer een nieuwe bij. Niets toe te voegen behalve zeiken en met de bekende vinger naar de bekende "schuldigen" te wijzen. Wees welkom!
- rené
- Scramble Addict
- Posts: 2221
- Joined: 26 Dec 2004, 09:49
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Amsterdam
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
moet af en toe ook gebeuren anders wordt het hier misschien wat saai voor sommigen!mac wrote:Ah, we hebben er weer een nieuwe bij. Niets toe te voegen behalve zeiken en met de bekende vinger naar de bekende "schuldigen" te wijzen. Wees welkom!
- JohanvRossum
- Scramble Junior
- Posts: 181
- Joined: 25 Feb 2012, 15:55
- Type of spotter: Civil
- Subscriber Scramble: JohanvRossum
- Location: Rijnsburg
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hij heeft nog een half uur te vliegen ongeveer, zit nu op 43050 ft
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22230
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wat om te lezen...
http://www.upinthesky.nl/2015/09/hans-d ... s-bedrijf/
http://www.upinthesky.nl/2015/09/hans-d ... s-bedrijf/
Hans de Jong: de teloorgang van een trots bedrijf
December 2024 updates at FokkerNews.nl....