Flyboy wrote:En die is dan weer oranje, of wil hij voorkomen dat zijn familienaam er in betrokken wordt
Precies, die van Oranje hebben toch al problemen om te verklaren wat ze allemaal met hun geld doen.
Flyboy wrote:En die is dan weer oranje, of wil hij voorkomen dat zijn familienaam er in betrokken wordt
No, not at all, he just says something like "...27 over to (...) thank you sir." The transmissions are clipped by the scanner, which as we all know is not conveying transmissions until the squelch reacts. I think what we here is "118.27 over to tower, thank you sir", or at least the intent to say that.Jan Stol wrote:Turkish is cleared approach 18R and contact tower on XXX, 'byebye.' The pilots do try to respond something, which I suspect is closely before moment of impact. I can very well understand if this was some 'panic'shout and thus could mean he says something in Turkish.
Is 2 minuten tussentijd tussen twee landende toestellen niet heel normaal?Rockville wrote:'Ander toestel mogelijk oorzaak crash'
ISTANBUL - De crash met een Turks passagiersvliegtuig op Schiphol is mogelijk veroorzaakt door een ander toestel dat kort ervoor op de luchthaven landde.
De korte afstand tussen de toestellen leidde tot extra turbulentie voor het vliegtuig van Turkish Airlines. Dat meldde de Turkse pilotenvereniging Talpa vrijdag.
Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen.
De luchtverkeersleiding op Schiphol had de bemanning voor de extra turbulentie moeten waarschuwen, stelt Talpa.
© ANP Uitgegeven: 27 februari 2009 16:07
En dat zal alleen maar erger worden vrees ik. Het "nieuws" is nu door allerlei bronnen steeds sneller voorhanden. In het Parool van gisteren (of eergisteren) stond een stuk over de ´Twitter´ verslaggeving van de ramp. Met daarbij ook de tijden waarop de eerste mensen er melding van maakte. Om niet achter de feiten aan te lopen, vrees ik dat veel gevestigde media ook sneller van dit soort bronnen gebruik zullen gaan maken. Met het probleem dat zeker dit soort bronnen veel moeilijker te controleren zijn. Door het aantal, en doordat helemaal niet meer duidelijk is wat voor kennis deze bronnen hebben. Immers, elke boerenl*l kan gaan twitteren....Slijfie wrote:De drang om iets nieuws te brengen is zó groot, dat zo'n beetje alles voor waar wordt aangenomen. En alles wordt opgeblazen tot groot nieuws. Scoren scoren scoren!
De Telegraaf heeft in elk geval nog Arnold Burlage in dienst. Over zijn kennisniveau ga ik echter geen uitspraak doen.Slijfie wrote:Destijds, in 1986, hadden De Telegraaf en De Volkskrant wel zo'n specialist in dienst. Ik weet niet of dat nog zo is. En als dat zo, waar waren ze dan? Want ik denk maar zo: je moet mij ook niet laten schrijven over de credietcrisis.
Ik gok dat die begrafenissen niet in Nederland zullen plaatsvinden, maar in Amerika of Turkije. Dan vraag ik mij dus echt af wat die fundamentalistjes willen bereiken?nuckleuz wrote:Totaal off-topic:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _verstoren" onclick="window.open(this.href);return false;
Onbegrijpelijk dat dit soort mensen bestaan...
Je mag je best ergeren... en vinden dat dit een alledaags incidentje was.Slijfie wrote:"Er is een tweede toestel met problemen!" hoorde ik op m'n werk een collega roepen. Niet gehinderd door enige kennis van zaken blaast een journalist een alledaags incidentje op tot een bijna-ramp.
Dank voor de correctie. Waar vind ik informatie welke aanvullingen er in totaal zijn? Mijn RT is op VFR niveau en wil graag wat bij leren!Key wrote:De term 'cleared' is inderdaad gereserveerd voor bepaalde instructies, maar daar valt iets meer onder dan alleen take-off en landing. Op Schiphol krijgt een inbound normaliter bv. 'cleared for approach' van Approach/Arrival (de eindnadering mag aangevangen worden, de vlieghoogte wordt verlaten op het glijpad), en 'cleared to land' van Tower. Dat is bij de THY dus allemaal gebeurd.
Erik