KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 574
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat ik nou tegen kwam op luchtvaartnieuws
Wie zegt nou steeds dat de klm geen A350 krijgt maar dat krijgen ze wel onderste stukje gekopieerd van luchtvaartnieuws
In de langetermijnvisie van KLM past naast de Boeing 787 ook de Airbus A350, zegt Elbers. “We hebben zeven A350’s in bestelling staan. Op dit moment is de planning dat ze vanaf 2020 worden geleverd.
Wie zegt nou steeds dat de klm geen A350 krijgt maar dat krijgen ze wel onderste stukje gekopieerd van luchtvaartnieuws
In de langetermijnvisie van KLM past naast de Boeing 787 ook de Airbus A350, zegt Elbers. “We hebben zeven A350’s in bestelling staan. Op dit moment is de planning dat ze vanaf 2020 worden geleverd.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Strikt genomen kan je dat alle kanten oplezen. Vooral 'op dit moment is de planning' kan later ook uitgelegd worden met 'maar nu niet meer'. Zelfs als de beslissing al genomen zou zijn, maar er nog onderhandeld wordt over waar die kisten nu ondergebracht gaan worden zal men dit nog zeggen.
Ik heb eerlijk geen idee wat er zal gaan gebeuren, maar de bovenstaande zin biedt niet heel veel helderheid.
Erwin
Ik heb eerlijk geen idee wat er zal gaan gebeuren, maar de bovenstaande zin biedt niet heel veel helderheid.
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op Airliners wordt melding gemaakt van gesprekken tussen KL en de lokale autoriteiten voor het hervatten van de AMS-MIA route. Valt mooi samen met de verdere halvering van de MP vrachtvloot, die tot komend zomerseizoen nog bijna dagelijks MIA aan doet op weg van en naar Zuid-Amerika. Of gewoon toeval?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
E,76-er wrote:Op Airliners wordt melding gemaakt van gesprekken tussen KL en de lokale autoriteiten voor het hervatten van de AMS-MIA route. Valt mooi samen met de verdere halvering van de MP vrachtvloot, die tot komend zomerseizoen nog bijna dagelijks MIA aan doet op weg van en naar Zuid-Amerika. Of gewoon toeval?
Dat is puur toeval
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik word erg moe van dit soort reacties.robin27198 wrote:Wat ik nou tegen kwam op luchtvaartnieuws
Wie zegt nou steeds dat de klm geen A350 krijgt maar dat krijgen ze wel onderste stukje gekopieerd van luchtvaartnieuws
.
Dus alles wat op luchtvaartnieuws staat is per definitie waar?
We hebben het hier wel over de meest "kleuterige" nieuwssite die er is, en soms niet eens in staat is om een artikel na te lezen en fouten eruit te halen voordat men het plaatst.
Daarbij geeft Erwin hierboven reeds aan hoe je het artikel ook kan interpreteren.
Dit soort reacties zorgen er steeds meer voor dat alle inside-info die ik in mijn bezit heb, steeds minder ga delen. En ik ben, naar verluid, niet de enigste daarin.
Er zijn hier een paar mensen die alleen maar informatie "cashen" en niets teruggeven, en als er dan ergens anders wat anders staat dan dat hier is gemeld dan deugd er meteen geen reet van wat hier gepost wordt. "Wie zegt nou hier steeds........"
$0,02
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- 787Dreamliner
- Scramble Newbie
- Posts: 28
- Joined: 07 Jun 2014, 19:19
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet helemaal fair om te klagen over een site die fouten maakt in artikelen, als je eigen posts ook spellingsfouten bevatten. Jouw informatie wordt overigens door velen wel gewaardeerd, onder ander door mij, dus het zou jammer zijn als je door 'dat soort reacties' minder informatie gaat delen.B767-300ER wrote:Ik word erg moe van dit soort reacties.robin27198 wrote:Wat ik nou tegen kwam op luchtvaartnieuws
Wie zegt nou steeds dat de klm geen A350 krijgt maar dat krijgen ze wel onderste stukje gekopieerd van luchtvaartnieuws
.
Dus alles wat op luchtvaartnieuws staat is per definitie waar?
We hebben het hier wel over de meest "kleuterige" nieuwssite die er is, en soms niet eens in staat is om een artikel na te lezen en fouten eruit te halen voordat men het plaatst.
Daarbij geeft Erwin hierboven reeds aan hoe je het artikel ook kan interpreteren.
Dit soort reacties zorgen er steeds meer voor dat alle inside-info die ik in mijn bezit heb, steeds minder ga delen. En ik ben, naar verluid, niet de enigste daarin.
Er zijn hier een paar mensen die alleen maar informatie "cashen" en niets teruggeven, en als er dan ergens anders wat anders staat dan dat hier is gemeld dan deugd er meteen geen reet van wat hier gepost wordt. "Wie zegt nou hier steeds........"
$0,02
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er is volgens mij een groot verschil tussen een spellingsfout of een heel fout artikel...787Dreamliner wrote: Niet helemaal fair om te klagen over een site die fouten maakt in artikelen, als je eigen posts ook spellingsfouten bevatten.
Er is meerdere keren door insiders vermeld dat er geen A350's komen voor KLM i.p.v. het aannemen komt het steeds weer terug. Ik begijp de irritatie wel.
Waardeer en respecteer de mensen die de inside informatie delen en daarmee ons helpen a.u.b.
Het is niks persoonlijks tegen u 787dreamliner maar geldt voor iedereen "wie de schoen past trekt hem aan".
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik snap alle verwarring wel. Meerdere keren is het idee gewekt dat KLM naar een simpele vloot wil. Van 4 verschillende widebodies naar 2 (die ook nog eens onder 1 divisie vallen qua cockpitbemanning), 1 Europa kist en 1 regional kist. Voor de azijnzeikers onder ons, ik zie de 737-700/800/900 ff als 1 kist en de Embraer 175/190 ook als 1 kist.
Ook KLM heeft deze suggestie wel eens gewekt. Echter heeft KLM nooit bevestigd danwel gezegd dat ze geen Airbus A350 zullen gaan vliegen. Of het uiteindelijk gebeurd is een tweede. Net zoals de A330 vloot, bijna iedereen verwacht dat dit net zo'n korte termijn kist gaat worden als de A310 maar op de 4 (en misschien 6) na blijft de rest voorlopig lekker rondvliegen voor KLM en is er geen officieel schrijven dat alle 330's uitgefaseerd gaan worden binnen enkele jaren.
De komende jaren zullen spannend genoeg zijn voor KLM en ik denk dat ze in Amstelveen zorgvuldig zullen afwegen welke kist op dat moment nodig is. In 2015 een order voor kisten annuleren die over 4 of 5 jaar pas komt is vrij voorbarig lijkt mij.
Ook KLM heeft deze suggestie wel eens gewekt. Echter heeft KLM nooit bevestigd danwel gezegd dat ze geen Airbus A350 zullen gaan vliegen. Of het uiteindelijk gebeurd is een tweede. Net zoals de A330 vloot, bijna iedereen verwacht dat dit net zo'n korte termijn kist gaat worden als de A310 maar op de 4 (en misschien 6) na blijft de rest voorlopig lekker rondvliegen voor KLM en is er geen officieel schrijven dat alle 330's uitgefaseerd gaan worden binnen enkele jaren.
De komende jaren zullen spannend genoeg zijn voor KLM en ik denk dat ze in Amstelveen zorgvuldig zullen afwegen welke kist op dat moment nodig is. In 2015 een order voor kisten annuleren die over 4 of 5 jaar pas komt is vrij voorbarig lijkt mij.
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In de lange termijn vlootplanning staan nog steeds A350's genoemd, zelfs al registraties in de PH-AZx serie.
Aanpassingen kunnen natuurlijk altijd, net zoals 787-9 orders naar -10 omzetten of afleverposities 787/A350 'ruilen' binnen de AF/KLM groep.
Only time will tell ...
Aanpassingen kunnen natuurlijk altijd, net zoals 787-9 orders naar -10 omzetten of afleverposities 787/A350 'ruilen' binnen de AF/KLM groep.
Only time will tell ...
Rgds/Henk
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik heb het idd niet over simpele spellingsfoutjes maar over echt feitelijke onjuistheden...Edsard wrote:Er is volgens mij een groot verschil tussen een spellingsfout of een heel fout artikel...787Dreamliner wrote: Niet helemaal fair om te klagen over een site die fouten maakt in artikelen, als je eigen posts ook spellingsfouten bevatten.
Er is meerdere keren door insiders vermeld dat er geen A350's komen voor KLM i.p.v. het aannemen komt het steeds weer terug. Ik begijp de irritatie wel.
Waardeer en respecteer de mensen die de inside informatie delen en daarmee ons helpen a.u.b.
Het is niks persoonlijks tegen u 787dreamliner maar geldt voor iedereen "wie de schoen past trekt hem aan".
(Klein voorbeeld. Een artikel over De 777 vloot van United die ging van 3-3-3 naar 3-4-3 en dat leverde ruim 100 extra stoelen per machine op. Juist ja. Nooit geweten dat er 100 rijen en een United 777 zitten. En zo nog tal van andere voorbeelden. Als je pretendeert (prentedeerd?) een kwalitatieve site te zijn (met nota bene voor sommige artikelen een betaalde service) zorg dan in ieder geval dat je artikelen feitelijk kloppen en feitelijk worden tegen gelezen als je ze plaatst)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jij hebt mijn bericht kennelijk niet helemaal begrepen. Edsard heeft het ondertussen al aan je uitgelegd wat ik bedoel. Dank Edsard. Het gaat mij om de inhoud, niet om 2 spellingsfouten. Niet iedereen beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift 100 procent. Maar ik schrijf dan ook geen "nieuws" artikelen. Klein verschil. Van een nieuwssite mag je nieuws verwachten, die zijn feiten dubbel checkt en controleert op juistheid middels hoor en wederhoor. Dat daarbij de artikelen in foutloos Nederlands zijn geschreven is voor een nieuwssite natuurlijk een pre, en voor een forumlod die inside info deelt slechts "mooi meegenomen". (Neemt niet weg dat ik ook een en ander moet controleren alvorens dit te plaatsen).787Dreamliner wrote:
Niet helemaal fair om te klagen over een site die fouten maakt in artikelen, als je eigen posts ook spellingsfouten bevatten. Jouw informatie wordt overigens door velen wel gewaardeerd, onder ander door mij, dus het zou jammer zijn als je door 'dat soort reacties' minder informatie gaat delen.
Het zijn juist de reacties als bijvoorbeeld die van Robin27198 die mij de zin ontnemen hier uberhaupt nog iets aan inside info te plaatsen. En jouw simpele reactie hierboven bevestigd eigenlijk mijn gevoel dat ik hier maar beter weg kan blijven. Beetje mierenneuken over 2 spellingsfoutjes, dan heb je de boodschap van mijn bericht echt niet begrepen, wat een azijnpisserij zeg. En daarachteraan roepen dat je mn informatie waardeerd. Je haalt je inside info maar ergens anders vandaan. Ik snap wel waarom een aantal anderen hier reeds vertrokken zijn. Ik ga ze denk ik maar eens achterna.
I rest my case.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- 787Dreamliner
- Scramble Newbie
- Posts: 28
- Joined: 07 Jun 2014, 19:19
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daar heb je gelijk in.B767-300ER wrote:Ik heb het idd niet over simpele spellingsfoutjes maar over echt feitelijke onjuistheden...Edsard wrote:Er is volgens mij een groot verschil tussen een spellingsfout of een heel fout artikel...787Dreamliner wrote: Niet helemaal fair om te klagen over een site die fouten maakt in artikelen, als je eigen posts ook spellingsfouten bevatten.
Er is meerdere keren door insiders vermeld dat er geen A350's komen voor KLM i.p.v. het aannemen komt het steeds weer terug. Ik begijp de irritatie wel.
Waardeer en respecteer de mensen die de inside informatie delen en daarmee ons helpen a.u.b.
Het is niks persoonlijks tegen u 787dreamliner maar geldt voor iedereen "wie de schoen past trekt hem aan".
(Klein voorbeeld. Een artikel over De 777 vloot van United die ging van 3-3-3 naar 3-4-3 en dat leverde ruim 100 extra stoelen per machine op. Juist ja. Nooit geweten dat er 100 rijen en een United 777 zitten. En zo nog tal van andere voorbeelden. Als je pretendeert (prentedeerd?) een kwalitatieve site te zijn (met nota bene voor sommige artikelen een betaalde service) zorg dan in ieder geval dat je artikelen feitelijk kloppen en feitelijk worden tegen gelezen als je ze plaatst)
- 787Dreamliner
- Scramble Newbie
- Posts: 28
- Joined: 07 Jun 2014, 19:19
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jammer dat je die keuze maakt, maar natuurlijk respecteer ik dat. Weet wel dat het zeker niet de bedoeling was om je over te halen tot die keuze. Vind het jammer dat het zo moet gaan op dit forum, niks persoonlijks tegen jou uiteraard, aangezien we allemaal dezelfde passie in luchtvaart hebben. Of je nou werkzaam bent op Schiphol of gewoon een interesse hebt in luchtvaart.B767-300ER wrote:Jij hebt mijn bericht kennelijk niet helemaal begrepen. Edsard heeft het ondertussen al aan je uitgelegd wat ik bedoel. Dank Edsard. Het gaat mij om de inhoud, niet om 2 spellingsfouten. Niet iedereen beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift 100 procent. Maar ik schrijf dan ook geen "nieuws" artikelen. Klein verschil. Van een nieuwssite mag je nieuws verwachten, die zijn feiten dubbel checkt en controleert op juistheid middels hoor en wederhoor. Dat daarbij de artikelen in foutloos Nederlands zijn geschreven is voor een nieuwssite natuurlijk een pre, en voor een forumlod die inside info deelt slechts "mooi meegenomen". (Neemt niet weg dat ik ook een en ander moet controleren alvorens dit te plaatsen).787Dreamliner wrote:
Niet helemaal fair om te klagen over een site die fouten maakt in artikelen, als je eigen posts ook spellingsfouten bevatten. Jouw informatie wordt overigens door velen wel gewaardeerd, onder ander door mij, dus het zou jammer zijn als je door 'dat soort reacties' minder informatie gaat delen.
Het zijn juist de reacties als bijvoorbeeld die van Robin27198 die mij de zin ontnemen hier uberhaupt nog iets aan inside info te plaatsen. En jouw simpele reactie hierboven bevestigd eigenlijk mijn gevoel dat ik hier maar beter weg kan blijven. Beetje mierenneuken over 2 spellingsfoutjes, dan heb je de boodschap van mijn bericht echt niet begrepen, wat een azijnpisserij zeg. En daarachteraan roepen dat je mn informatie waardeerd. Je haalt je inside info maar ergens anders vandaan. Ik snap wel waarom een aantal anderen hier reeds vertrokken zijn. Ik ga ze denk ik maar eens achterna.
I rest my case.
Nog een ding: ik begrijp je frustatie dat sommige mensen niet, althans zo lijkt het, kunnen lezen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jouw reactie was de druppel.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Maybe possible to add the link from Airliners to this message? Topic not found...76-er wrote:Op Airliners wordt melding gemaakt van gesprekken tussen KL en de lokale autoriteiten voor het hervatten van de AMS-MIA route. Valt mooi samen met de verdere halvering van de MP vrachtvloot, die tot komend zomerseizoen nog bijna dagelijks MIA aan doet op weg van en naar Zuid-Amerika. Of gewoon toeval?
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography