KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Hier de link: http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/6549355/

Wordt in het onderwerp gesproken over een combi als kist maar volgens mij wordt Miami vooral gebruikt als technische stop en dat er relatief weinig vracht op en af gaat.

Verder meen ik mij te herinneren dat in het verleden Miami het prima deed qua pax aantallen maar dat er te weinig op werd verdient en dat ze die capaciteit liever ergens anders in wilde zetten. Maar het fijne weet ik hier niet van.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

De yields naar FL zijn inderdaad laag, altijd zo geweest. Veel vakantieverkeer. Ik kan me wel voorstellen dat er met de opkomst van de ME3+1 wordt gekeken naar routes waar KL minder last van deze clubs zou hebben. Wat de KLeM nodig heeft is een toestel dat geld kan verdienen met een relatief lage CASK, bijvoorbeeld de 77W, 333 of zelfs de al afgeschreven combi's. Toestellen die bij KL's eerdere pogingen naar MIA niet of nauwelijks in de vloot aanwezig waren. De vrachtmarkt is er al, die hoeven ze niet eens op te bouwen. Kan zo van de een op andere dag van de MD11F in een blauwe vogel. Dat er vanuit MIA naar AMS nu niet veel vracht mee gaat komt door het simpele feit dat er niets meer bij kan, er zitten al 100+ ton bloemen aan boord. Pax aanbod is er ook voldoende, dat vliegt nu via de DL hubs of TUI.

De concurrentie is groot, zeker, maar als er een major uit de EU MIA rendabel kan opereren is het 'densificatie'-KLM wel.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

76-er, wat ik bedoelde was dit: die 11-en of 747F die nu Miami aanvliegen gaan of komen naar/vanuit Zuid-Amerika. Vracht kan aan boord blijven etc. Als er een combi wordt in gezet moet alle vracht eruit omdat de combi terug gaat naar Ams. Hoe vervoer je die vracht verder zuid Amerika in of hoe haal je het uit Zuid Amerika? En dan moet je misschien pallets ombouwen ivm afmetingen etc. Dat lijkt me niet efficiënt.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Hoeveel kan er nu mee vanaf Quito met de MD11 of 744?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat MIA alleen een tankstop is. Volgens mij kan je dan net zo goed bij BQN stoppen (goedkoper). De enige reden om dan nog naar MIA te gaan (va Quito) is met een gunstige wind of heb ik het antwoord al gegeven?
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Wanneer wordt PH-BHA geleverd?
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Wat Wingview zegt.

Stėl KL start MIA, dan hoeven de freighters dus niet meer langs MIA maar volstaat BQN. Is idd goedkoper. Wat een MD wegsleurt uit UIO weet ik niet, maar de 74 (zeker de ERF) heeft er geen beperkingen. Tonnetje of 100 dus.

Maar uiteraard blijft het allemaal speculaas.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Ah, Yteke leest ook mee op Airliners:

http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/a ... ten__.html

:innocent:
User avatar
toppiero
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 660
Joined: 07 Jul 2008, 17:44
Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
Location: NL

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by toppiero »

Heeft iemand toevallig zicht op de ombouw van de cabines van de ''oude'' 77W's?
Greetz,

Toppiero
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 574
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

B767-300ER wrote:
787Dreamliner wrote:
Niet helemaal fair om te klagen over een site die fouten maakt in artikelen, als je eigen posts ook spellingsfouten bevatten. Jouw informatie wordt overigens door velen wel gewaardeerd, onder ander door mij, dus het zou jammer zijn als je door 'dat soort reacties' minder informatie gaat delen. :wink:
Jij hebt mijn bericht kennelijk niet helemaal begrepen. Edsard heeft het ondertussen al aan je uitgelegd wat ik bedoel. Dank Edsard. Het gaat mij om de inhoud, niet om 2 spellingsfouten. Niet iedereen beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift 100 procent. Maar ik schrijf dan ook geen "nieuws" artikelen. Klein verschil. Van een nieuwssite mag je nieuws verwachten, die zijn feiten dubbel checkt en controleert op juistheid middels hoor en wederhoor. Dat daarbij de artikelen in foutloos Nederlands zijn geschreven is voor een nieuwssite natuurlijk een pre, en voor een forumlod die inside info deelt slechts "mooi meegenomen". (Neemt niet weg dat ik ook een en ander moet controleren alvorens dit te plaatsen).

Het zijn juist de reacties als bijvoorbeeld die van Robin27198 die mij de zin ontnemen hier uberhaupt nog iets aan inside info te plaatsen. En jouw simpele reactie hierboven bevestigd eigenlijk mijn gevoel dat ik hier maar beter weg kan blijven. Beetje mierenneuken over 2 spellingsfoutjes, dan heb je de boodschap van mijn bericht echt niet begrepen, wat een azijnpisserij zeg. En daarachteraan roepen dat je mn informatie waardeerd. Je haalt je inside info maar ergens anders vandaan. Ik snap wel waarom een aantal anderen hier reeds vertrokken zijn. Ik ga ze denk ik maar eens achterna.

I rest my case.


als ik toch iets lees mag ik dat toch wel hier melden??
als sommige reacties jouw de zin ontnemen om hier nog wat te plaatsen dan negeer je die reacties toch gewoon? ik snap best dat mijn post bij sommige veel vragen op roept en dat sommige het irritant vinden maar het mag toch best hier geplaatst worden daar is dit forum toch voor ??
ik zal vanaf nu proberen nuttige informatie plaatsen
bij deze mijn excuses B767-300ER ik zal niet meer on nuttige informatie plaatsen
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

robin27198 wrote:als ik toch iets lees mag ik dat toch wel hier melden??
als sommige reacties jouw de zin ontnemen om hier nog wat te plaatsen dan negeer je die reacties toch gewoon? ik snap best dat mijn post bij sommige veel vragen op roept en dat sommige het irritant vinden maar het mag toch best hier geplaatst worden daar is dit forum toch voor ??
ik zal vanaf nu proberen nuttige informatie plaatsen
bij deze mijn excuses B767-300ER ik zal niet meer on nuttige informatie plaatsen
Het is een gevalletje "c'est le ton qui fait la musique". Had je geschreven "kijk nou eens wat Luchtvaartnieuws te melden heeft" dan had het wat minder obstinaat geleken.
== All is well, as long as we keep spinning ==
unimproved
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 34
Joined: 21 May 2014, 20:02

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by unimproved »

toppiero wrote:Heeft iemand toevallig zicht op de ombouw van de cabines van de ''oude'' 77W's?
Voor zover bekend duurt het nog wel even (tenminste niks in H11 de laatste tijd). Schijnt met het gebrek aan stoelen te maken te hebben.
User avatar
Fiets
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 09 Dec 2008, 10:37
Type of spotter: S5F2
Subscriber Scramble: HR
Location: Schiphol/Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Fiets »

unimproved wrote:
toppiero wrote:Heeft iemand toevallig zicht op de ombouw van de cabines van de ''oude'' 77W's?
Voor zover bekend duurt het nog wel even (tenminste niks in H11 de laatste tijd). Schijnt met het gebrek aan stoelen te maken te hebben.
Op dit moment wordt de BQO omgebouwd met nieuwe WBC en Economy stoelen, later in November volgt de BQP en in December volgt de laatste 772, de BQK.
Het is de bedoeling dat in 2016 verder wordt gegaan met de 77W's.
Rgds/Henk
User avatar
HV7572KC
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 586
Joined: 01 Jan 2005, 16:26
Subscriber Scramble: HV7572KC
Location: Sneek

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by HV7572KC »

PH-BFM staat in full colours @ LETL, motoren hangen er ook nog onder. Stond gisteren met Spaanse spotter te babbelen @ LEMD, die liet een foto zien van 15/11 van de BFM. For the records, bijna alle Transaero 747s staan hier stored inclusief de EI-XLN (Tiger livery).
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Wat is de reden dat ze niet de KLM logo's verwijderen. Dit doen ze toch altijd met storage?
HV7572KC wrote:PH-BFM staat in full colours @ LETL, motoren hangen er ook nog onder. Stond gisteren met Spaanse spotter te babbelen @ LEMD, die liet een foto zien van 15/11 van de BFM. For the records, bijna alle Transaero 747s staan hier stored inclusief de EI-XLN (Tiger livery).
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Wanneer wordt PH-BHA geleverd?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”