Er wordt in het persbericht gesproken over de reden van het uitstel: het niet kunnen verkopen van een miljardenuitgave voor "de militaire order van de eeuw", als aan de andere kant 18 miljard bezuinigd moet worden. Dat betekent dus dat de miljarden ook niet aan een andere kist dan de JSF zullen worden uitgegeven. Dus volgens het persbericht wordt de hele vervanging (en dus investering) uitgesteld. Maar vergeet niet: het testen (en de aanschaf van testtoestel nr.2) gaat gewoon door. Dus zo ijskast achtig is het nu ook weer niet.aviodromefriend wrote:Ik weet niet of je dat artikel wel hebt gelezen/willen lezen (kan het me voorstellen, is de T. maar), maar er wordt uitdrukkelijk alleen over gesproken om de komende regeerperiode geen JSF als F-16 vervanger te kopen. Over andere oplossingen/opties geen woord, dus dat ligt gewoon nog net zo open als een paar weken geleden (voor zover dat open lag natuurlijk), anders hadden ze wel genoemd dat we langer met de F-16 die we nu hebben doorgaan.
blu109 wrote:Coati misschien een jsf belanghebbende?
Proest....nee hoor, en dat kunnen verschillende personen hier beamen...
blu109 wrote:Ik hoop persoonlijk dat dat krat er niet gaat komen omdat er teveel gelogen en bedrogen is in de ontwikkeling van dit zogenaamde 5e generatie vliegtuig. Het ooit door de klu bedachte swingrole concept kan meteen overboord als besloten word de jsf aan te schaffen. Het vliegtuig is simpelweg niet in staat om de f-16 te evenaren.
...Maar dit soort statements vind ik wel heel erg lachwekkend. LM krijgt opdracht om een kist te bouwen voor de USAF als vervanging voor de F-16, er worden boekwerken geleverd met daarin eisen waaraan de nieuwe fighter moet voldoen. Maar jij weet, met al jouw geheime kennis, dat dit toestel de F-16 (van de jaren 70) nooit kan evenaren...yeah right...domme Canadezen, domme Amerikanen, domme Australiers, en al die andere landen die stom stom stom straks de JSF kopen, terwijl de fantastische F-16 zoveel beter is en nog goedkoper ook! En te verkrijgen bij dezelfde fabrikant notabene. Raar dat ze dat niet zien...De LM propaganda voor de F-16 heeft in ieder geval goed gewerkt bij jou, dus het is een kwestie van tijd voordat je hetzelfde gaat roepen over de opvolger van de JSF die nooit de JSF kan evenaren.
Of ben jij soms een F-16 belanghebbende...?