KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Veel extra capaciteit vanaf morgen tot eind eind deze maand:
PH-BVA
PH-BVR
PH-BFW
PH-BHG
User avatar
XYZ
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4351
Joined: 28 Feb 2003, 17:54

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by XYZ »

TUESDAY, 14 JUNE 2016

- PH-BHG B787-9 KLM First Flight
L/N 449 C/N 38766 B787-9 PH-BHG KLM

- Dep PAE 12:27 PDT Arr PAE 15:14 PDT via MWH
Call Sign BOE449 Hex Code 485341
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Iemand enig idee waarom het nu al bijna 9 weken duurt? Dit is wel erg lang voor een FD onderhoud.


[/quote]De enige die ik (nog) in de planning kan vinden:

PH-BFW een D-check tussen 09mei16 en 19jun16...[/quote]

Nu als KL9865 onderweg, boven India, zo te zien richting Kuala Lumpur[/quote]
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-BFW vliegt nu terug naar AMS, KL9866, vanuit Jakarta. Deze is ongeveer 11 weken weg geweest. Iemand enig idee waarom dit zo lang heeft geduurd? Normaal gesproken duurt een FD check maar 8 weken.
nemaco wrote:Iemand enig idee waarom het nu al bijna 9 weken duurt? Dit is wel erg lang voor een FD onderhoud.

De enige die ik (nog) in de planning kan vinden:

PH-BFW een D-check tussen 09mei16 en 19jun16...[/quote]

Nu als KL9865 onderweg, boven India, zo te zien richting Kuala Lumpur[/quote][/quote]
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Kan iemand vertellen wanneer PH-BFW weer de route op gaat.
nemaco wrote:PH-BFW vliegt nu terug naar AMS, KL9866, vanuit Jakarta. Deze is ongeveer 11 weken weg geweest. Iemand enig idee waarom dit zo lang heeft geduurd? Normaal gesproken duurt een FD check maar 8 weken.
nemaco wrote:Iemand enig idee waarom het nu al bijna 9 weken duurt? Dit is wel erg lang voor een FD onderhoud.

De enige die ik (nog) in de planning kan vinden:

PH-BFW een D-check tussen 09mei16 en 19jun16...
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

Volgens CISS op 22/23 juli de KL0695/0696 naar Toronto.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-BFK uitfasering is uitgesteld naar eind september.

PH-BFA en PH-BFP zijn beide uitgesteld naar november.

PH-BFD (meeste vlieguren uit de KL 747 vloot) zal ook lager in dienst blijven en is uitgesteld vermoedelijk tot eind december om wat langer een reserve in de KLM vloot te houden. Dit heeft onder andere te maken met modificaties welke de TD in de (overige) KLM vloot verwacht door te moeten voeren.
MAS017 wrote:De 744 uitfaseerplanning ziet er nu als volgt uit (wijzigingen voorbehouden !):

BFK 05sep16
BFA 15oct16
BFD 01nov16
BFP 01nov16
BFN 26mar17
BFE 22may17
BFR 01nov17
BFC 01dec17
BFU 30jun18
BFB 01nov18

en nog een D-check is opgevoerd: BFY v/a 20nov17...dit zal wel de laatste worden die gaar verdwijnen...
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Jammer om KLM steeds verder financieel te zien afzakken.
Uitfasering van "owned" 744 vliegtuigen, aanschaf van bijna alleen operationeel geleased vervangende vliegtuigen (B787, B777)

Kijkende naar het aanschafbeleid van concurrent Lufthansa (veel meer eigendom of financieele lease met aan het eind eigendom) , wordt de toekomst voor KLM wel heel duister.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Huh? Sinds wanneer is lease een 'financieel duistere' situatie? Je hebt een hoop kosten van assets op je balans niet, met als gevolg een financieel voorspelbare situatie. Eigendom van toestellen staat niet gelijk aan meer winst hoor.
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Een deel van die 787 vloot is toch ook gewoon financieel geleased? Althans de laatste (nog komende) batch. De eersten zijn inderdaad via Aercap.

Ik zie het probleem in dat opzicht ook niet zo.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 539
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Vliegtuigen die in eigendom zijn zijn hoogstwaarschijnlijk niet met eigen geld gekocht. Vaak worden hier leningen voor afgesloten zoals bij een huis, boot etc. Gewoon met looptijd en afbetalingen. Er wordt gewoon gekeken wat financieel het gunstigst is.

KLM heeft de neiging vaak kisten in het begin te leasen en later terug te kopen. Alle Martinair 11-en zijn aan het eind ook weer teruggekocht van de leasemaatschappijen.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Emirates - toch niet de minst financieel zekere onderneming - least zijn A380s volgens mij ook allemaal, via verschillende constructies. De eerste kisten komen over niet al te lange tijd uit hun 10 jarige lease en zijn dus 'beschikbaar', tegen 40% discount (verhaal vertelt niet of dat -40% tov nieuw of tov gebruikt zal zijn).
Eigendom is handig op het moment dat je weet of je het type langer in je vloot wil houden dan zeg 6-10 jaar. Is daarom helemaal geen gekke zaak om in een dynamische tijd eerst te leasen en daarna óf te kopen óf te verlengen óf iets anders te doen. (Zie de A330-200s van 'de blauwe'.)
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 750
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

worden deze 747's ook in Spanje (LETL) geparkeerd of krijgen ze een andere bestemming?
nemaco wrote:PH-BFK uitfasering is uitgesteld naar eind september.

PH-BFA en PH-BFP zijn beide uitgesteld naar november.

PH-BFD (meeste vlieguren uit de KL 747 vloot) zal ook lager in dienst blijven en is uitgesteld vermoedelijk tot eind december om wat langer een reserve in de KLM vloot te houden. Dit heeft onder andere te maken met modificaties welke de TD in de (overige) KLM vloot verwacht door te moeten voeren.
MAS017 wrote:De 744 uitfaseerplanning ziet er nu als volgt uit (wijzigingen voorbehouden !):

BFK 05sep16
BFA 15oct16
BFD 01nov16
BFP 01nov16
BFN 26mar17
BFE 22may17
BFR 01nov17
BFC 01dec17
BFU 30jun18
BFB 01nov18

en nog een D-check is opgevoerd: BFY v/a 20nov17...dit zal wel de laatste worden die gaar verdwijnen...
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Ik zeg: 500 stoelen er in en knallen naar de Antillen en Florida. Met deze brandstofprijs... :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

530 past geloof ik ook nog.
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”