KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Flauwekul. Kan niet eens een trolley in de bagagebakken daar. Inleveren en na het einde van de vlucht pas weer terug76-er wrote:All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik zou altijd kiezen voor de business sectie vooraan op het maindeck (de voormalige first class) aangezien het daar veel ruimer voelt en veel minder aerodynamisch geruis.76-er wrote:All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven.
Eigen experimenteel onderzoek : rij 2 of 3 zijn de beste stoelen op de 744.
De twee momenteel in LETL geparkeerde 747's staan nog steeds vermeld als KLM eigendom en leveren dus geen productie, terwijl de volgende KLM B787-9 (PH-BHI) over 3 dagen de final assembly line in Everett verlaat.patrick@tediek.com wrote:worden deze 747's ook in Spanje (LETL) geparkeerd of krijgen ze een andere bestemming?
PH-BHI, PAE, 27 Juli 2016
Credit : Chris Edwards (Woodys Aeroimages) on twitter.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op de achtergrond AERO MEXICO, 78, special colours?747classic wrote:Ik zou altijd kiezen voor de business sectie vooraan op het maindeck (de voormalige first class) aangezien het daar veel ruimer voelt en veel minder aerodynamisch geruis.76-er wrote:All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven.
Eigen experimenteel onderzoek : rij 2 of 3 zijn de beste stoelen op de 744.
De twee momenteel in LETL geparkeerde 747's staan nog steeds vermeld als KLM eigendom en leveren dus geen productie, terwijl de volgende KLM B787-9 (PH-BHI) over 3 dagen de final assembly line in Everett verlaat.patrick@tediek.com wrote:worden deze 747's ook in Spanje (LETL) geparkeerd of krijgen ze een andere bestemming?
PH-BHI, PAE, 27 Juli 2016
Credit : Chris Edwards (Woodys Aeroimages) on twitter.
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Geef mij maar dat upper deck. Veel rustiger, bovendien moet je in een 74 sowieso altijd oordoppen in.
Maar goed, details. Ieder z'n ding, gebeuren gaat het toch niet.
Maar goed, details. Ieder z'n ding, gebeuren gaat het toch niet.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 583
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
YS11 wrote:Op de achtergrond AERO MEXICO, 78, special colours?747classic wrote:Ik zou altijd kiezen voor de business sectie vooraan op het maindeck (de voormalige first class) aangezien het daar veel ruimer voelt en veel minder aerodynamisch geruis.76-er wrote:All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven.
Eigen experimenteel onderzoek : rij 2 of 3 zijn de beste stoelen op de 744.
De twee momenteel in LETL geparkeerde 747's staan nog steeds vermeld als KLM eigendom en leveren dus geen productie, terwijl de volgende KLM B787-9 (PH-BHI) over 3 dagen de final assembly line in Everett verlaat.patrick@tediek.com wrote:worden deze 747's ook in Spanje (LETL) geparkeerd of krijgen ze een andere bestemming?
PH-BHI, PAE, 27 Juli 2016
Credit : Chris Edwards (Woodys Aeroimages) on twitter.
Ja speciaal ontwerp eerste 787-9 voor AERO MEXICO
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De twee momenteel in LETL geparkeerde 747's staan nog steeds vermeld als KLM eigendom en leveren dus geen productie, terwijl de volgende KLM B787-9 (PH-BHI) over 3 dagen de final assembly line in Everett verlaat.patrick@tediek.com wrote:worden deze 747's ook in Spanje (LETL) geparkeerd of krijgen ze een andere bestemming?
Maar als ze nog steeds eigendom van KLM zijn, waarom zijn de logo's dan afgeplakt of over geverfd met zwart zoals is te zien op deze foto?
https://www.flickr.com/photos/corkspotter/27908758360/
Op de achtergrond AERO MEXICO, 78, special colours?[/quote]
Jep dat wordt een special livery.
https://twitter.com/PlanesAtPaine/statu ... 5178148864
RVG
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarom "quote op quote"-quoten? Daar wordt het allemaal Niet leesbaarder van. Zeker niet omdat sommige mensen niet kunnen quoten.
De KL 747's op LETL zijn afgeplakt. Is overigens niet ongebruikelijk als je vliegtuigen parkeert.
De KL 747's op LETL zijn afgeplakt. Is overigens niet ongebruikelijk als je vliegtuigen parkeert.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 750
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BHH heeft gisteren een test vlucht gemaakt met call sign BOE239...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is de nieuwe delivery date? De initiele datum van 2 augustus gaat niet lukken
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Some updates on the KLM 747-400 phase-out:
- BFM : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFO : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFK : will end commercial service per 5 September 2016. Will be ferried to the USA late September, most likely Mojave
- BFA : will end commercial service per 17 October 2016. Will most likely go to Teruel: ferry planned early November.
Regards,
Roel
- BFM : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFO : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFK : will end commercial service per 5 September 2016. Will be ferried to the USA late September, most likely Mojave
- BFA : will end commercial service per 17 October 2016. Will most likely go to Teruel: ferry planned early November.
Regards,
Roel
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 750
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Thanks for this update. Are the BFM and BFO owned by Klm?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Indeed both BFM & BFO still KLM until de-registration.
Regards, Roel
Regards, Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Onderstaand bericht van Roel is oude informatie. Inmiddels is de phase-out (informatie uit eerste hand van afdeling die er over gaat)) aangepast:
PH-BFK uitfasering is uitgesteld naar eind september.
PH-BFA en PH-BFP zijn beide uitgesteld naar november.
PH-BFD (meeste vlieguren uit de KL 747 vloot) zal ook lager in dienst blijven en is uitgesteld vermoedelijk tot eind december om wat langer een reserve in de KLM vloot te houden. Dit heeft onder andere te maken met modificaties welke de TD in de (overige) KLM vloot verwacht door te moeten voeren.
PH-BFK uitfasering is uitgesteld naar eind september.
PH-BFA en PH-BFP zijn beide uitgesteld naar november.
PH-BFD (meeste vlieguren uit de KL 747 vloot) zal ook lager in dienst blijven en is uitgesteld vermoedelijk tot eind december om wat langer een reserve in de KLM vloot te houden. Dit heeft onder andere te maken met modificaties welke de TD in de (overige) KLM vloot verwacht door te moeten voeren.
poereng wrote:Some updates on the KLM 747-400 phase-out:
- BFM : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFO : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFK : will end commercial service per 5 September 2016. Will be ferried to the USA late September, most likely Mojave
- BFA : will end commercial service per 17 October 2016. Will most likely go to Teruel: ferry planned early November.
Regards,
Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Believe it or not: BFK and BFA info is up-to-date and correct.
But we will see on the 5th of September and 17th of October....
BFP will leave commercial service 01nov16: not known yet what will happen to this aircraft.
BFD will leave commercial service around 15jan17: not known yet what will happen to this aircraft.
Regards,
Roel
But we will see on the 5th of September and 17th of October....
BFP will leave commercial service 01nov16: not known yet what will happen to this aircraft.
BFD will leave commercial service around 15jan17: not known yet what will happen to this aircraft.
Regards,
Roel