KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven. :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven. :wink:
Flauwekul. Kan niet eens een trolley in de bagagebakken daar. Inleveren en na het einde van de vlucht pas weer terug
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

76-er wrote:All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven. :wink:
Ik zou altijd kiezen voor de business sectie vooraan op het maindeck (de voormalige first class) aangezien het daar veel ruimer voelt en veel minder aerodynamisch geruis.
Eigen experimenteel onderzoek : rij 2 of 3 zijn de beste stoelen op de 744.
patrick@tediek.com wrote:worden deze 747's ook in Spanje (LETL) geparkeerd of krijgen ze een andere bestemming?
De twee momenteel in LETL geparkeerde 747's staan nog steeds vermeld als KLM eigendom en leveren dus geen productie, terwijl de volgende KLM B787-9 (PH-BHI) over 3 dagen de final assembly line in Everett verlaat.

PH-BHI, PAE, 27 Juli 2016
Image
Credit : Chris Edwards (Woodys Aeroimages) on twitter.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24304
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

747classic wrote:
76-er wrote:All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven. :wink:
Ik zou altijd kiezen voor de business sectie vooraan op het maindeck (de voormalige first class) aangezien het daar veel ruimer voelt en veel minder aerodynamisch geruis.
Eigen experimenteel onderzoek : rij 2 of 3 zijn de beste stoelen op de 744.
patrick@tediek.com wrote:worden deze 747's ook in Spanje (LETL) geparkeerd of krijgen ze een andere bestemming?
De twee momenteel in LETL geparkeerde 747's staan nog steeds vermeld als KLM eigendom en leveren dus geen productie, terwijl de volgende KLM B787-9 (PH-BHI) over 3 dagen de final assembly line in Everett verlaat.

PH-BHI, PAE, 27 Juli 2016
Image
Credit : Chris Edwards (Woodys Aeroimages) on twitter.
Op de achtergrond AERO MEXICO, 78, special colours?
Rgds,Martin.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Geef mij maar dat upper deck. Veel rustiger, bovendien moet je in een 74 sowieso altijd oordoppen in. :wink:
Maar goed, details. Ieder z'n ding, gebeuren gaat het toch niet.
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 583
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

YS11 wrote:
747classic wrote:
76-er wrote:All eco ja. Maar upperdeck business mag van deze armchair CEO blijven. :wink:
Ik zou altijd kiezen voor de business sectie vooraan op het maindeck (de voormalige first class) aangezien het daar veel ruimer voelt en veel minder aerodynamisch geruis.
Eigen experimenteel onderzoek : rij 2 of 3 zijn de beste stoelen op de 744.
patrick@tediek.com wrote:worden deze 747's ook in Spanje (LETL) geparkeerd of krijgen ze een andere bestemming?
De twee momenteel in LETL geparkeerde 747's staan nog steeds vermeld als KLM eigendom en leveren dus geen productie, terwijl de volgende KLM B787-9 (PH-BHI) over 3 dagen de final assembly line in Everett verlaat.

PH-BHI, PAE, 27 Juli 2016
Image
Credit : Chris Edwards (Woodys Aeroimages) on twitter.
Op de achtergrond AERO MEXICO, 78, special colours?

Ja speciaal ontwerp eerste 787-9 voor AERO MEXICO
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 738
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

patrick@tediek.com wrote:worden deze 747's ook in Spanje (LETL) geparkeerd of krijgen ze een andere bestemming?
De twee momenteel in LETL geparkeerde 747's staan nog steeds vermeld als KLM eigendom en leveren dus geen productie, terwijl de volgende KLM B787-9 (PH-BHI) over 3 dagen de final assembly line in Everett verlaat.

Maar als ze nog steeds eigendom van KLM zijn, waarom zijn de logo's dan afgeplakt of over geverfd met zwart zoals is te zien op deze foto?
https://www.flickr.com/photos/corkspotter/27908758360/

Op de achtergrond AERO MEXICO, 78, special colours?[/quote]

Jep dat wordt een special livery.
https://twitter.com/PlanesAtPaine/statu ... 5178148864
RVG
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Waarom "quote op quote"-quoten? Daar wordt het allemaal Niet leesbaarder van. Zeker niet omdat sommige mensen niet kunnen quoten.

De KL 747's op LETL zijn afgeplakt. Is overigens niet ongebruikelijk als je vliegtuigen parkeert.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 750
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

De PH-BHH heeft gisteren een test vlucht gemaakt met call sign BOE239...
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Wat is de nieuwe delivery date? De initiele datum van 2 augustus gaat niet lukken
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

Some updates on the KLM 747-400 phase-out:
- BFM : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFO : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFK : will end commercial service per 5 September 2016. Will be ferried to the USA late September, most likely Mojave
- BFA : will end commercial service per 17 October 2016. Will most likely go to Teruel: ferry planned early November.

Regards,
Roel
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 750
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Thanks for this update. Are the BFM and BFO owned by Klm?
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

Indeed both BFM & BFO still KLM until de-registration.
Regards, Roel
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Onderstaand bericht van Roel is oude informatie. Inmiddels is de phase-out (informatie uit eerste hand van afdeling die er over gaat)) aangepast:
PH-BFK uitfasering is uitgesteld naar eind september.
PH-BFA en PH-BFP zijn beide uitgesteld naar november.
PH-BFD (meeste vlieguren uit de KL 747 vloot) zal ook lager in dienst blijven en is uitgesteld vermoedelijk tot eind december om wat langer een reserve in de KLM vloot te houden. Dit heeft onder andere te maken met modificaties welke de TD in de (overige) KLM vloot verwacht door te moeten voeren.

poereng wrote:Some updates on the KLM 747-400 phase-out:
- BFM : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFO : currently parked in Teruel, being stripped for spare-parts. After stripping cancellation from register and scrap
- BFK : will end commercial service per 5 September 2016. Will be ferried to the USA late September, most likely Mojave
- BFA : will end commercial service per 17 October 2016. Will most likely go to Teruel: ferry planned early November.

Regards,
Roel
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

Believe it or not: BFK and BFA info is up-to-date and correct.
But we will see on the 5th of September and 17th of October....

BFP will leave commercial service 01nov16: not known yet what will happen to this aircraft.
BFD will leave commercial service around 15jan17: not known yet what will happen to this aircraft.

Regards,
Roel
Post Reply

Return to “'t Praethuys”