Dat vraag ik mij ook af.SquAdmin wrote:Wow, schokkend nieuws. Is er wel ruimte op Melsbroek voor onze transportvloot?
En wat zal er met het EATC gaan gebeuren?
Dat vraag ik mij ook af.SquAdmin wrote:Wow, schokkend nieuws. Is er wel ruimte op Melsbroek voor onze transportvloot?
Het (mogelijk) lekken van dit soort plannen (evt. sluiting VLB EHV) moet misschien wel in bovenstaand licht gezien worden. Wellicht beoogt het ministerie de civiele gebruikers te bewegen wat meer aan burden sharing te doen gezien het feit dat het civiele verkeer op Eindhoven steeds meer de overhand krijgt. Een soortgelijke situatie zien we op dit moment op De Kooy. Daarnaast is volgens mij Schiphol Nederland BV hoofdaandeelhouder van het civiele gedeelte van Eindhoven. Bekend is dat naast een mogelijk verkassen naar Melsbroek ook een evt. move naar Schiphol onderzocht wordt. Jammer voor het betrokken personeel dat een formeel besluit nog even op zich laat wachten.Copter wrote:En wat te denken van het civiele gedeelte van Eindhoven ?
Ik heb ooit begrepen dat men hier veel (financiele) voordelen heeft van het feit dat o.a. het terrein, de verkeerstoren en brandweer van de KLu zijn.
Net als de missie in Uruzgan: grove onderschatting van de kosten door de politiek. Gevolg: van de meer dan een miljard aan bezuinigingen waar defensie nu mee geconfronteerd wordt, bestaat 500 miljoen euro uit tekorten in de materieel exploitatie uit het recente verleden. Te weinig reservedelen, te weinig munitie, te weinig brandstof ingepland om een effectieve expeditionaire krijgsmacht draaiende te houden. Over een paar jaar kunnen we zo dus weer bezuinigingen tegemoet zien die de gevechtskracht verder doen afbrokkelen.Glidepath wrote:Meer in relatie tot de bezuinigingen (en de oude en nieuwe uitgaven), lees je in dit bericht van de VK, wellicht nuttig voor de beeldvorming waar wél geld aan is en wordt besteed.
zie HIER
Benieuwd hoelang/of H. zijn poot stijf houdt/kan houden qua de toezegging tijdens de formatie dat er geen verdere bezuinigingen zouden komen deze kabinetsperiode.Rockville wrote:Gezien de tekorten, die nu reeds hier en daar opduiken (zorg bijv.) ligt het in de lijn der verwachting dat Defensie wederom solidair moet zijn en dus een bijdrage moet storten in de staatskas. Defensie is schijnbaar de melkkoe voor de andere departementen.
Wat denk je zelf, Hillen is van het CDA. Het CDA kent het begrip "poot stijf houden" niet, alleen het begrip "alles mag, om maar op het pluche te kunnen blijven zitten".aviodromefriend wrote:Benieuwd hoelang/of H. zijn poot stijf houdt/kan houden qua de toezegging tijdens de formatie dat er geen verdere bezuinigingen zouden komen deze kabinetsperiode.
Toen het ging om die bezuinigingen door te drukken was zijn pootje echt wel stijf hoor (en er zijn wel meer momenten aan te wijzen waarop die partij dit wel kon, alleen nu net op de momenten dat het beter niet was gebeurd.)Joris van Boven wrote:Wat denk je zelf, Hillen is van het CDA. Het CDA kent het begrip "poot stijf houden" niet, alleen het begrip "alles mag, om maar op het pluche te kunnen blijven zitten".aviodromefriend wrote:Benieuwd hoelang/of H. zijn poot stijf houdt/kan houden qua de toezegging tijdens de formatie dat er geen verdere bezuinigingen zouden komen deze kabinetsperiode.