Ik denk dat je op de juiste manier denkt. Een vloot van 50 JSF is meer dan voldoende. Persoonlijk lijkt het mij beter om 50 nieuwe F-16's aan te schaffen. Infrastructuur, vliegers en onderhoudspersoneel heb je hier al voor. Daarnaast sluit of Leeuwarden of Volkel waarbij ik verwacht dat Leeuwarden zal sluiten. Een eventueel noordelijk detachment kan dan of op Twente worden geplaatst of op Eelde.Ach, volgens mij moeten we toch van zo'n 90 F-16's naar zo'n 50 JSF's, dus als we die vloot nu vast inkrimpen dan zijn wel ook gelijk van het tekort aan onderdelen, techneuten, piloten en geluidsnormering af. Schrap gelijk een fighter veld, voeg de Peel, Eindhoven en Woensdrecht samen op Woensdrecht en het begrotingstekort van NL is gereduceerd tot 0.
Of denk ik nu ergens te makkelijk over ?
De transportvloot vanuit Eindhoven kan m.i. verhuizen naar Woensdrecht echter is jammer van de reeds gemaakte infratructurele investeringen. Misschien dat hierover onderhandeld kan worden met Eindhoven airport?
De Peel zegt me niets. Ik dacht dat dit een slapende basis is waar zo nu en dan nog wat heli's komen oefenen. Het sluiten van deze basis voegt m.i. niets toe aan de bezuinigingen binnen Defensie? Of heb ik het mis?
In maart 2011 komt de huidige minister van Defensie met een beleidsvisie. Hierin zal in grote lijnen bekend worden welke maatregelen er structureel genomen gaan worden om de bezuinigingen binnen defensie te kunnen realiseren. Dit kabinet neemt geen besluit over de vervanging van de F-16 maar laten ze over aan het volgende kabinet.
... dus Iwan onze hobby wordt schraler en schraler. Voor een ieder zelf te bepalen waar zijn of haar omslagpunt ligt om te stoppen of ook civiel te gaan spotten.
Groet,
Edward.