Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
PH-MPS is (eindelijk) op weg naar AMS vanuit CGK, zie : https://www.flightradar24.com/data/airc ... s#30eb7c7d
Het verblijf in CGK heeft een week langer geduurd ivm wachten op onderdelen.
Vlak voor vertrek zorgde een APU auto shutdown voor nog een kleine extra vertraging.
MPS schijnt er als nieuw uit te zien in de standaard MP decoratie
Het verblijf in CGK heeft een week langer geduurd ivm wachten op onderdelen.
Vlak voor vertrek zorgde een APU auto shutdown voor nog een kleine extra vertraging.
MPS schijnt er als nieuw uit te zien in de standaard MP decoratie
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Vanuit de MP wandelgangen :Iemand91 wrote: ↑27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
De CKC ging niet meer naar Jakarta voor onderhoud ivm Europese regels. Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.
Vlak voordat de CKC zou vertrekken veranderde de bestemming naar MZJ. Vervolgens moest nog een stop in Tucson worden gemaakt om spares te lossen. Geen maindeck loader op MZJ.
De foto van CKC in MZJ laat inderdaad geen hangaardeuren zien, wel veel blauwe lucht
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Deur of niet, blijkbaar is een hangaar ook geen verplichting747classic wrote: ↑29 Jun 2023, 12:03Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.Iemand91 wrote: ↑27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
...
De foto van CKC in MZJ laat inderdaad geen hangaardeuren zien, wel veel blauwe lucht
Kees
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Alleen een ambtenaar kan dit soort idioterie bedenken.747classic wrote: ↑29 Jun 2023, 12:03Vanuit de MP wandelgangen :Iemand91 wrote: ↑27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
De CKC ging niet meer naar Jakarta voor onderhoud ivm Europese regels. Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.
Vlak voordat de CKC zou vertrekken veranderde de bestemming naar MZJ. Vervolgens moest nog een stop in Tucson worden gemaakt om spares te lossen. Geen maindeck loader op MZJ.
De foto van CKC in MZJ laat inderdaad geen hangaardeuren zien, wel veel blauwe lucht
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het vertrek van PH-MPS vanuit CGK naar Amsterdam, 29 juni 2023, zie : https://www.youtube.com/watch?v=P1kbit0L4cA
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zag in een ander forum dat de EASA "approval for base / heavy maintenance" van GMF in Jakarta is ingetrokken !747classic wrote: ↑29 Jun 2023, 12:03Vanuit de MP wandelgangen :Iemand91 wrote: ↑27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
De CKC ging niet meer naar Jakarta voor onderhoud ivm Europese regels. Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.
Vlak voordat de CKC zou vertrekken veranderde de bestemming naar MZJ. Vervolgens moest nog een stop in Tucson worden gemaakt om spares te lossen. Geen maindeck loader op MZJ.
De foto van CKC in MZJ laat inderdaad geen hangaardeuren zien, wel veel blauwe lucht
Wegens uitlopende checks en daarna veel en lange AOG situaties ?
Zie : reply 724 : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... &start=700
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De eerste vlucht (MZJ-MIA) van PH-CKC na de C check in Marana (MZJ) op 4 Augustus is uitgeweken naar Tuscon (TUS) .
See : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-ckc
See : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-ckc
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zou het kunnen doordat het vluchtnummer vaak gebruikt is als vluchtnummer voor vluchten naar Miami en dat FR dit dan oppakt als een uitwijk als deze niet naar Miami geraakt maar gewoon een testvlucht heeft gemaakt tussen MZJ-TUS? Is de heenvlucht ook via TUS gegaan vanwege highloader issues of iets dergelijks? En dus de spullen gewoon weer meeneemt op de terugweg?
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6415
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nee deze was gepland voor Aankomst op AMS vandaag om 1400LT. Dus was wel echt omgeleid, route was MZJ(-TUS?)-MIA-AMS.mac wrote: ↑05 Aug 2023, 19:35 Zou het kunnen doordat het vluchtnummer vaak gebruikt is als vluchtnummer voor vluchten naar Miami en dat FR dit dan oppakt als een uitwijk als deze niet naar Miami geraakt maar gewoon een testvlucht heeft gemaakt tussen MZJ-TUS? Is de heenvlucht ook via TUS gegaan vanwege highloader issues of iets dergelijks? En dus de spullen gewoon weer meeneemt op de terugweg?
Heenvlucht Via TUS weet ik niet waarom dit wat.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dit stond er in een eerdere post. Wellicht was TUS gepland maar het de terugweg vertraging opgelopen.
[/quote]
Vanuit de MP wandelgangen :
De CKC ging niet meer naar Jakarta voor onderhoud ivm Europese regels. Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.
Vlak voordat de CKC zou vertrekken veranderde de bestemming naar MZJ. Vervolgens moest nog een stop in Tucson worden gemaakt om spares te lossen. Geen maindeck loader op MZJ.
[/quote]
[/quote]
Vanuit de MP wandelgangen :
De CKC ging niet meer naar Jakarta voor onderhoud ivm Europese regels. Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.
Vlak voordat de CKC zou vertrekken veranderde de bestemming naar MZJ. Vervolgens moest nog een stop in Tucson worden gemaakt om spares te lossen. Geen maindeck loader op MZJ.
[/quote]
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
PH-CKC staat al 17 uur op TUS, dat lijkt me niet gepland.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Die 17 uur niet. Maar wellicht de stop opzich wel.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De CKC is inmiddels in MIA aangekomen. Als ik het flightpath vergelijk van de diversion en de vlucht naar MIA zien deze er het zelfde uit. Ik zou dan toch haast denken dat de diversion naar TUS niet in de planning was en een pure noodzaak was.
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6415
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
100 procent was het een noodzaak, aankomst was ook gepland voor gister 1400LT op AMS..patrick@tediek.com wrote: ↑06 Aug 2023, 11:46 De CKC is inmiddels in MIA aangekomen. Als ik het flightpath vergelijk van de diversion en de vlucht naar MIA zien deze er het zelfde uit. Ik zou dan toch haast denken dat de diversion naar TUS niet in de planning was en een pure noodzaak was.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Enig idee wat de oorzaak was?niekkie wrote: ↑06 Aug 2023, 12:06100 procent was het een noodzaak, aankomst was ook gepland voor gister 1400LT op AMS..patrick@tediek.com wrote: ↑06 Aug 2023, 11:46 De CKC is inmiddels in MIA aangekomen. Als ik het flightpath vergelijk van de diversion en de vlucht naar MIA zien deze er het zelfde uit. Ik zou dan toch haast denken dat de diversion naar TUS niet in de planning was en een pure noodzaak was.