Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Posts: 664
- Joined: 08 Nov 2003, 23:45
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
- Location: n5223e00593
- Contact:
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Falcon 2000 CS-DTR is returning to Schiphol due to a burning smell in the cockpit.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
SAS B737 in,seems a medical diversion
Rgds,Martin.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Flightradar mentions the flight was scheduled as Rzeszow-Hamburg-Amsterdam:
https://www.flightradar24.com/data/flights/sk7181
There was a VOS Alert for 36C today, but that alert was at 13h26 local. The SAS 737 landed at 15h40 local.
13:26:20 17-08-22 GROUP-1 P 1 BNH-20 LVO voorzorg Baan 36C SPL (UGS-A) Zwanenburgbaan Schiphol 12-1293 129292 12-9230
0106520 BRW Kennemerland (OvD Zuid)
0108301 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Airport Fire Officer)
0108311 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Bemanning TS)
0108381 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)
0127025 BRW Kennemerland (VRK Fotograaf Hoofddorp)
0127800 Meldkamer Noord Holland (Infocode Vliegtuig Ongevallen Schiphol)
https://www.flightradar24.com/data/flights/sk7181
There was a VOS Alert for 36C today, but that alert was at 13h26 local. The SAS 737 landed at 15h40 local.
13:26:20 17-08-22 GROUP-1 P 1 BNH-20 LVO voorzorg Baan 36C SPL (UGS-A) Zwanenburgbaan Schiphol 12-1293 129292 12-9230
0106520 BRW Kennemerland (OvD Zuid)
0108301 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Airport Fire Officer)
0108311 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Bemanning TS)
0108381 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)
0127025 BRW Kennemerland (VRK Fotograaf Hoofddorp)
0127800 Meldkamer Noord Holland (Infocode Vliegtuig Ongevallen Schiphol)
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
SAS Boeing 737 LN-RPJ is currently configured for transport of wounded military in Eastern Ukraine. The aircraft did recently many flights originating from Rzeszow in Poland.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
During approach, KL-1974 (PH-BXM 737-800) Budapest-Amsterdam reported a possible tyre failure.EBBR wrote: ↑17 Aug 2022, 19:26 There was a VOS Alert for 36C on Thursday at 13h26 local:
13:26:20 17-08-22 GROUP-1 P 1 BNH-20 LVO voorzorg Baan 36C SPL (UGS-A) Zwanenburgbaan Schiphol 12-1293 129292 12-9230
0106520 BRW Kennemerland (OvD Zuid)
0108301 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Airport Fire Officer)
0108311 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Bemanning TS)
0108381 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)
0127025 BRW Kennemerland (VRK Fotograaf Hoofddorp)
0127800 Meldkamer Noord Holland (Infocode Vliegtuig Ongevallen Schiphol)
36R was the assigned runway then. But because the crew asked for the use of the full runway length, including the intersection with 09-27, it was changed to 36C.
The aircraft did the next leg with 2 hours delay, so false alarm.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
KL1451 AMS-ABZ air return AMS midway the North Sea... any idea why?
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
UAL 071 AMS - EWR kwam retour 36L met een convooi aan Brandweer, ambu's en auto's van de AAS. Allen met blauw blauw...kist had nogal haast. Staat nu op de G-buffer.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Securityguy wrote: ↑02 Sep 2022, 10:26 UAL 071 AMS - EWR kwam retour 36L met een convooi aan Brandweer, ambu's en auto's van de AAS. Allen met blauw blauw...kist had nogal haast. Staat nu op de G-buffer.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Een Boeing 777-200ER van United Airlines heeft vrijdagochtend de start op de Polderbaan op Schiphol afgebroken omdat er rookontwikkeling was in het vliegtuig. De 260 passagiers zijn geëvacueerd en opgevangen op de luchthaven. De Onderzoekraad voor Veiligheid is een verkennend onderzoek gestart naar het incident.
Het toestel was als vlucht UA71 onderweg naar New York (Newark) en had de start al ingezet, waarbij het toestel sneller dan 160 kilometer per uur reed toen de start werd onderbroken. Volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Kennemerland kregen twee passagiers last van lichte rook in het vliegtuig, als gevolg van kortsluiting. De brandweer van Schiphol heeft alle passagiers van boord gehaald met een vliegtuigtrap.
Niemand hoefde naar het ziekenhuis. De passagiers die last hadden van de rook, kregen medische hulp op de luchthaven.
Bron,Luchtvaartnieuws.nl
Rgds,Martin.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Op 2 september 2022 brak de PH-BQE om15:50lt z'n start op de Polderbaan af, draaide direct de baan af en bleef een poos (niet geteld, maar meer dan een kwartier?) op de taxibaan staan. Daarna werd er terug getaxied naar centrum. Er is geen brandweer bij geweest.
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6416
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Hier nog iets meer info.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
HV5217 turned back over Bolzano, Italy on Wednesday Sept. 7, 2022:
- TRA21U AMS - CTA HV5217 B738 PH-HXM
https://www.flightradar24.com/TRA21U/2d5e4b02
- TRA21U AMS - CTA HV5217 B738 PH-HXM
https://www.flightradar24.com/TRA21U/2d5e4b02