De BVG is eergisteren weer in gebruik gegaan, die liep dus wat voor. De A, B, C, D, F zijn klaar. Soms duurt het een paar dagen voor men aan de volgende begint, de BVI is nog in gebruik momenteel.Biem wrote:Fiets wrote:Modification planning KLM 777-300 (new WBC)
Registration back in service
PH-BVA 16jun2016
PH-BVB sep2016
PH-BVC okt2016
PH-BVD nov2016
PH-BVF dec2016
PH-BVG jan2017
PH-BVI feb2017
PH-BVK mrt2017
Modification will take about 3 weeks. Only BVA takes longer as it also includes the certification programme.
Klopt deze planning nog?
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is de exacte delivery date van PH-BVS in februari?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Goedenavond,poereng wrote:De BFY moet inderdaad ook de nieuwe livery krijgen tijdens diens D-check later dit jaar, daarmee zijn KLM Asia 747's dan history.
Omdat de BFN doorvliegt gaat de BFF er dit jaar einde zomerdienst al uit...
Groeten,
Roel
Mbt de D-checks van de BFN en BFY; is het al bekend voor wanneer deze gepland staan? Ergens in het voor-/najaar heb ik begrepen, maar dat is vrij ruim genomen
Bedankt!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BFN D-check vanaf eind maart 2017 (+/- 7 weken statijd).
BFY D-check vanaf eind oktober 2017 (+/- 6 weken statijd).
Locaties weet ik zo niet, maar kans groot op Xiamen.
Groeten, Roel
BFY D-check vanaf eind oktober 2017 (+/- 6 weken statijd).
Locaties weet ik zo niet, maar kans groot op Xiamen.
Groeten, Roel
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22220
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
...for the record...
http://avherald.com/h?article=4a3411f8&opt=0
/
https://www.pilootenvliegtuig.nl/2017/0 ... kt-vlucht/
http://avherald.com/h?article=4a3411f8&opt=0
/
https://www.pilootenvliegtuig.nl/2017/0 ... kt-vlucht/
December 2024 updates at FokkerNews.nl....
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
D-check slot klopt proceies met deze aanpassing in de dienstregeling,poereng wrote:BFN D-check vanaf eind maart 2017 (+/- 7 weken statijd).
BFY D-check vanaf eind oktober 2017 (+/- 6 weken statijd).
Locaties weet ik zo niet, maar kans groot op Xiamen.
Groeten, Roel
http://www.routesonline.com/news/38/air ... hlight=KLM
CUR krijgt die weken een 773 ipv B747 Full pax.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22220
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
...voor eventuele geïnteresseerden...
http://www.mt.nl/business/krappe-eeuw-k ... uur/530188
http://www.mt.nl/business/krappe-eeuw-k ... uur/530188
Krappe eeuw KLM: de Sky leek de limit, maar toen viel de muur
December 2024 updates at FokkerNews.nl....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Was al eerder gemeld
Betreft de PHHSD en de PHHSE
Overigens pas in Q2 als ik het wel heb.
Betreft de PHHSD en de PHHSE
Overigens pas in Q2 als ik het wel heb.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Toch nog 2 extra 330-200s er uit:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.
En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.
En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat de KLM A330-800 of A330-900 nooit zal kopen, want ze passen bijna nooit goed in de vloot van de KLM.76-er wrote:Toch nog 2 extra 330-200s er uit:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.
En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De A330-900 kan ongeveer hetzelfde als de 787-9 met twee verschillen: het bereik is 1000 mijl minder en het verbruik iets hoger maar de afschrijving is veel lager.Berven1 wrote:Ik denk dat de KLM A330-800 of A330-900 nooit zal kopen, want ze passen bijna nooit goed in de vloot van de KLM.76-er wrote:Toch nog 2 extra 330-200s er uit:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.
En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Wat me ook opvalt is dat de wide body vloot in 2017 afneemt. Sinds de uitfasering van de eerste 747 ging het gelijk op (6 747 en 4 Airbussen tegen 8 789 en 2 77W). In 2017 zou het dan 4 747 en 2 Airbussen worden tegen 2 789 en 2 77W.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mee eens, maar afname van de widebody vloot is tijdelijk zodat de KLM na 2020 ook mogelijk nieuwe orders gaat plaatsen voor Airbus A350-1000 of Boeing 777-8 of 9X. Er is ook mogelijkheid dat de KLM naast 7 bestelde Boeing 787-10, ook meer toestellen van Boeing 787-10 gaat bestellen.Inkjet wrote:De A330-900 kan ongeveer hetzelfde als de 787-9 met twee verschillen: het bereik is 1000 mijl minder en het verbruik iets hoger maar de afschrijving is veel lager.Berven1 wrote:Ik denk dat de KLM A330-800 of A330-900 nooit zal kopen, want ze passen bijna nooit goed in de vloot van de KLM.76-er wrote:Toch nog 2 extra 330-200s er uit:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.
En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Wat me ook opvalt is dat de wide body vloot in 2017 afneemt. Sinds de uitfasering van de eerste 747 ging het gelijk op (6 747 en 4 Airbussen tegen 8 789 en 2 77W). In 2017 zou het dan 4 747 en 2 Airbussen worden tegen 2 789 en 2 77W.
Wat je ook bedoelt over Airbus A330-900 is mogelijk niet interessant voor de KLM, terwijl een groot verschil is in vliegbereik is tussen B787-9 en A330-900. Ik gok het dan dat de KLM na 2020 weer op all Boeing-vloot overschakelt dan met een paar Airbussen in de vloot te houden. Terwijl nieuwere Boeings steeds verder vliegt dan de Airbus is opmerkelijk en zie je ook grote verschil in verbruik van kerosine per stoel. Met name denk ik dat Boeing 777-9X een zeer interessante kandidaat is voor vervanging van Boeing 777-200ER en later Boeing 777-300ER. Wie zal het zeggen
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM faseert vaak toestellen uit aan het einde van de zomerdienst terwijl de nieuwe toestellen vaak in het voorjaar worden afgeleverd. 's Winters heeft men ook minder vluchten, dus dat komt dan goed uit. Als je de vloot per 1 juli per jaar bekijkt, zie je dat die nagenoeg net zo groot is als voorgaande jaren. De twee A330's gaan er pas aan het einde fan het jaar uit, dus per zomer bekeken is het saldo 4 eruit, 4 erin.Inkjet wrote:De A330-900 kan ongeveer hetzelfde als de 787-9 met twee verschillen: het bereik is 1000 mijl minder en het verbruik iets hoger maar de afschrijving is veel lager.Berven1 wrote:Ik denk dat de KLM A330-800 of A330-900 nooit zal kopen, want ze passen bijna nooit goed in de vloot van de KLM.76-er wrote:Toch nog 2 extra 330-200s er uit:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.
En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Wat me ook opvalt is dat de wide body vloot in 2017 afneemt. Sinds de uitfasering van de eerste 747 ging het gelijk op (6 747 en 4 Airbussen tegen 8 789 en 2 77W). In 2017 zou het dan 4 747 en 2 Airbussen worden tegen 2 789 en 2 77W.
Rgds/Henk
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vraag: Worden er gedurende het winterseizoen 2016/2017 nog KLM vliegtuigen in de aangepaste nieuwe beschildering gespoten?
Rgds, Ger
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography