Begrijp ik wel heel goed... Leiding van Fokker dacht alleen maar aan geld en verder niets aan anders.Alpha Kilo One wrote:Toch zit er wel een kern van waarheid in. Hoewel niet makkelijk leesbaar, klopt de feitelijke informatie zeker. Daarbij de leiding van Fokker was inderdaad een struikelblok. Inefficiënt, traag, niet geïnteresseerd of geëngageerd. Jammer. Heb het zelf een poosje meegemaakt /meegekregen.
[ Post made via Mobile Device ]
NAC Fokker-130
Forum rules
Re: Rekkof F-120NG Series
Re: Rekkof F-120NG Series
En daarmee waren ze hun tijd dan zo'n 20 jaar vooruit, want dat is nu het mantra van nagenoeg elke directie. Binnen en buiten de luchtvaartwereld....
Erwin
disclaimer: waarmee ik dus niet zeg dat je tijd vooruit zijn ook een goed punt is!
Erwin
disclaimer: waarmee ik dus niet zeg dat je tijd vooruit zijn ook een goed punt is!
Re: Rekkof F-120NG Series
Vandaag een artikel van BN De Stem over NAC & de F130, en de kop spreekt boekdelen:
"Spookbedrijf moet Fokker uit de as doen herrijzen"
Hier te lezen voor €0.25:
https://blendle.com/i/bn-de-stem-breda/ ... 12-6215820
Geeft een mooie samenvatting van dit langlopende 'dossier' met een vrij eenvoudige conclusie: telkens hapert de financiering en ondertussen staat de concurrentie niet stil.
Daarnaast wordt gesteld dat de 'technical knowhow' van het Fokker nalatenschap met rap tempo aan het verdwijnen is, maar in hoeverre dat waar is weet ik niet.
"Spookbedrijf moet Fokker uit de as doen herrijzen"
Hier te lezen voor €0.25:
https://blendle.com/i/bn-de-stem-breda/ ... 12-6215820
Geeft een mooie samenvatting van dit langlopende 'dossier' met een vrij eenvoudige conclusie: telkens hapert de financiering en ondertussen staat de concurrentie niet stil.
Daarnaast wordt gesteld dat de 'technical knowhow' van het Fokker nalatenschap met rap tempo aan het verdwijnen is, maar in hoeverre dat waar is weet ik niet.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: NAC Fokker-130
Like it or not, de top van Rekkof heeft een tijdje geleden in de pers gezegd dat ze alleen nog wachten op het juiste moment om de stekker er uit te trekken. Heeft te maken met bepaalde voorwaarden die gesteld zijn door de subsidieverstrekkers.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: NAC Fokker-130
Hier een artikel over Rekkof. Ik ben verbaasd dat er nog steeds een man of tien werken. Aan wat?
http://spottersplatformschiphol.nl/spoo ... e-fokkers/
http://spottersplatformschiphol.nl/spoo ... e-fokkers/
- pipichantal
- Scramble Die-Hard
- Posts: 530
- Joined: 25 Oct 2005, 22:40
- Location: Dutch Airlift Base nr 1 EINDHOVEN
Re: NAC Fokker-130
Marcelb wrote:Hier een artikel over Rekkof. Ik ben verbaasd dat er nog steeds een man of tien werken. Aan wat?
http://spottersplatformschiphol.nl/spoo ... e-fokkers/
NAC eigen vliegtuig?
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: NAC Fokker-130
Telefoon opnemen.Marcelb wrote:Aan wat?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: NAC Fokker-130
Als je de telefoon beantwoordt a la Jiskefet kan je daar nog best een dagtaak aan hebbenaviodromefriend wrote:Telefoon opnemen.Marcelb wrote:Aan wat?
http://www.youtube.com/watch?v=cNWY__HgJ9Q
Jiskefet - Multilul - Hidden Sound System
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: NAC Fokker-130
Wonderlijk, ook dat Premion is een soort van luchtkasteel. In 2006 wilde het al een vliegtuig op de balans krijgen en zie: dat is echt enorm goed gelukt. Lijkt alsof Premion een slaatje probeert te slaan uit het relatief doodgeboren kindje dat NAC Fokker 130 heet...
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: NAC Fokker-130
En? Is de stekker er al definitief uit? Website is nog steeds acties namelijk.aviodromefriend wrote:Like it or not, de top van Rekkof heeft een tijdje geleden in de pers gezegd dat ze alleen nog wachten op het juiste moment om de stekker er uit te trekken. Heeft te maken met bepaalde voorwaarden die gesteld zijn door de subsidieverstrekkers.
Wonderlijk gebeuren dit...
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: NAC Fokker-130
Nog mooier, de website is weer bijgewerkt!
Aantal geupdate plaatjes en informatie over de GTF van P&W. En met een verhaal erbij dat ze 2 prototype F-100 gebruiken om deze om te bouwen naar F-130's en dat ze de entry in to service verwachten binnen 5 jaar.
Zou het dan toch??
Aantal geupdate plaatjes en informatie over de GTF van P&W. En met een verhaal erbij dat ze 2 prototype F-100 gebruiken om deze om te bouwen naar F-130's en dat ze de entry in to service verwachten binnen 5 jaar.
Zou het dan toch??
Re: NAC Fokker-130
Een gebed zonder eind.....
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: NAC Fokker-130
Keep on dreaming................
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: NAC Fokker-130
Panta Holdings, die dus ook achter Rekkof en NAC zit, is op overname-pad geweest.
https://www.quotenet.nl/zakelijk/a35999 ... ker-droom/
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... hniek-over
/
https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... ~a2b90d6d/
/
https://www.pilootenvliegtuig.nl/2021/0 ... se-handen/
/
https://www.flightglobal.com/aerospace/ ... 33.article
/
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/31/lu ... r-a4038066
https://www.quotenet.nl/zakelijk/a35999 ... ker-droom/
https://www.quotenet.nl/zakelijk/a35999 ... ker-droom/Quote 500-veteraan Jaap Rosen Jacobson blijft knutselen aan zijn Fokker-droom
Panta Holdings, de investeringsmaatschappij van de voormalige corporate raider, koopt twee takken van het oude Fokker op.
01/04/2021 07:20
Voorlopig heeft de 70-jarige Rosen Jacobson geld zat.
Corona doet zijn Postillion-hotels natuurlijk geen goed
en bij zijn Canadese maker van Boeing-onderdelen zal men ook bij tijd en wijle op de handen zitten.
Maar met een geschat vermogen van €140 miljoen heeft de zakenman nog genoeg over om in zijn grote knutselproject te steken:
een nieuwe Fokker.
Dat zijn Panta Holdings twee onderdelen uit de oude vliegtuiggrootheid overneemt, is dan ook geen verrassing.
Het gaat om Fokker Techniek en Fokker Services, tot vandaag onder de vleugels van het Britse GKN.
Hoeveel Rosen Jacobson er voor heeft betaald, is niet bekend gemaakt.
Het zijn geen kleine bedrijven, er werken ongeveer 650 mensen.
Die gaan natuurlijk niet allemaal knutselen aan de Fokker-droom van Rosen Jacobson,
maar hebben ook klanten als Airbus.
Veertien jaar geleden maakte Rosen Jacobson een grote klapper met de verkoop van VLM, bekend van de lijn Schiphol – London City Airport,
een soort stadsbus gevuld met krijtstreeppakken.
Hij was toen al bezig met de bouw van een nieuw Fokker-toestel en heeft de moed nooit opgegeven.
Tientallen miljoenen heeft hij er al in gekieperd en bij tijd en wijle leek het alsof het ging lukken.
Persconferenties en feesten werden voorbereid,
maar steeds als Nederland zijn blik naar het zwerk draaide, in de hoop daar een nieuwe Fokker te zien vliegen,
bleef het luchtruim leeg.
Fokker moet met zijn tijd mee, of beter nog: zijn tijd vooruit zijn.
Op papier bestaat de Fokker 130 al, maar het blijven tekeningen.
Toch geeft Rosen Jacobson niet op: ‘Ik ben een optimistisch mens.’
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... hniek-over
/
https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... ~a2b90d6d/
/
https://www.pilootenvliegtuig.nl/2021/0 ... se-handen/
/
https://www.flightglobal.com/aerospace/ ... 33.article
/
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/31/lu ... r-a4038066
November 2024 update at FokkerNews.nl....