Dus toch gewoon een 1 april grapQuote 500-veteraan Jaap Rosen Jacobson blijft knutselen aan zijn Fokker-droom
Panta Holdings, de investeringsmaatschappij van de voormalige corporate raider, koopt twee takken van het oude Fokker op.
01/04/2021 07:20
Toch geeft Rosen Jacobson niet op: ‘Ik ben een optimistisch mens.’
NAC Fokker-130
Forum rules
Re: NAC Fokker-130
For the benefit of Mr. Kite, there will be a show tonight on trampoline
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: NAC Fokker-130
...wel een wat langdurige grap, dit
Met de overname van Fokker Services en Fokker Techniek worden nu voor het eerst twee ‘leden’ losgeweekt uit de Fokker Technologies-familie.
Met de overname van Fokker Services en Fokker Techniek worden nu voor het eerst twee ‘leden’ losgeweekt uit de Fokker Technologies-familie.
,,GKN had vooral interesse in onze maakbedrijven.
Dus Fokker Elmo in Hoogerheide, wereldwijd nummer twee in bekabeling,
Fokker Landing Gear in Helmond en
Fokker Aerostructures in Hoogeveen dat lichte constructies maakt voor JSF-straaljagers en Chinook-, Apache- en NH90-helikopters.
Wat wij doen met Services en Techniek, onderhoud en ombouw, paste altijd al minder bij hun strategie",
zegt Aris Promos, hoofd sales & marketing bij Fokker Techniek.
https://www.fokkerservices.com/news/pre ... r-techniekNa eerste gesprekken eind 2020 hebben GKN en Rosen Jacobson elkaar nu gevonden,
voor een overnamebedrag dat niet bekend is gemaakt.
Fokker Services en Fokker Techniek tellen wereldwijd zo'n 700 werknemers,
op locaties in Hoogerheide op luchtvaartbusinesspark Aviolanda, Hoofddorp, Singapore en Atlanta (VS).
Panta Holdings Acquires Fokker Services and Fokker Techniek
March 31, 2021
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: NAC Fokker-130
Man man man, ze hadden op woensdrecht in 2010 al een protype uit elkaar gehaald. Ze hadden er zelfs de verlengstukken al tussen gezet en de Tay's vervangen door nieuwe motoren(nog niet de GTF). En die info kwam toen vanuit iemand die aan het prototype werkte.Stratofreighter wrote: ↑06 Apr 2021, 16:00
Op papier bestaat de Fokker 130 al, maar het blijven tekeningen.
Toch geeft Rosen Jacobson niet op: ‘Ik ben een optimistisch mens.’
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: NAC Fokker-130
De quote van Rosen Jacobson komt dus van "Quote"Themack wrote: ↑22 Apr 2021, 13:40Stratofreighter wrote: ↑06 Apr 2021, 16:00
Op papier bestaat de Fokker 130 al, maar het blijven tekeningen.
Toch geeft Rosen Jacobson niet op: ‘Ik ben een optimistisch mens.’
https://www.quotenet.nl/zakelijk/a35999 ... ker-droom/
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Posts: 4496
- Joined: 25 Apr 2005, 16:17
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Re: NAC Fokker-130
Ik denk dat het geen droomvlucht wordt, maar eerder die andere attractie uit de Efteling. " Fata Morgana"
"Nix bliev wie it es"
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: NAC Fokker-130
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: NAC Fokker-130
“Een man zonder dromen leeft niet, een man met dromen verliest zijn geld”
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: NAC Fokker-130
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -een-droom
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -een-droom ...
..etcetera op6 juli 2021 - 12:40
SCHIPHOL - Het project om de productie van de Fokker 100 nieuw leven in te blazen en op de markt te brengen als Fokker 130
is nog altijd actueel.
Dat zegt Roland van Dijk, een van de CEO’s van Fokker Services/Techniek,
in het julinummer van Luchtvaartnieuws Magazine.
Fokker Services en Fokker Techniek werden afgelopen voorjaar door Panta Holdings overgenomen.
Het bedrijf van ondernemer Jaap Rosen Jacobson is ook eigenaar van Netherlands Aircraft Company (NAC),
dat al jaren de Fokker 130
– een Fokker 100 met nieuwe vleugels, moderne avionica en zuinigere motoren - op de tekentafel heeft liggen.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -een-droom ...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: NAC Fokker-130
...niet veel nieuws...
https://simpleflying.com/rekkof-netherl ... any-story/
https://simpleflying.com/rekkof-netherl ... any-story/
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: NAC Fokker-130
https://www.upinthesky.nl/2023/04/08/we ... interview/
Mede-ontwerper Fokker 130: ‘Voordenken is essentieel’ | Interview
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: NAC Fokker-130
Voordenken is in hun ogen vooral dóórdenken, en zeker niet aan verkoop denken. Als zelfs onze Mitsubishi vrienden ermee nokken, waarom gaat deze tent dan nog door?
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: NAC Fokker-130
Ze blijven doorgaan, pff. Als dat werkelijkheid wordt zou KLM Fokker-130 aanschaffen als ter vervanging van Embreaer 195-E2's die kampen met motorproblemen. Ik geloof niet echt dat niet van grond kan komen..... lijkt me een sprookje.
Re: NAC Fokker-130
Lijkt me moeilijk om de Rekkof/NAC F130 als vervanging te zien - ook deze kist heeft PruttelEnWilNiet geared turbofans… Regen en drup verhaal. En dat is nog maar afgezien van het onvoorstelbaar goede trackrecord van deze tent.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: NAC Fokker-130
Nog een verhaal over een comeback van Fokkervliegtuig. Ze gaan echt niet meer door met Fokker-130 zowel de plannen zijn mislukt. Ze werken aan ontwikkeling van een waterstofvliegtuig die in 2035 geproduceerd en mogelijk in markt komt voor de luchtvaartmaatschappijen. Pff, wat een doorzettingsvermogen hebben ze echt wel, lijkt mij stellig dat een doorstart van een vliegtuigfabriek toch mogelijk is na tientallen jaren na faillissement van Fokker.
Ik denk een samenwerking met Maeve Aerospace voor Fokker Next Gen echt mogelijk is dan kunnen ze 2 projecten samen in een vliegtuigfabriek te bouwen. Dit biedt commercieel meer kansen voor beide bedrijven, waar hoe dan ook de kennis van vliegtuigbouw niet verloren gaat na vele jaren geen nieuwe Fokkers gebouwd zijn. Ik vermoed dat dit ook zeer goed is voor onze economie, maar ook levert meer banen op vele terreinen die te maken hebben met luchtvaartwereld. Ze hebben op dit moment geen ambitieuze plannen voor verdere ontwikkelingen van een nieuw Fokker-vliegtuig, zowel gaan ze eerst testen op een Fokker-100. Fokker Next Gen werkt samen met Rolls Royce aan een motor die op waterstof zal gaan vliegen.
Fokker Next Gen heeft hiervoor subsidie gekregen van uit Nationaal Groeifonds.
Mijn conclusie is: zeer voorzichtig begin van een geheel nieuw project die meer kans van slagen heeft dan met een Fokker-130. Dat is op zich heel verstandig van Fokker Next Gen want er is een verandering gaande dat in de luchtvaartwereld duurzamer moet worden om milieu te besparen.
Dit project kan vermoedelijk 1 tot 2 miljard euro gaan kosten zowel ontwikkeling en assemblage van een nieuw Fokker-toestel. Daarom moeten ze ook goede investeerders zoeken voor deze project tot een echte Fokkervliegtuig te laten worden.
Airbus werkt ook jaren aan projecten van waterstof vliegtuigen die ooit in 2030-2040 de lucht in moeten gaan. Misschien zal ook leiden tot samenwerking met Fokker Next Gen en Maeve Aerospace, de toekomst zal het uitwijzen.
Link:https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... fvliegtuig
Is het nog wel geloofwaardig of toch niet?
Ik denk een samenwerking met Maeve Aerospace voor Fokker Next Gen echt mogelijk is dan kunnen ze 2 projecten samen in een vliegtuigfabriek te bouwen. Dit biedt commercieel meer kansen voor beide bedrijven, waar hoe dan ook de kennis van vliegtuigbouw niet verloren gaat na vele jaren geen nieuwe Fokkers gebouwd zijn. Ik vermoed dat dit ook zeer goed is voor onze economie, maar ook levert meer banen op vele terreinen die te maken hebben met luchtvaartwereld. Ze hebben op dit moment geen ambitieuze plannen voor verdere ontwikkelingen van een nieuw Fokker-vliegtuig, zowel gaan ze eerst testen op een Fokker-100. Fokker Next Gen werkt samen met Rolls Royce aan een motor die op waterstof zal gaan vliegen.
Fokker Next Gen heeft hiervoor subsidie gekregen van uit Nationaal Groeifonds.
Mijn conclusie is: zeer voorzichtig begin van een geheel nieuw project die meer kans van slagen heeft dan met een Fokker-130. Dat is op zich heel verstandig van Fokker Next Gen want er is een verandering gaande dat in de luchtvaartwereld duurzamer moet worden om milieu te besparen.
Dit project kan vermoedelijk 1 tot 2 miljard euro gaan kosten zowel ontwikkeling en assemblage van een nieuw Fokker-toestel. Daarom moeten ze ook goede investeerders zoeken voor deze project tot een echte Fokkervliegtuig te laten worden.
Airbus werkt ook jaren aan projecten van waterstof vliegtuigen die ooit in 2030-2040 de lucht in moeten gaan. Misschien zal ook leiden tot samenwerking met Fokker Next Gen en Maeve Aerospace, de toekomst zal het uitwijzen.
Link:https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... fvliegtuig
Is het nog wel geloofwaardig of toch niet?
Re: NAC Fokker-130
Not. Gonna. Happen. Productie in Nederland? Never. Ook voor het F130NG of hoe het ding ook moge heten was een productielocatie in het buitenland op het oog. “Productie in Nederland” is weer zo’n tekst die eigenlijk “geef mij nog meer subsidie!” betekent…
== All is well, as long as we keep spinning ==