Volkel - Comments on participants
Moderator: Jaap
Forum rules
Post all airshow-related items here. Please keep the postings as informative and to-the-point as possible. Refrain from postings with the sole intention to communicate whether you like the show or not, unless accompanied by arguments that can help others. |
-
- Scramble Addict
- Posts: 2083
- Joined: 14 Jun 2007, 20:50
- Subscriber Scramble: wamovements
Re: Volkel - Comments on participants
Hoi roberto,
ik kan jouw verhaal inzake de AB412 bevestigen. Deze twee liggen inderdaad aan de ketting
ik kan jouw verhaal inzake de AB412 bevestigen. Deze twee liggen inderdaad aan de ketting
Re: Volkel - Comments on participants
Vertelt hetzelfde verhaal ook waarom deze rekeningen niet betaald worden?roberto wrote:Hier hoort een flinke kanttekening bij die in de 2e kamer misschien tot kamer vragen kan leiden
Volgens insiders zijn de 2 AB412's in Zweden al een tijdje klaar maar worden de rekeningen door Den Haag niet betaald, waardoor de heli's door het betreffende Zweedse bedrijf vast gehouden worden.
Hierdoor zit een groot deel van de SAR bemanningen duimen te draaien met maar 1 heli beschikbaar, en moeten steeds Cougars, Lynxen en Lifeliners de SAR/medevac taken op zich nemen als die ene SAR heli het ook laat afweten.
Ze moeten in Den Haag ook maar eens uitrekenen wat dit allemaal extra kost, tegenover het niet betalen van de rekening aan de Zweden!!
Groeten,
Stefan
-
- Scramble Addict
- Posts: 2083
- Joined: 14 Jun 2007, 20:50
- Subscriber Scramble: wamovements
Re: Volkel - Comments on participants
Schijnbaar was er geen potje voor het onderhoud wat men heeft uitgevoerd. Alle defensie uitgaven boven de 1 mio moeten tegenwoordig via de kamer dus een besluit kan nog wel even op zich laten wachten
Re: Volkel - Comments on participants
Heb de helft van dit topic gelezen en zal even een duit in het zakje doen voor allen die de opendagen teleurstellend vonden.
Ik ben dit jaar een vijftal dagen wezen spotten op Volkel tien tot 12 F-16's op een dag en een verdwaalde Belg of Duitser was de vangst.
Nu pak ik in drie dagen waarschijnlijk meer bezoekers dan in één jaar en heb veel F-16 redelijk laag boven de baan kunnen nemen.
Zouden er op Reims in een demo 15 Mirages opstijgen dan gaan we helemaal uit ons dak waarom dan niet op Volkel met 15 F-16's, omdat het toevallig de toestellen van onze thuisbasis zijn?
Dat de static voor je neus staat gaf wel mogelijkheden voor operationeel ogende plaatjes zonder veel rotzooi op de achtergrond.
Ik en heel benieuwd hoe dit volgend jaar op Gilze-Rijen zal zijn.
Iedereen die klaagt over het niet op de baan kunnen platen vergoot zijn foto's niet groter dan 800-600 pixels of let niet op scherpte, 75% van die foto's hebben namelijk last van head-waves.
Daarom tel je zegeningen en geniet na met de foto's die wel goed gelukt zijn, over tien jaar zijn ze allemaal bijzonder.
Ook dan is er weer een opendag op Volkel maar moeten de bezoekende kisten eerst 500 Km vliegen vanaf het dichtsbijzijnde operationele vliegveld.
Ik ben dit jaar een vijftal dagen wezen spotten op Volkel tien tot 12 F-16's op een dag en een verdwaalde Belg of Duitser was de vangst.
Nu pak ik in drie dagen waarschijnlijk meer bezoekers dan in één jaar en heb veel F-16 redelijk laag boven de baan kunnen nemen.
Zouden er op Reims in een demo 15 Mirages opstijgen dan gaan we helemaal uit ons dak waarom dan niet op Volkel met 15 F-16's, omdat het toevallig de toestellen van onze thuisbasis zijn?
Dat de static voor je neus staat gaf wel mogelijkheden voor operationeel ogende plaatjes zonder veel rotzooi op de achtergrond.
Ik en heel benieuwd hoe dit volgend jaar op Gilze-Rijen zal zijn.
Iedereen die klaagt over het niet op de baan kunnen platen vergoot zijn foto's niet groter dan 800-600 pixels of let niet op scherpte, 75% van die foto's hebben namelijk last van head-waves.
Daarom tel je zegeningen en geniet na met de foto's die wel goed gelukt zijn, over tien jaar zijn ze allemaal bijzonder.
Ook dan is er weer een opendag op Volkel maar moeten de bezoekende kisten eerst 500 Km vliegen vanaf het dichtsbijzijnde operationele vliegveld.
- Coati
- Scramble Addict
- Posts: 1561
- Joined: 25 Jun 2005, 19:53
- Type of spotter: S5
- Subscriber Scramble: No
- Location: Meppel, Netherlands
Re: Volkel - Comments on participants
bij de weg, ik heb ook veel waardering voor de aanwezigheid van bijvoorbeeld de Ierse PC-9, Ierse kisten zie je echt niet veel (sterker nog, bijna nergens buiten Ierland). Maar ook de Oostenrijkse SAAB'jes, een Britse Merlin en niet te vergeten een C-17. Zijn toch gave kisten? Juist de verscheidenheid aan buitenlandse luchtmacht participatie maakt de KLu open dag altijd aantrekkelijk. Het is altijd makkelijk een aantal van de 180 landen op te sommen die er niet waren, ipv je zegeningen te tellen dat bijvoorbeeld 14 landen wel op komen dagen met iets leuks. Menig open dag in het buitenland weet nauwelijks buitenlandse bezoekers te trekken.
create your own database with www.spottingmode.com
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Posts: 807
- Joined: 06 Apr 2008, 13:57
- Type of spotter: F5 Military
- Location: Flevoland
- Contact:
Re: Volkel - Comments on participants
Ben het grotendeels met je eens.
Maar dit is onzin:
Maar dit is onzin:
Geen idee hoe jij fotografeert......Pienie wrote:Iedereen die klaagt over het niet op de baan kunnen platen vergoot zijn foto's niet groter dan 800-600 pixels of let niet op scherpte
Re: Volkel - Comments on participants
Waarschijnlijk niet zo goed als jullie er geen last van hebben gehad.Geen idee hoe jij fotografeert......
Ik dacht dat de foto's van de spottersdag goed geworden waren, maar bij een vergroting heb ik toch duidelijk last van luchttrillingen op meer dan de helft van mijn foto's die op de baan genomen zijn.
Ik gaf de hitte boven het zwarte asfalt de schuld vandaar mijn opmerking.
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Posts: 807
- Joined: 06 Apr 2008, 13:57
- Type of spotter: F5 Military
- Location: Flevoland
- Contact:
Re: Volkel - Comments on participants
Van dat soort trillingen heb ik eigenlijk geen last gehad. Ben er alleen vrijdag geweest, maar toen was het ook zonnig en warm. Maar op de foto's heb ik er eigenlijk nergens last van. Uiteraard zie je achter de toestellen (in de start) wel de hete uitlaatgassen. Misschien dat die zichtbaar zijn bij in formatie startende toestellen, wanneer de tweede groep door de uitlaatgassen van de eerste groep gaat.
Het hangt ook wel af van wat voor objectief je gebruikt hebt. Hoe groter de brandpuntsafstand hoe meer compressie en hoe meer de trillende lucht geaccentueerd wordt. Ik heb zelf vrijwel alles met 300mm (300/2. geschoten op een fullframe kamera. Met 500mm of 600mm zul je er uiteraard flink meer last van hebben.
Het hangt ook wel af van wat voor objectief je gebruikt hebt. Hoe groter de brandpuntsafstand hoe meer compressie en hoe meer de trillende lucht geaccentueerd wordt. Ik heb zelf vrijwel alles met 300mm (300/2. geschoten op een fullframe kamera. Met 500mm of 600mm zul je er uiteraard flink meer last van hebben.
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: Volkel - Comments on participants
Pienie wrote: Iedereen die klaagt over het niet op de baan kunnen platen vergoot zijn foto's niet groter dan 800-600 pixels of let niet op scherpte, 75% van die foto's hebben namelijk last van head-waves.
Ik weet niet wat voor camera jij hebt maar tegenwoordig maken Dslr's fotos van minimaal 3000 pixels breedt. Dus deze kunnen niet naar 800x600 worden vergroot.
Ikzelf heb overigens weining problemen gehad met platen die op de baan zijn gemaakt (wel eens last gehad van head waves, vooral iemand met een blauw petje op zijn head stond wel eens voor mijn camera).
Re: Volkel - Comments on participants
Leuke opsteker voor de organisatie
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
Re: Volkel - Comments on participants
Ill pass it on to one of the people who made it possible... Infact there was only 20% chance of a Irish PC-9 @ Volkel... Due to the Budgetcuts... but we have to give GUINNESS (and offcourse Mr. JB5) alot of credit for arranging this aircraft to attend the RNLAF Opendays.Coati wrote:bij de weg, ik heb ook veel waardering voor de aanwezigheid van bijvoorbeeld de Ierse PC-9, Ierse kisten zie je echt niet veel (sterker nog, bijna nergens buiten Ierland).
BTW JB5... Great article... if that isn't worthy saying to shuv some feathers op your =Censored= i don't know what is...
Looking forward again to NEXT YEAR
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Re: Volkel - Comments on participants
Just to let some people know that we (de Luchtmachtdagen) "ROCK"
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
Re: Volkel - Comments on participants
hmzzz.. im already spreading the word on ASB.TV Messageboard ... so some friends from the USA could be expected in 2010 ..jb5 wrote:Just to let some people know that we (de Luchtmachtdagen) "ROCK"
Grtz.
TG1984
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Re: Volkel - Comments on participants
topgun1984 wrote:Ill pass it on to one of the people who made it possible... Infact there was only 20% chance of a Irish PC-9 @ Volkel... Due to the Budgetcuts... but we have to give GUINNESS (and offcourse Mr. JB5) alot of credit for arranging this aircraft to attend the RNLAF Opendays.Coati wrote:bij de weg, ik heb ook veel waardering voor de aanwezigheid van bijvoorbeeld de Ierse PC-9, Ierse kisten zie je echt niet veel (sterker nog, bijna nergens buiten Ierland).
:
accually the chances of getting one of our planes / helicopters abroad this year were less than 1% due to the economic issues in Ireland
Big thanks goes to the GOC ( General Officer Commanding ) ( read.... the big boss !!!) / IAC who put in a new request in for 2 air shows.
The reason we "picked " Volkel is the co-operation of our two defence forces in Chad!
The Irish wanted to show their apreciation to The Netherlands for the protection of the IBAT .
Next year in Gilze-Rijen we might have another reason to show up .
Thanks for enjoying our presence !
Guinness