Is al ingeschreven in het register van Kenia. Stond gisteren (4 nov) nog buiten zonder 5Y-regi (voor zover ik kon zien) maar die zou nog wel erop geplakt moeten worden vóór vertrek.
Vervanging F70 PH-KBX
Forum rules
-
- Scramble Addict
- Posts: 1826
- Joined: 01 May 2018, 22:02
- Type of spotter: Civil and (mostly) Military
- Location: Near Woensdrecht Airbase, The Netherlands
Re: Vervanging F70 PH-KBX
Greetings, Werner Verbogt
Woensdrechtas.nl/forum/
Woensdrechtas.nl/forum/
Re: Vervanging F70 PH-KBX
Wordt 5Y-KBX.NL.Aviation wrote: ↑05 Nov 2024, 10:03Is al ingeschreven in het register van Kenia. Stond gisteren (4 nov) nog buiten zonder 5Y-regi (voor zover ik kon zien) maar die zou nog wel erop geplakt moeten worden vóór vertrek.
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
-
- Scramble Addict
- Posts: 1826
- Joined: 01 May 2018, 22:02
- Type of spotter: Civil and (mostly) Military
- Location: Near Woensdrecht Airbase, The Netherlands
Re: Vervanging F70 PH-KBX
Correct, stickers zijn inmiddels ook aangebracht op de Fokker.
Greetings, Werner Verbogt
Woensdrechtas.nl/forum/
Woensdrechtas.nl/forum/
Re: Vervanging F70 PH-KBX
De Fokker 70 die lang dienst deed als Nederlands regeringsvliegtuig onder de registratie PH-KBX, is verkocht aan een Keniaanse chartermaatschappij. Skyward Express wil vanuit Kenia gaan charteren met het oude regeringsvliegtuig en de huidige staat van het toestel behouden.
"Ze gaan met de Fokker 70 vluchten aanbieden van vier tot vijf uur in die regio", vertelt Kris Bleyenberg van Airline Support Group in het radioprogramma Zeeland wordt wakker van Omroep Zeeland. Het vliegtuig blijft dus in dezelfde staat. “Ook de oranje strepen blijven op het vliegtuig staan.”
De PH-KBX was van 1996 tot 2017 het Nederlandse regeringstoestel, en werd daarna aan het Australische Alliance Airlines verkocht. De Australiërs hielden het VIP-interieur vrijwel intact en vlogen er tot 2023 mee, waarna het toestel weer te koop gezet is.
Het toestel werd vervolgens gekocht door het Nederlandse Air Fleet Support, onderdeel van de Airline Support Group. Kris Bleyenberg, de CEO van dat bedrijf, zei eerder in Luchtvaartnieuws Magazine dat het de bedoeling is dat de Fokker blijft vliegen. Dat is dus gelukt. “De Fokker past goed in Kenia, vanwege de hoge motoren”, aldus Bleyenberg. “Ook kan het vliegtuig vanaf korte landingsbanen vertrekken.”
Skyward Express
Skyward Express is een Keniaanse chartermaatschappij. De KBX is niet de eerste Fokker in de vloot van Skyward, de maatschappij bezit vijf Fokker 50's en drie Fokker 100's.
In het radioprogramma vertelt Bleyenberg verder dat zijn bedrijf het eerste kooprecht op het toestel heeft. “Mochten ze er ooit weer vanaf willen kunnen wij het nog terugkopen. Wie weet is het dan het moment om het naar een museum te brengen."
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... dige-staat
"Ze gaan met de Fokker 70 vluchten aanbieden van vier tot vijf uur in die regio", vertelt Kris Bleyenberg van Airline Support Group in het radioprogramma Zeeland wordt wakker van Omroep Zeeland. Het vliegtuig blijft dus in dezelfde staat. “Ook de oranje strepen blijven op het vliegtuig staan.”
De PH-KBX was van 1996 tot 2017 het Nederlandse regeringstoestel, en werd daarna aan het Australische Alliance Airlines verkocht. De Australiërs hielden het VIP-interieur vrijwel intact en vlogen er tot 2023 mee, waarna het toestel weer te koop gezet is.
Het toestel werd vervolgens gekocht door het Nederlandse Air Fleet Support, onderdeel van de Airline Support Group. Kris Bleyenberg, de CEO van dat bedrijf, zei eerder in Luchtvaartnieuws Magazine dat het de bedoeling is dat de Fokker blijft vliegen. Dat is dus gelukt. “De Fokker past goed in Kenia, vanwege de hoge motoren”, aldus Bleyenberg. “Ook kan het vliegtuig vanaf korte landingsbanen vertrekken.”
Skyward Express
Skyward Express is een Keniaanse chartermaatschappij. De KBX is niet de eerste Fokker in de vloot van Skyward, de maatschappij bezit vijf Fokker 50's en drie Fokker 100's.
In het radioprogramma vertelt Bleyenberg verder dat zijn bedrijf het eerste kooprecht op het toestel heeft. “Mochten ze er ooit weer vanaf willen kunnen wij het nog terugkopen. Wie weet is het dan het moment om het naar een museum te brengen."
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... dige-staat
Rgds,Martin.