Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
sfeyenoord1
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1567
Joined: 05 Mar 2006, 17:40
Type of spotter: An enjoying one
Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
Contact:

Post by sfeyenoord1 »

Maar kunnen ze dan niet gewoon een hek in het water zetten, zo hoog zodat het moeilijk is in het water er over te klimmen, en er staand op de kant er zo easy way overheen kan fotograferen? :o Geen zin namelijk om een ladder mee te nemen als ik vliegtuigen op de foto wil zetten :lol:
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22176
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Post by Stratofreighter »

Michel wrote:
Stratofreighter wrote:Met een trap is er nog goed over de huidige hekken heen te fotograferen als je die trap direct NAAST het hek kunt neerzettten. Maar als er ook nog een sloot tussen jou en het hek zit...
Jij gaat met je trap maar mooi ergens achteraan staan....
Jij hebt een platformpas zeker? Wij niet...
User avatar
Nozem
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 800
Joined: 21 May 2005, 11:43
Type of spotter: F1
Location: Alkmaar

Post by Nozem »

nustyR wrote:Ik heb nog 14 meter rolsteiger op mijn werk staan. :lol:
Maar dat zal wel weer niet mogen van de KMar :cry:
Ik bestuur een mobiele torenkraan met een hoogte van 26 meter en een bereik van 40 meter,manbak erin, maar ik denk dat dat ook wel niet mag....

Groet Ton
Image
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11248
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

skycruiser wrote:Dergelijke zaken laten de feiten weer goed zien: de beveiliging op/rond Schiphol is nog steeds zo lek als een zeef. En misschien dat men er nu met een hekwerk iets aan probeert te doen.
Wat heet nou 'beveiliging zo lek als een zeef'? Die kerel is gezien en gesnapt, dus de beveiliging heeft prima gefunctioneerd. Waarom moet het fysiek onmogelijk zijn voor personen te voet om het luchtvaartterrein langs een afgelegen startbaan te kunnen betreden? Dat is dezelfde mentaliteit die ervoor gaat zorgen dat helmen voor voetgangers nog eens verplicht worden. Maar je moet gewoon oppassen met oversteken, of als je stuurt oppassen of er iemand oversteekt. Snap je wat ik bedoel? :wink:

Erik

:ontopic:
nustyR
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3371
Joined: 26 Oct 2005, 20:31
Contact:

Post by nustyR »

Nozem wrote:Ik bestuur een mobiele torenkraan met een hoogte van 26 meter en een bereik van 40 meter,manbak erin, maar ik denk dat dat ook wel niet mag....
Groet Ton
Het moeilijkste punt is je baas uitleggen waarom zijn kraan van zoveel ton euro de komende 3 weken alleen op de binnenplaats van een politieburo kan draaien.
User avatar
emtrouwee
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 202
Joined: 14 Sep 2004, 15:19

Post by emtrouwee »

sfeyenoord1 wrote:Maar kunnen ze dan niet gewoon een hek in het water zetten, zo hoog zodat het moeilijk is in het water er over te klimmen, en er staand op de kant er zo easy way overheen kan fotograferen? :o Geen zin namelijk om een ladder mee te nemen als ik vliegtuigen op de foto wil zetten :lol:
Inderdaad. Zoiets hebben ze in Parijs CDG toch ook langs de taxibaan bij Sofitel. Het hek staat laag en daar kun je gewoon over fotograferen, maar je kunt toch het terrein niet op
dalkmaar
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 11 Apr 2007, 14:44

oplossing?

Post by dalkmaar »

hoi,

ze kunnen ook een heuveltje aanleggen net zoals op cdg ik had daar prima zicht op inkomend en vertrekkend vliegverkeer.

dennis
User avatar
sfeyenoord1
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1567
Joined: 05 Mar 2006, 17:40
Type of spotter: An enjoying one
Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
Contact:

Post by sfeyenoord1 »

Nog beter ja, maar dan zit je daar wel aan 1 plek vast, zou wel relax zijn, kan je beter zittend de foto's maken nu bij de polderbaan staan die planten er namelijk dan voor lol :p
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2566
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Post by tonjochems »

Back to the topic.. drijgt weer een brede maatschappelijke discussie te
worden... Is geen toegevoegde waarde berichten met ... ik vind, ik wil, ik hoop en nog meer van dit soort whishfull thinking
User avatar
Harry Spotter
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 425
Joined: 01 Nov 2003, 08:51
Contact:

Post by Harry Spotter »

Het zou ook mooi zijn als mensen even 10 tellen nadenken voordat ze op "Submit" drukken. Even spelling checken?!
Het aantal taalfouten op dit forum is abominabel hoog. :cry:
Niet echt handig als je wilt dat jouw argument serieus genomen zal worden in deze discussie.
conconnie
Posts: 9
Joined: 01 Apr 2007, 20:44

Post by conconnie »

Dit is de eerste keer dat ik me hier in een discussie meng, maar dit wil toch even kwijt.

Waarom niet een verhoogde plaats maken ter hoogte van de kruising A5 en de taxibaan. 3 vliegen in een klap:
Al het verkeer van en naar de polderbaan.
Alles op 18C.
Met een 400mm+ lens startend verkeer vanaf 09.
User avatar
JS50557
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4126
Joined: 22 May 2003, 13:17
Location: Hoofddorp (Toolenburg)
Contact:

Post by JS50557 »

tonjochems wrote:Back to the topic.. drijgt weer een brede maatschappelijke discussie te
worden... Is geen toegevoegde waarde berichten met ... ik vind, ik wil, ik hoop en nog meer van dit soort whishfull thinking
Ton,

met alle respect, maar dat is nu het kenmerk van een discussie. Iedereen mag zijn/haar mening geven.. of zie ik iets over het hoofd?
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5085
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Post by Thijs »

Kwam onderstaande teksten tegen in het Ruimtelijk ontwikkelingsplan Schiphol 2015
Schiphol streeft naar goede voorzieningen voor vliegtuigspotters. Daarmee wordt bijgedragen aan een positief imago van de luchtvaart en de luchthaven. Het niet goed accommoderen van vliegtuigspotters heeft bovendien een negatief effect op de omgeving en de veiligheid.
Uitgangspunt is dat er bij een spottersplaats goede voorzieningen komen. Die voorzieningen kunnen bijdragen aan de exploitatie van de spottersplaats. De huidige spottersplaats bij de Buitenveldertbaan, met een vestiging van Mac Donalds is hiervan een voorbeeld.
In principe ontwikkelt Schiphol Group spottersplaatsen die met dergelijke voorzieningen gecombineerd zijn. Ook zijn combinaties denkbaar met andere voorzieningen op het gebied van dagrecreatie. De locatie van een spottersplaats is hiervoor mede bepalend. In Schiphol Zuid-Oost (Kaagbaan) verdwijnt de huidige spottersplaats. Ter plaatse is de ontwikkeling van het vrachtareaal voorzien.
Nabij de Polderbaan wordt een nieuwe spottersplaats toegevoegd. Of er meer spottersplaatsen nodig zijn, is afhankelijk van het feitelijk gedrag van spotters. Negatieve effecten van spotten op de omgeving moeten voorkomen worden.
Wat ik hieruit opmaak is dat de Schiphol Group spottersplaatsen gebruikt om spotters te centraliseren op 1 plek. Wat naar mijn mening een onmogelijke opgave is zeker als de fotografeer mogelijkheden van de nieuwe spottersplek alles behalve goed zijn.
Of er meer spottersplaatsen nodig zijn, is afhankelijk van het feitelijk gedrag van spotters.
Dan vraag ik me toch af welk feitelijk gedrag hier bedoelt wordt?

Door in gesprek te treden met de spotters kan je naar mijn mening al een groot gedeelte van deze "negatieve effecten" tegen gaan.
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
RicoS
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 73
Joined: 16 Apr 2007, 20:17

Post by RicoS »

Good evening all

After folling this forum for a while I finnaly decided to join.

I work with a (civil-)contractor wich does a lot of work on the airport.

A while ago I spoke a colleague who was involved in the researce of a alternate spottingplace for the 06-spot. He claims that the new projected spot, along the 18R-36L against the "Bulderbos" came out as the best alternate and that the AMS-spotters were involved in this researce. But when I read al the previous posts I'm wondering if this really is the case because I see so much other (in mine opinion) logical spots.

For the record, the colleague doesn't work in this region temporarly so I won't be able to ask all the details of the researce, but I even understood that the drawings were already ready.

Greetings
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Post by ehusmann »

Thijs wrote:Wat ik hieruit opmaak is dat de Schiphol Group spottersplaatsen gebruikt om spotters te centraliseren op 1 plek. Wat naar mijn mening een onmogelijke opgave is zeker als de fotografeer mogelijkheden van de nieuwe spottersplek alles behalve goed zijn.
Eens, maar volgens mij hebben ze daar helemaal gelijk in. Hoewel één plek m.i. te weinig is voor heel Schiphol, is het wel zo dat spottersplekken de spotters (en dagjespiepo´s) centraliseren en dus heel goed is voor de veiligheid en overzichtelijkheid.
Thijs wrote:
Of er meer spottersplaatsen nodig zijn, is afhankelijk van het feitelijk gedrag van spotters.
Dan vraag ik me toch af welk feitelijk gedrag hier bedoelt wordt?
Ik denk dat ze bedoelen, waar gaan de spotters staan als de bekende plek weg is en de nieuwe er is. Gaan de spotters van die nieuwe plek gebruik maken of niet. Zo niet, dan is er blijkbaar een behoefte aan een andere plek. Dus, als we met z´n allen die nieuwe plek niet goed óf niet genoeg vinden, dan gaan we met z´n allen rond het veld hangen en komt er mogelijk nog een volgende plek! :)

Erwin
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”