K-9 wrote:Wildpicture wrote:Slijfie wrote:Waarom zou je de oorlogsverliezen aanvullen! Zijn al die Chinooks in vredestijd nodig ?
Tja, als je die redenatie volgt, heb je in vredestijd helemaal niks meer nodig......
En zou me dat ff een besparing opleveren....
Mwah, valt wel mee/tegen hoor (afhankelijk van welke kant je het bekijkt). Het personeel moet je nog een tijd 70% doorbetalen, je moet al je werknemers bij- (als je geluk hebt) of omscholen, er moeten sociale plannen komen (en dat is alleen maar de personele kant).
Bovendien moet je het materieel wat je hebt ergens opslaan in de hoop het nog aan ergens in Verweggistan te verkopen (en onderhouden omdat anders zelfs Al Quaeda niet eens geïnteresseerd zou zijn in vastgeroeste troep).
Vervolgens moeten de oefengebieden worden verkocht en overgedragen, met de bijbehorende verklaring dat de grond niet is vervuild en alle vervuiling die daar wel in de grond zit moet worden opgeruimd.
Ik heb het niet uitgerekend, maar het zou me niet verbazen als overal mee stoppen all in op de korte termijn waarop de bezuinigingen effect moeten hebben duurder is als defensie behouden.