TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- 787Dreamliner
- Scramble Newbie
- Posts: 28
- Joined: 07 Jun 2014, 19:19
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
OR365 wordt vandaag uitgevoerd door een Thomson Dreamliner (G-TUID). Iemand een idee waarom? :/
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Omdat de TFL niet op tijd terug was om de vlucht op tijd uitt te voeren en de TFK in de hangaar staat.
IVM DBC regeling dus de G-TUID..
IVM DBC regeling dus de G-TUID..
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- 787Dreamliner
- Scramble Newbie
- Posts: 28
- Joined: 07 Jun 2014, 19:19
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Aha, dank je. Zal wel vaker voor gaan komen denk ik nu alle 787s binnen de TUI Groep de zelfde configuratie krijgen
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
LOPA = Layout of passenger accommodationstheowal wrote:Op facebook van Arke staat er drie foto's van TFM waarop de naam duidelijk is afgebeeld. Dus de TFL heeft als enige geen naam!
En wat is LOPA?
[ Post made via Mobile Device ]
Grt,
Erik
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ja. Dat is de bedoeling ook. Met als einddoel 1 TUI Airline787Dreamliner wrote:Aha, dank je. Zal wel vaker voor gaan komen denk ik nu alle 787s binnen de TUI Groep de zelfde configuratie krijgen
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Vlootnieuws:
PHOYI
Staat in SNN voor een C-Check en komt begin mei weer terug.
Wordt na de zomer aangepast van een 283 zitter naar een 300 zitter, met alleen Economy en Comfort. Zo hebben ze dezelfde stoelcapaciteit als een 787.
PHOYJ
Laatste vlucht onder Arke kleuren.
12-04-2014 NO730/NO731 MXP-CYO-MXP. Terug de 13e in MXP.
Gaat dan de 14e van MXP naar BRU voor delivery aan JetAir.
PH-TFD
Gaat in C-Check half juni
PH-TFK
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de eerste week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats
PH-TFL
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de tweede week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats
PH-TFM
Vliegt nu in een stoelindeling van 291 seats en wordt de laatste week van mei aangepast aan een stoelindeling 300 seats
In oktober 2015 moeten ALLE TUI 787 toestellen van binnen gelijk zijn.
Voorjaarslease:
TuiFly 737-800 D-ATUF van 23 april tot en met 16 mei. Vliegt in full economy 189 seats
Zomerleases:
737-800 Miami Air in Juli Augustus
737-300 Jettime in Juli, Augustus en September,
737-800 TUI Nordic Half juni tot eind oktober
737-400 Maatschappij wordt later bekend gemaakt, machine zal worden gedeeld met JetAir.
Registraties en nadere details volgen. 733 en 734 worden met name op kleinere bestemmingen ingezet.
De zomervloot 2015 bestaat uit
3x Eigen 787 (914 seats)
1x Eigen 76W (283 seats)
5x Eigen 73H (915 seats)
2x 73H (366 seats)
1x 733 (144 seats)
0.5 x 734 (82 seats)
Totaal beschikbare seats per dag: 2704.
De zomervloot was in 2014:
1x eigen 787 (307 seats)
3x eigen 76W (849 seats)
1x eigen 763 (265 seats)
5x eigen 73H (915 seats)
1x 73H (183 seats)
Totaal: 2519 beschikbare seats per dag.
In 2015 een toename van 6.2% in beschikbare stoelen.
PHOYI
Staat in SNN voor een C-Check en komt begin mei weer terug.
Wordt na de zomer aangepast van een 283 zitter naar een 300 zitter, met alleen Economy en Comfort. Zo hebben ze dezelfde stoelcapaciteit als een 787.
PHOYJ
Laatste vlucht onder Arke kleuren.
12-04-2014 NO730/NO731 MXP-CYO-MXP. Terug de 13e in MXP.
Gaat dan de 14e van MXP naar BRU voor delivery aan JetAir.
PH-TFD
Gaat in C-Check half juni
PH-TFK
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de eerste week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats
PH-TFL
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de tweede week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats
PH-TFM
Vliegt nu in een stoelindeling van 291 seats en wordt de laatste week van mei aangepast aan een stoelindeling 300 seats
In oktober 2015 moeten ALLE TUI 787 toestellen van binnen gelijk zijn.
Voorjaarslease:
TuiFly 737-800 D-ATUF van 23 april tot en met 16 mei. Vliegt in full economy 189 seats
Zomerleases:
737-800 Miami Air in Juli Augustus
737-300 Jettime in Juli, Augustus en September,
737-800 TUI Nordic Half juni tot eind oktober
737-400 Maatschappij wordt later bekend gemaakt, machine zal worden gedeeld met JetAir.
Registraties en nadere details volgen. 733 en 734 worden met name op kleinere bestemmingen ingezet.
De zomervloot 2015 bestaat uit
3x Eigen 787 (914 seats)
1x Eigen 76W (283 seats)
5x Eigen 73H (915 seats)
2x 73H (366 seats)
1x 733 (144 seats)
0.5 x 734 (82 seats)
Totaal beschikbare seats per dag: 2704.
De zomervloot was in 2014:
1x eigen 787 (307 seats)
3x eigen 76W (849 seats)
1x eigen 763 (265 seats)
5x eigen 73H (915 seats)
1x 73H (183 seats)
Totaal: 2519 beschikbare seats per dag.
In 2015 een toename van 6.2% in beschikbare stoelen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Leuke nieuwtjes Niels!
Paar vragen nog;
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ex OYE deze zomer ook nog de vloot kwam versterken? Of zijn hier de genoemde 73's voor in de plaats gekomen?
Zal na de zomer de OYJ (of hoe deze bij JAF geregistreerd gaat worden) ook naar indeling 300 gaan zodat deze in kan springen voor de OYI en v.v.?
En als laatste vraag ... krijgt de OYJ ook meteen het nieuwe jasje bij JAF?
Merci!
[ Post made via Mobile Device ]
Paar vragen nog;
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ex OYE deze zomer ook nog de vloot kwam versterken? Of zijn hier de genoemde 73's voor in de plaats gekomen?
Zal na de zomer de OYJ (of hoe deze bij JAF geregistreerd gaat worden) ook naar indeling 300 gaan zodat deze in kan springen voor de OYI en v.v.?
En als laatste vraag ... krijgt de OYJ ook meteen het nieuwe jasje bij JAF?
Merci!
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
De OYJ krijgt inderdaad ook een 300 seatplan. Zodat deze probleemloos een vlucht van de JAF 787 OO-JDL over kan nemen. Wanneer weet ik niet. Dat kan ik niet zien. Over het kleurenschema. Ja deze wordt aangepast, maar ook hierbij: wanneer geen idee. Ik heb in dat opzicht geen zicht op wat er wanneer bij JAF gebeurd.
De OYE komt niet. Daarom de extra 737's. De huidige extra ingehuurde 767 vliegers gaan mee met de OYJ naar JAF.
Het ombouwen van de OYI is bedoeld zodat er probleemloos een 76 ingezet kan worden als er een 78 om wat voor reden dan ook niet gaat. Alle paxen kunnen dan mee, scheelt weer DBC compensatie.
Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015
[ Post made via Mobile Device ]
De OYE komt niet. Daarom de extra 737's. De huidige extra ingehuurde 767 vliegers gaan mee met de OYJ naar JAF.
Het ombouwen van de OYI is bedoeld zodat er probleemloos een 76 ingezet kan worden als er een 78 om wat voor reden dan ook niet gaat. Alle paxen kunnen dan mee, scheelt weer DBC compensatie.
Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Handige Info hier, Dus nog maar 1x 767 deze zomer. Ik hoop stiekum dat onze vlucht van vanaf Tenerife in juni ook een 787 ipv 767 word...
p.s wat is DBC ? En ik las iets over 2018 met registraties?
p.s wat is DBC ? En ik las iets over 2018 met registraties?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
DBC-Denied Boarding Compensation.
Oftewel vergoedingen bij vertragingen en annuleringen.
Vooralsnog gaat er met de registraties niets veranderen.
Oftewel vergoedingen bij vertragingen en annuleringen.
Vooralsnog gaat er met de registraties niets veranderen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Komt dat doordat alle vluchten op tijd zijn geweest, of lopen er nog procedures over uit te keren bedragen. Aangezien het jaar pas ruim drie maanden oud is, lijkt het mij niet onmogelijk dat gevallen die over vluchten van dit jaar gaan nog ergens in behandeling zijn, dan wel bij de maatschappij, dan wel bij een rechter die zich ergens over moet uitspreken.B767-300ER wrote:Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Het eerste uiteraard, anders had ik dat hier niet zo stellig geroepen.aviodromefriend wrote:Komt dat doordat alle vluchten op tijd zijn geweest, of lopen er nog procedures over uit te keren bedragen. Aangezien het jaar pas ruim drie maanden oud is, lijkt het mij niet onmogelijk dat gevallen die over vluchten van dit jaar gaan nog ergens in behandeling zijn, dan wel bij de maatschappij, dan wel bij een rechter die zich ergens over moet uitspreken.B767-300ER wrote:Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015
Geen 1 van de geplande arke vluchten is in 2015 geannuleerd of met 3 uren of meer vertraging aangekomen op plaats van bestemming. Er lopen dus ook geen rechtszaken oid over deze genoemde periode.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Op de site van arke staat bij " met welke toestellen vliegt arke" dat er naast de 737 300 van jettime ook een 737 800 daarvan ingehuurd wordt ipv de TUI Nordic?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Jettime heeft geen -800 AFAIK.Davy1981 wrote:Op de site van arke staat bij " met welke toestellen vliegt arke" dat er naast de 737 300 van jettime ook een 737 800 daarvan ingehuurd wordt ipv de TUI Nordic?
[ Post made via Mobile Device ]
De kist is van TUI Nordic. Wordt gevlogen door (deels) jettime crew.
De 734 komt van Cello Aviation overigens.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
hoe zit t al er onverhoopt een 767 op een ica 787 bestemming gaat vliegen. Mogen 787 vliegers ook op een 767 vliegen bijvoorbeeld op de terugreis. Of moet de kist dan wachten totdat de crew de uren heeft gerust.B767-300ER wrote:De OYJ krijgt inderdaad ook een 300 seatplan. Zodat deze probleemloos een vlucht van de JAF 787 OO-JDL over kan nemen. Wanneer weet ik niet. Dat kan ik niet zien. Over het kleurenschema. Ja deze wordt aangepast, maar ook hierbij: wanneer geen idee. Ik heb in dat opzicht geen zicht op wat er wanneer bij JAF gebeurd.
De OYE komt niet. Daarom de extra 737's. De huidige extra ingehuurde 767 vliegers gaan mee met de OYJ naar JAF.
Het ombouwen van de OYI is bedoeld zodat er probleemloos een 76 ingezet kan worden als er een 78 om wat voor reden dan ook niet gaat. Alle paxen kunnen dan mee, scheelt weer DBC compensatie.
Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]