KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er al een beetje zicht op wat er op termijn met de 330's gaat gebeuren? Boink heeft tenslotte niet zelf een variant van de 332 in huis. En nee, de 788 telt niet, dat is de nieuwe 762. De 338 en 339 zullen wel uitgesloten zijn, alleen al om het feit dat er RR's onder hangen en geen GE. Zou dat trouwens ook te maken kunnen hebben met het kennelijk niet afnemen van de 359?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wellicht juist de reden om de 332 nog even te houden? Er is eigenlijk even geen geschikte vervanger..
De 333 en 789 is qua pax aantallen gelijk
De 788 zie ik niet komen bij KLM. Dan eerder nog wat 789’s
De 333 en 789 is qua pax aantallen gelijk
De 788 zie ik niet komen bij KLM. Dan eerder nog wat 789’s
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Posts: 664
- Joined: 08 Nov 2003, 23:45
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
- Location: n5223e00593
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Stobart Air gaat in het zomerseizoen met een E195 de DUB-route voor KLM/KLC vliegen.
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... aar-dublinn5205e00421 wrote:Stobart Air gaat in het zomerseizoen met een E195 de DUB-route voor KLM/KLC vliegen.
8x per dag, dat is meer dan nu, toch?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Yip. Maar wel kleiner materieel vlgs mij
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3402
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja klopt, dit is nu een mix tussen de 737 en de E-190.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja.nemaco wrote:Krijgt deze nieuwe livery?
Inkjet wrote:PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Krijgen alle 330's nu op korte termijn nieuwe livery of is dat een vijf jaren plan?
Is er al bekend wanneer de eerste 777-200 wordt voorzien van nieuwe livery?
Is er al bekend wanneer de eerste 777-200 wordt voorzien van nieuwe livery?
Iemand91 wrote:Ja.nemaco wrote:Krijgt deze nieuwe livery?
Inkjet wrote:PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zoals je hebt kunnen lezen worden de kisten van Joon niet middels onnodige spuitbeurten al opnieuw gespoten in AF kleuren, maar pas als het volgens het onderhoudsprogramma moet. Bij Transavia gebeurd exact hetzelfde. (Kijk naar de XRZ en de HSJ als ik het goed zeg)nemaco wrote:Krijgen alle 330's nu op korte termijn nieuwe livery of is dat een vijf jaren plan?
Ik denk dat we mogen aannemen dat dit voor de gehele groep geldt en dus ook door KL geen geld gaat uitgeven aan onnodige spuitbeurten. De gemiddelde KLM passagier zal het namelijk een worst wezen of de Dolphin Wave erop zit of niet. Reken dus inderdaad maar op een jaartje of 5 a 6.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En PH-HZX geloof ik ook nog. Die kisten van Joon hadden al een onnodige spuitbeurt erop zitten nadat ze naar Joon overgespoten waren dus een tweede keer zou dubbel onnodig zijn en aangezien die A343's er op termijn toch uitgaan maakt dat niet uit verder. Spuitbeurten van A330's bij KLM lopen niet gelijk met checks geloof ik dus niet na elke D-check zoals bij B744's wel het geval is (zoals de CKA en CKB nu)B767-300ER wrote:Zoals je hebt kunnen lezen worden de kisten van Joon niet middels onnodige spuitbeurten al opnieuw gespoten in AF kleuren, maar pas als het volgens het onderhoudsprogramma moet. Bij Transavia gebeurd exact hetzelfde. (Kijk naar de XRZ en de HSJ als ik het goed zeg)nemaco wrote:Krijgen alle 330's nu op korte termijn nieuwe livery of is dat een vijf jaren plan?
Ik denk dat we mogen aannemen dat dit voor de gehele groep geldt en dus ook door KL geen geld gaat uitgeven aan onnodige spuitbeurten. De gemiddelde KLM passagier zal het namelijk een worst wezen of de Dolphin Wave erop zit of niet. Reken dus inderdaad maar op een jaartje of 5 a 6.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Duidelijk, maar wat mij zo verbaast is dat de nieuwe livery al in april 2014 is geïntroduceerd. Ik kan met niet voorstellen dat er van april 2014 tm december 2018 nooit een KLM A330 (13 x) of 777-200 (15 x) is gespoten. Zouden ze dat dan in oude livery hebben gedaan? Ook dat kan ik me haast niet voorstellen of is dat beleid geweest? En hoe kan het zo zijn dat in dezelfde periode wel 5 x 777-300's (BVA tm BVF) zijn gespoten?
B767-300ER wrote:Zoals je hebt kunnen lezen worden de kisten van Joon niet middels onnodige spuitbeurten al opnieuw gespoten in AF kleuren, maar pas als het volgens het onderhoudsprogramma moet. Bij Transavia gebeurd exact hetzelfde. (Kijk naar de XRZ en de HSJ als ik het goed zeg)nemaco wrote:Krijgen alle 330's nu op korte termijn nieuwe livery of is dat een vijf jaren plan?
Ik denk dat we mogen aannemen dat dit voor de gehele groep geldt en dus ook door KL geen geld gaat uitgeven aan onnodige spuitbeurten. De gemiddelde KLM passagier zal het namelijk een worst wezen of de Dolphin Wave erop zit of niet. Reken dus inderdaad maar op een jaartje of 5 a 6.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16539
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Aanvankelijk was volgens mij besloten om een aantal types niet in de dol fijne ( ) livery te spuiten omdat dit jasje op deze types niet mooi zou staan.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat klopt. Dat betrof de 772 en de 332/333.
Dat is hier overigens al meerdere maken gemeld. @nemaco, wel degelijk beleid dus.
Vandaar dus dat de 773 wel is voorzien van dat schema en dat er inderdaad na 2013 gewoon 330’s en 772’s zijn gespoten in het oude schema.
Vwb de door mij genoemde transavia kisten. Het betreft de XRY, HZX en HSJ inderdaad. Ook Transavia doet dit niet per definitie gelijk met een D-Check. TUI ook niet. Net als zoveel maatschappijen.
Kist moet eens in de 5/6 jaar gespoten worden en krijgt dan een spuitjob. Als het gelijk kan met groot onderhoud dan gelijk, en anders gewoon “los”. En dan kan het idd zomaar eens 6 jaar duren voordat de 772’s en 330’s allemaal gespoten zijn.
Dat is hier overigens al meerdere maken gemeld. @nemaco, wel degelijk beleid dus.
Vandaar dus dat de 773 wel is voorzien van dat schema en dat er inderdaad na 2013 gewoon 330’s en 772’s zijn gespoten in het oude schema.
Vwb de door mij genoemde transavia kisten. Het betreft de XRY, HZX en HSJ inderdaad. Ook Transavia doet dit niet per definitie gelijk met een D-Check. TUI ook niet. Net als zoveel maatschappijen.
Kist moet eens in de 5/6 jaar gespoten worden en krijgt dan een spuitjob. Als het gelijk kan met groot onderhoud dan gelijk, en anders gewoon “los”. En dan kan het idd zomaar eens 6 jaar duren voordat de 772’s en 330’s allemaal gespoten zijn.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En dan is het nog steeds de vraag of ook de 772's en A333 de nieuwe livery krijgen.B767-300ER wrote:Dat klopt. Dat betrof de 772 en de 332/333.
Dat is hier overigens al meerdere maken gemeld. @nemaco, wel degelijk beleid dus.
Vandaar dus dat de 773 wel is voorzien van dat schema en dat er inderdaad na 2013 gewoon 330’s en 772’s zijn gespoten in het oude schema.
Vwb de door mij genoemde transavia kisten. Het betreft de XRY, HZX en HSJ inderdaad. Ook Transavia doet dit niet per definitie gelijk met een D-Check. TUI ook niet. Net als zoveel maatschappijen.
Kist moet eens in de 5/6 jaar gespoten worden en krijgt dan een spuitjob. Als het gelijk kan met groot onderhoud dan gelijk, en anders gewoon “los”. En dan kan het idd zomaar eens 6 jaar duren voordat de 772’s en 330’s allemaal gespoten zijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Planning is/was dat de PH-AOM die nu in Rome staat op 30 januari weer terugkomt op Schiphol, ik ben benieuwd naar hoe het er echt uitziet op de A332.