Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 848
- Joined: 08 Mar 2005, 19:23
- Subscriber Scramble: DG AIR
- Location: Nieuw - Vennep
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Volgens het Haarlems Dagblad gaat het passagiersvervoer van Martinair verdwijnen en blijft alleen vracht over.
De lijnen en personeel zouden naar de KLM gaan. Transavia is ook nog een optie maar die hebben het zelf al moeilijk genoeg. Nadere berichtgeving zou in september zijn.
gr.
Ger
De lijnen en personeel zouden naar de KLM gaan. Transavia is ook nog een optie maar die hebben het zelf al moeilijk genoeg. Nadere berichtgeving zou in september zijn.
gr.
Ger
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Overstap naar Transavia is zeer onzeker ga daar maar vanuit.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik werk als sterwardess bij Arke Fly. Bij ons gaan er al weken het gerucht dat de passagiers afdeling van Martinair stopt en dat wij Arke Fly een groot deel van Martinair "overnemen". Ik vindt het niet leuk voor mijn collega's bij Martinair, maar ander mans zijn dood is iemand anders zijn brood.. Harde woorden, dat wel. Ik denk dat wij een grote kans maken om een deel of alle vluchten van Martinair over te nemen. Ik denk dat een reisorganisatie die nu bij Martinair stoelen heeft geboekt, niet zo snel stoelen gaat reserveren bij de KLM. KLM is tegenover bv Arke Fly een stukje duurder en geen charter. Ik zie KLM ook niet naar Cancun of Havana vliegen.Gonzo wrote:Overstap naar Transavia is zeer onzeker ga daar maar vanuit.
We zullen zien wat er de komende maanden gaat gebeuren, ik en vele andere collega's wachten in spanning af.
Groetjes, Maartje
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Voordat er speculaties komen over hoe en wat, hier een bericht aan MP personeel van P.G.:
Na de zomervakantie neemt de geruchtenstroom rond de toekomstige positionering van Martinair Passage fors toe. Dat creëert
onnodige zorgen en onzekerheid in het hele bedrijf. Zoals met u afgesproken communiceren wij in alle transparantie over de
twee voorliggende scenario’s. Het creëren van schaalgrootte is essentieel om nieuwe vliegtuigen te kunnen rechtvaardigen.
Martinair Passage lukt het niet zelfstandig winst te maken, laat staan een nieuwe passage-vloot van voldoende omvang
te financieren.
De keuze richt zich dus op de KLM Groep, waarbij er 2 opties voorliggen:
- enerzijds synergie realiseren met transavia.com, ook wel genoemd “Rood met Groen”;
- anderzijds synergie bereiken met KLM, ook wel genoemd van “Rood naar Blauw”.
Op 1 en 2 september zal het TopTeam het advies afronden. Half september zal dit advies aan de KLM
Directie worden voorgelegd en op 23 september aan de Raad van Commissarissen. Dit advies kan leiden tot een voorgenomen
besluit. Dit voorgenomen besluit gaat vervolgens naar de Ondernemingsraad. Hoe kijken wij er vandaag tegenaan?
De synergie tussen de intercontinentale passagevluchten van Martinair en die van KLM lijkt momenteel het meest logisch en
pragmatisch. In dit scenario wordt er ruimschoots schaalgrootte gerealiseerd en daarmee een gezonde financiële basis gelegd
met toekomstig perspectief. Tegelijkertijd zitten hier een groot aantal haken en ogen aan, die allen, alle zorgvuldigheid verlangen.
Wat vast staat is voortzetting van het consistente beleid in de afgelopen 18 maanden:
- het bij elkaar houden van de KLM Groep;
- alle inspanning om werkgelegenheid te behouden.
Wij zullen u blijvend informeren. De informatie over de toekomst van ons mooie bedrijf verneemt u zeker niet vanuit
de krant. Spreek ons gerust aan zodat wij onzekerheden trachten te vermijden. Immers ook hier geldt: “goed geïnformeerd,
is goed gemotiveerd!”
Namens het TopTeam,
Paul Gregorowitsch
(Source MartinairMail)
Na de zomervakantie neemt de geruchtenstroom rond de toekomstige positionering van Martinair Passage fors toe. Dat creëert
onnodige zorgen en onzekerheid in het hele bedrijf. Zoals met u afgesproken communiceren wij in alle transparantie over de
twee voorliggende scenario’s. Het creëren van schaalgrootte is essentieel om nieuwe vliegtuigen te kunnen rechtvaardigen.
Martinair Passage lukt het niet zelfstandig winst te maken, laat staan een nieuwe passage-vloot van voldoende omvang
te financieren.
De keuze richt zich dus op de KLM Groep, waarbij er 2 opties voorliggen:
- enerzijds synergie realiseren met transavia.com, ook wel genoemd “Rood met Groen”;
- anderzijds synergie bereiken met KLM, ook wel genoemd van “Rood naar Blauw”.
Op 1 en 2 september zal het TopTeam het advies afronden. Half september zal dit advies aan de KLM
Directie worden voorgelegd en op 23 september aan de Raad van Commissarissen. Dit advies kan leiden tot een voorgenomen
besluit. Dit voorgenomen besluit gaat vervolgens naar de Ondernemingsraad. Hoe kijken wij er vandaag tegenaan?
De synergie tussen de intercontinentale passagevluchten van Martinair en die van KLM lijkt momenteel het meest logisch en
pragmatisch. In dit scenario wordt er ruimschoots schaalgrootte gerealiseerd en daarmee een gezonde financiële basis gelegd
met toekomstig perspectief. Tegelijkertijd zitten hier een groot aantal haken en ogen aan, die allen, alle zorgvuldigheid verlangen.
Wat vast staat is voortzetting van het consistente beleid in de afgelopen 18 maanden:
- het bij elkaar houden van de KLM Groep;
- alle inspanning om werkgelegenheid te behouden.
Wij zullen u blijvend informeren. De informatie over de toekomst van ons mooie bedrijf verneemt u zeker niet vanuit
de krant. Spreek ons gerust aan zodat wij onzekerheden trachten te vermijden. Immers ook hier geldt: “goed geïnformeerd,
is goed gemotiveerd!”
Namens het TopTeam,
Paul Gregorowitsch
(Source MartinairMail)
Last edited by Gonzo on 20 Aug 2010, 12:34, edited 1 time in total.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Maartje,Maartje wrote:Ik werk als sterwardess bij Arke Fly. Bij ons gaan er al weken het gerucht dat de passagiers afdeling van Martinair stopt en dat wij Arke Fly een groot deel van Martinair "overnemen". Ik vindt het niet leuk voor mijn collega's bij Martinair, maar ander mans zijn dood is iemand anders zijn brood.. Harde woorden, dat wel. Ik denk dat wij een grote kans maken om een deel of alle vluchten van Martinair over te nemen. Ik denk dat een reisorganisatie die nu bij Martinair stoelen heeft geboekt, niet zo snel stoelen gaat reserveren bij de KLM. KLM is tegenover bv Arke Fly een stukje duurder en geen charter. Ik zie KLM ook niet naar Cancun of Havana vliegen.Gonzo wrote:Overstap naar Transavia is zeer onzeker ga daar maar vanuit.
We zullen zien wat er de komende maanden gaat gebeuren, ik en vele andere collega's wachten in spanning af.
Groetjes, Maartje
Volgens mij is het al een tijdje geen geheim dat reisorganisaties aan het flirten zijn met OR gezien de onzekere situatie bij MP.
Op sommige punten zal OR meer werk krijgen idd maar reken erop dat er misschien nog wel andere kapers op de kust zijn die proberen de aankomende periode een graantje meet te gaan pikken.
Gr.,
Gonzo
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hai gonzo,
Hoe bedoel je dat er mogelijk andere kapers op jacht zijn? Buiten KLM/transavia kan ik niets zinnigs bedenken dan dat wij arke fly een grote kans krijgen.
Maartje
[ Post made via Mobile Device ]
Hoe bedoel je dat er mogelijk andere kapers op jacht zijn? Buiten KLM/transavia kan ik niets zinnigs bedenken dan dat wij arke fly een grote kans krijgen.
Maartje
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Vergeet niet Maartje dat we leven in een tijd dat buitenlandse maatschappijen ook mogen opereren van andere luchthavens dan hun thuishaven. Als een maatschappij kan vliegen onder de prijs van bijvb. OR dan staat iedere reisorganisatie open voor suggesties. Je moet dan wel denken aan grote namen niet aan een kleine club. OR rekent zich misschien al iets te snel rijk, ik denk dat het ook verstandig is om te kijken wat er nu exact gaat gebeuren.Maartje wrote:Hai gonzo,
Hoe bedoel je dat er mogelijk andere kapers op jacht zijn? Buiten KLM/transavia kan ik niets zinnigs bedenken dan dat wij arke fly een grote kans krijgen.
Maartje
[ Post made via Mobile Device ]
Er staat namelijk nergens dat de vluchten verdwijnen, althans ik haal het niet uit het bericht van MP wat ik zojuist heb geplaatst. Het gaat om onder welke club gaat MP passage verder, er staat nergens dat de vluchten die zij nu uitvoeren dan ook verdwijnen. Ik denk dat we even moeten wachten tot 2 septemeber, denk aan het einde van de middag weten we het wel.
Gr.
Gonzo
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik zat meer te denken aan een (weer) nieuwe maatschappij. Maar inderdaad, ook de buitenlandse maatschappijen kunnen op/via Nederland naar diverse bestemmingen vliegen.
Groetjes
[ Post made via Mobile Device ]
Groetjes
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Kan iemand duidelijkheid geven of Martinair nog wel een charter airline is? Ik heb begrepen dat Martinair enkele jaren geleden alle vluchten als lijndienst is gaan uitvoeren en dan is het overnemen van deze vluchten door KLM een reële optie. Daarnaast zal productie niet zomaar aan de concurrent gegeven worden. Maar een losse pax operatie met 4 kisten is heel moeilijk winstgevend te krijgen. Kan je dit samen met KLM doen dan is het veel makkelijker en kan je het product Martinair alsnog aanbieden.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Martinair vliegt zijn vluchten als lijndiensten idd, en het is niet zo dat Martinair bepaald naar wie de vluchten gaat dat doet een Touroperator. Het is geen geheim dat deze jongens zoals ik al eerder vertelde bij OR aanhet shoppen zijn. Echter als straks het besluit genomen is, hoe erg ik ook deze betreuren zal, is de vraag natuurlijk tegen welke kostprijs gaat de KL/AF groep de vluchten aanbieden bij de touroperators. Het aantal kisten wat MP heeft is niet de enige oorzaak dat het verliesgevend is. Er zijn genoeg maatschappijen die het wel kunnen redden met 4 kisten. Er spelen veel meer factoren mee dan nu bekend is gemaakt. Echter mismanagement in het verleden heeft een enorme impact gehad op het besluit wat op 1 of 2 september genomen gaat worden. Als MP directie enkele jaren geleden eerder op bepaalde zaken hadden gereageerd was dit zeker niet gebeurd. Daar is men bij MP en KL in de afgelopen periode wel eens geworden. Echter moeten we nu naar voren kijken en niet naar achteren en de aankomende periode gaat pijn doen voor mensen met een MP hart.
Gr.,
Gonzo
Gr.,
Gonzo
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Beste Maartje en Gonzo
Vergeet niet dat ArkeFLy van TUI is,en dat de touroperators waar het hier om gaat Hotelplan,OAD en Neckermann zijn. Neckermann is ThomasCook en dat is de grootste concurrent van TUI. Ook Thomas Cook heeft eigen kisten. Steven van der Heijden (Topman ArkeFLy NEderland)meldde een jaar geleden nog dat de Belgische contructie (Thomas COok passagiers aanboord bij JetAirFly) in Nederland nooit zal gebeuren. Let's wait and see.
Zeker is wel dat Neckermann aan het shoppen is bij OR. En dat shoppen is al in een vergevorderd stadium. Ik heb hier het nieuwe vliegschema zomer 2011 caraibbean ArkeFly al voor mij liggen, in concept zoals het voorgsteld is aan Neckermann.
Een nieuwe airline lijkt mij onwaarschijnlijk. Als nieuwe airline heb je geen historische slots, en dat is op velden als CUN, HAV en PUJ behoorlijk vervelend, want de slots aldaar liggen niet voor het oprapen. Andere kapers op dekust zou kunnen, dan kan MP nog wat verdienen aan de slots die ze heeft op die velden.
Overigens... KLM besteld 3xA332 bij leasemaatschappij?
Gonzo, je hebt mail
Vergeet niet dat ArkeFLy van TUI is,en dat de touroperators waar het hier om gaat Hotelplan,OAD en Neckermann zijn. Neckermann is ThomasCook en dat is de grootste concurrent van TUI. Ook Thomas Cook heeft eigen kisten. Steven van der Heijden (Topman ArkeFLy NEderland)meldde een jaar geleden nog dat de Belgische contructie (Thomas COok passagiers aanboord bij JetAirFly) in Nederland nooit zal gebeuren. Let's wait and see.
Zeker is wel dat Neckermann aan het shoppen is bij OR. En dat shoppen is al in een vergevorderd stadium. Ik heb hier het nieuwe vliegschema zomer 2011 caraibbean ArkeFly al voor mij liggen, in concept zoals het voorgsteld is aan Neckermann.
Een nieuwe airline lijkt mij onwaarschijnlijk. Als nieuwe airline heb je geen historische slots, en dat is op velden als CUN, HAV en PUJ behoorlijk vervelend, want de slots aldaar liggen niet voor het oprapen. Andere kapers op dekust zou kunnen, dan kan MP nog wat verdienen aan de slots die ze heeft op die velden.
Overigens... KLM besteld 3xA332 bij leasemaatschappij?
Gonzo, je hebt mail
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
@ 767-300ER:
zou het dan mischien niet mogelijk zijn dat thomas cook wat vluchten gaat doen vanaf
A'dam, of dat ze een makkelijke overstap regelen richting hun thuishavens in engeland?
Of is dit heel erg wishfull thinking van mijn kant?
zou het dan mischien niet mogelijk zijn dat thomas cook wat vluchten gaat doen vanaf
A'dam, of dat ze een makkelijke overstap regelen richting hun thuishavens in engeland?
Of is dit heel erg wishfull thinking van mijn kant?
Always a different day with aviation
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ja. Uiteraard zou dat, in theorie, kunnen.
1) capacitiet ontbreekt, want die moet elders weggehaald worden
2) SLots... Als er slots gebruikt gaan worden vanuit Nederland op de door mij genoemde havens, betekend dat dat ze vanaf andere europese havens op die havens slots moeten inleveren (CUN, HAV, PUJ)
Slots op HAV, CUN en PUJ zijn erg schaars en breid je niet zomaar even uit.
1) capacitiet ontbreekt, want die moet elders weggehaald worden
2) SLots... Als er slots gebruikt gaan worden vanuit Nederland op de door mij genoemde havens, betekend dat dat ze vanaf andere europese havens op die havens slots moeten inleveren (CUN, HAV, PUJ)
Slots op HAV, CUN en PUJ zijn erg schaars en breid je niet zomaar even uit.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
ik denk of thomas cook en OR een 4 de 767 ! gr
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Thomas Cook zeer onwaarschijnlijk,daar ze dat in Belgie ook niet lukte/gedaan hebben.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.