KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2947
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het schijnt dat de KLM Cityhopper ERJ170 PH-EXR en de ERJ190 PH-EXB nu ook gesignaleerd zijn met 100-stickers.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er wordt door KLM momenteel ook zeer serieus gerekend aan de 777X als vervanger voor 777-200’s.
Vervanger voor de 330’s vermoed ik nog meer 787-9’s ook al biedt deze iets meer capacitiet.
Vervanger voor de 330’s vermoed ik nog meer 787-9’s ook al biedt deze iets meer capacitiet.
76-er wrote:Tja, zolang Schiphol op slot blijft kun je maar beter zo groot mogelijk vliegen. En met de -10 heb je ook meteen een goede vervanger van de 77E in huis, helemaal wanneer tezijnertijd de -10ER verschijnt. Als bonus ook wat beter comfort voor de klant.
Iets heel anders: wat moet uiteindelijk de 330's gaan vervangen? Boink biedt niks in die maat. Nee, de 788 telt niet, da's de nieuwe 767-200. Voor meerdere bestemmingen op zo'n 6-7-8 uur vliegen (Midden-Oosten, Noord/Midden-Afrika) is een 789 of groter gewoon overkill. De 321XLR wordt 'm niet, te klein en omdat het een Airbus is. (Grrr…) De NMA dan? Dat duurt nog wel een jaar of 10. Of dan knarsentandend toch maar een 33NEO? Ik zeg als klant, laat maar komen die Bus.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
77X als in de -8 of de -9? Ze gaan allebei nou niet echt als warme broodjes en er schijnt sprake van te zijn dat de -8 misschien helemaal niet meer komt. De -8 is een ULH toestel en zou ook de nieuwe -F moeten worden. U-turn-Al heeft zich al gemeld als launch customer van de freighter. De -9 dan? Nóg langer dan de 300, lijkt me dan niet echt handig als opvolger van de 77E. En voor vervanging van de 77W lijkt het me nu nog te vroeg. Over een jaar of tien zal de longhaul vloot wel bestaan uit de 789, 7810 en 77W. Super efficient natuurlijk, maar wel saaaaai.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
777-10 en 777-9. Aan beide wordt gerekend
76-er wrote:77X als in de -8 of de -9? Ze gaan allebei nou niet echt als warme broodjes en er schijnt sprake van te zijn dat de -8 misschien helemaal niet meer komt. De -8 is een ULH toestel en zou ook de nieuwe -F moeten worden. U-turn-Al heeft zich al gemeld als launch customer van de freighter. De -9 dan? Nóg langer dan de 300, lijkt me dan niet echt handig als opvolger van de 77E. En voor vervanging van de 77W lijkt het me nu nog te vroeg. Over een jaar of tien zal de longhaul vloot wel bestaan uit de 789, 7810 en 77W. Super efficient natuurlijk, maar wel saaaaai.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wacht even, de 777-10??
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Juist, de 777-10 is momenteel een goede en kostenefficiënte manier voor KLM om te kunnen groeien. Niemand weet wat er met het jaarlijkse plafond van 500.000 vliegbewegingen gaat gebeuren op Schiphol de komende jaren.
Om deze reden heeft KLM gekozen voor de Embraer 195-E2, een vaste order van 15 toestellen met daarnaast kooprechten op 20 toestellen. Deze nieuwe toestellen vervangen slechts gedeeltelijk de oudere E190's maar zijn tevens bedoeld als uitbreiding. De kooprechten van 20 toestellen vereenvoudigt de beslissing voor KLM om te kunnen groeien indien de regering het plafond van 500.000 vliegbewegingen zal verhogen. Volgens de huidige plannen zullen de E175's voorlopig niet worden vervangen door de E195-E2's. Dit verbaast mij niet gezien de gemiddeld lage leeftijd van de E175 vloot maar wel vanuit het oogpunt van het geringe aantal stoelen in dit toestel.
Om deze reden heeft KLM gekozen voor de Embraer 195-E2, een vaste order van 15 toestellen met daarnaast kooprechten op 20 toestellen. Deze nieuwe toestellen vervangen slechts gedeeltelijk de oudere E190's maar zijn tevens bedoeld als uitbreiding. De kooprechten van 20 toestellen vereenvoudigt de beslissing voor KLM om te kunnen groeien indien de regering het plafond van 500.000 vliegbewegingen zal verhogen. Volgens de huidige plannen zullen de E175's voorlopig niet worden vervangen door de E195-E2's. Dit verbaast mij niet gezien de gemiddeld lage leeftijd van de E175 vloot maar wel vanuit het oogpunt van het geringe aantal stoelen in dit toestel.
76-er wrote:Wacht even, de 777-10??
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In het AF/KLM persbericht staat het subtype van de 6 van AF naar KLM verplaatste 787's niet. Ik begrijp het KLM persbericht als: we hebben er 13 (787-9's) en er komen nog 15 787's bij (zonder nadere aanduiding, maar zeker 9 daarvan worden -10's).
Zouden ze het niet gewoon beslissen tegen de tijd dat de produktie gepland wordt?
Zouden ze het niet gewoon beslissen tegen de tijd dat de produktie gepland wordt?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daar wordt over gespeculeerd maar dat (sub) type is niet aangekondigd door Boeing. Wel is in 2016 gezegd dat een stretch van de -9 in principe mogelijk is, als er genoeg belangstelling voor zou zijn.76-er wrote:Wacht even, de 777-10??
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien de nieuwe 797 die eraan zit te komen?76-er wrote:
Iets heel anders: wat moet uiteindelijk de 330's gaan vervangen? Boink biedt niks in die maat. Nee, de 788 telt niet, da's de nieuwe 767-200. Voor meerdere bestemmingen op zo'n 6-7-8 uur vliegen (Midden-Oosten, Noord/Midden-Afrika) is een 789 of groter gewoon overkill. De 321XLR wordt 'm niet, te klein en omdat het een Airbus is. (Grrr…) De NMA dan? Dat duurt nog wel een jaar of 10. Of dan knarsentandend toch maar een 33NEO? Ik zeg als klant, laat maar komen die Bus.
RVG
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
B744 PH-BFI zou volgens een bericht op Facebook ook gestickerd gaan worden.Aircolours wrote:Het schijnt dat de KLM Cityhopper ERJ170 PH-EXR en de ERJ190 PH-EXB nu ook gesignaleerd zijn met 100-stickers.
RVG
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Da’s de NMA die 76-er al noemde...RudiMD11 wrote:Misschien de nieuwe 797 die eraan zit te komen?76-er wrote: De NMA dan?
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 330-300's hebben twee hele stoelen minder dan de 787-9 bij KLM bij de -200's scheelt het natuurlijk wel significant. Ik ben benieuwd of KLM toestellen met rond de 265 stoelen wil hebben. Zo ja dan heb je eigenlijk drie mogelijkheden: een mogelijk nieuw toestel voor de middellange afstand van Boeing, de A338 of de B788.nemaco wrote:Er wordt door KLM momenteel ook zeer serieus gerekend aan de 777X als vervanger voor 777-200’s.
Vervanger voor de 330’s vermoed ik nog meer 787-9’s ook al biedt deze iets meer capacitiet.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 788 sowieso niet.
Veel te hogen kosten per stoelkilometer.
Veel te hogen kosten per stoelkilometer.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 230
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hier nog 2 pics van de oranjebloesem van binnen...
https://twitter.com/BoeingAirplanes/sta ... 68416?s=19
https://twitter.com/BoeingAirplanes/sta ... 68416?s=19
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Aha, nou snap ik meteen waarom ik zo weinig over die 777-10 hoor:
https://m.youtube.com/watch?v=9AJr0J3wcpE
Interessant.
https://m.youtube.com/watch?v=9AJr0J3wcpE
Interessant.