KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2947
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

Het schijnt dat de KLM Cityhopper ERJ170 PH-EXR en de ERJ190 PH-EXB nu ook gesignaleerd zijn met 100-stickers.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Er wordt door KLM momenteel ook zeer serieus gerekend aan de 777X als vervanger voor 777-200’s.

Vervanger voor de 330’s vermoed ik nog meer 787-9’s ook al biedt deze iets meer capacitiet.
76-er wrote:Tja, zolang Schiphol op slot blijft kun je maar beter zo groot mogelijk vliegen. En met de -10 heb je ook meteen een goede vervanger van de 77E in huis, helemaal wanneer tezijnertijd de -10ER verschijnt. Als bonus ook wat beter comfort voor de klant.


Iets heel anders: wat moet uiteindelijk de 330's gaan vervangen? Boink biedt niks in die maat. Nee, de 788 telt niet, da's de nieuwe 767-200. Voor meerdere bestemmingen op zo'n 6-7-8 uur vliegen (Midden-Oosten, Noord/Midden-Afrika) is een 789 of groter gewoon overkill. De 321XLR wordt 'm niet, te klein en omdat het een Airbus is. (Grrr…) De NMA dan? Dat duurt nog wel een jaar of 10. Of dan knarsentandend toch maar een 33NEO? Ik zeg als klant, laat maar komen die Bus. :wink:
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

77X als in de -8 of de -9? Ze gaan allebei nou niet echt als warme broodjes en er schijnt sprake van te zijn dat de -8 misschien helemaal niet meer komt. De -8 is een ULH toestel en zou ook de nieuwe -F moeten worden. U-turn-Al heeft zich al gemeld als launch customer van de freighter. De -9 dan? Nóg langer dan de 300, lijkt me dan niet echt handig als opvolger van de 77E. En voor vervanging van de 77W lijkt het me nu nog te vroeg. Over een jaar of tien zal de longhaul vloot wel bestaan uit de 789, 7810 en 77W. Super efficient natuurlijk, maar wel saaaaai. ;)
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

777-10 en 777-9. Aan beide wordt gerekend
76-er wrote:77X als in de -8 of de -9? Ze gaan allebei nou niet echt als warme broodjes en er schijnt sprake van te zijn dat de -8 misschien helemaal niet meer komt. De -8 is een ULH toestel en zou ook de nieuwe -F moeten worden. U-turn-Al heeft zich al gemeld als launch customer van de freighter. De -9 dan? Nóg langer dan de 300, lijkt me dan niet echt handig als opvolger van de 77E. En voor vervanging van de 77W lijkt het me nu nog te vroeg. Over een jaar of tien zal de longhaul vloot wel bestaan uit de 789, 7810 en 77W. Super efficient natuurlijk, maar wel saaaaai. ;)
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Wacht even, de 777-10??
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Juist, de 777-10 is momenteel een goede en kostenefficiënte manier voor KLM om te kunnen groeien. Niemand weet wat er met het jaarlijkse plafond van 500.000 vliegbewegingen gaat gebeuren op Schiphol de komende jaren.

Om deze reden heeft KLM gekozen voor de Embraer 195-E2, een vaste order van 15 toestellen met daarnaast kooprechten op 20 toestellen. Deze nieuwe toestellen vervangen slechts gedeeltelijk de oudere E190's maar zijn tevens bedoeld als uitbreiding. De kooprechten van 20 toestellen vereenvoudigt de beslissing voor KLM om te kunnen groeien indien de regering het plafond van 500.000 vliegbewegingen zal verhogen. Volgens de huidige plannen zullen de E175's voorlopig niet worden vervangen door de E195-E2's. Dit verbaast mij niet gezien de gemiddeld lage leeftijd van de E175 vloot maar wel vanuit het oogpunt van het geringe aantal stoelen in dit toestel.
76-er wrote:Wacht even, de 777-10??
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 564
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

In het AF/KLM persbericht staat het subtype van de 6 van AF naar KLM verplaatste 787's niet. Ik begrijp het KLM persbericht als: we hebben er 13 (787-9's) en er komen nog 15 787's bij (zonder nadere aanduiding, maar zeker 9 daarvan worden -10's).
Zouden ze het niet gewoon beslissen tegen de tijd dat de produktie gepland wordt?
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 564
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

76-er wrote:Wacht even, de 777-10??
Daar wordt over gespeculeerd maar dat (sub) type is niet aangekondigd door Boeing. Wel is in 2016 gezegd dat een stretch van de -9 in principe mogelijk is, als er genoeg belangstelling voor zou zijn.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 738
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

76-er wrote:
Iets heel anders: wat moet uiteindelijk de 330's gaan vervangen? Boink biedt niks in die maat. Nee, de 788 telt niet, da's de nieuwe 767-200. Voor meerdere bestemmingen op zo'n 6-7-8 uur vliegen (Midden-Oosten, Noord/Midden-Afrika) is een 789 of groter gewoon overkill. De 321XLR wordt 'm niet, te klein en omdat het een Airbus is. (Grrr…) De NMA dan? Dat duurt nog wel een jaar of 10. Of dan knarsentandend toch maar een 33NEO? Ik zeg als klant, laat maar komen die Bus. :wink:
Misschien de nieuwe 797 die eraan zit te komen?
RVG
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 738
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

Aircolours wrote:Het schijnt dat de KLM Cityhopper ERJ170 PH-EXR en de ERJ190 PH-EXB nu ook gesignaleerd zijn met 100-stickers.
B744 PH-BFI zou volgens een bericht op Facebook ook gestickerd gaan worden.
RVG
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

RudiMD11 wrote:
76-er wrote: De NMA dan?
Misschien de nieuwe 797 die eraan zit te komen?
Da’s de NMA die 76-er al noemde...
== All is well, as long as we keep spinning ==
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 564
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote:Er wordt door KLM momenteel ook zeer serieus gerekend aan de 777X als vervanger voor 777-200’s.

Vervanger voor de 330’s vermoed ik nog meer 787-9’s ook al biedt deze iets meer capacitiet.
De 330-300's hebben twee hele stoelen minder dan de 787-9 bij KLM ;) bij de -200's scheelt het natuurlijk wel significant. Ik ben benieuwd of KLM toestellen met rond de 265 stoelen wil hebben. Zo ja dan heb je eigenlijk drie mogelijkheden: een mogelijk nieuw toestel voor de middellange afstand van Boeing, de A338 of de B788.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

De 788 sowieso niet.
Veel te hogen kosten per stoelkilometer.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 230
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Hier nog 2 pics van de oranjebloesem van binnen...

https://twitter.com/BoeingAirplanes/sta ... 68416?s=19
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Aha, nou snap ik meteen waarom ik zo weinig over die 777-10 hoor:

https://m.youtube.com/watch?v=9AJr0J3wcpE

Interessant.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”