Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Wat is een rotluchthaven? SHJ of DXB?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
BS. Kom er bijna wekelijks en SHJ is een compacte, gemakkelijke luchthaven. Korte loopafstanden, kort taxiën, niet druk. Alleen 's avonds als de complete Air Arabia vloot op stap gaat is het bij de ingang van de terminal druk. Dan moeten er teveel mensen door te weinig poortjes.
Perfect veld voor de loco's.
Perfect veld voor de loco's.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
DXB, 76-er. Ik denk daarom Dubai nu wel zo populair is onder Nederlanders, meestal voor 6 dagen heen gaan. Ik denk op dit moment een 737-800 nog wel voldoende is, maar als er meer toerisme trekt, dan is er misschien een mogelijkheid voor ArkeFly of Transavia paar aantallen 737-900ER's of 737-9MAX aan te schaffen voor deze routes. Want Transavia zou best wel verder kunnen vliegen naar bepaalde steden zoals New York of zoiets, die meestal meer citytrippers trekt. Ik had eigenlijk niet op gerekend dat HV naar Dubai zou vliegen. HV heeft in het verleden wel een tussenlanding in Sjarah gemaakt om verder te vliegen naar Kathamandu met een 757.
Ik denk dat HV wel interesse heeft om in de toekomst paar tientallen 737MAX's aan te schaffen.
Ik denk dat HV wel interesse heeft om in de toekomst paar tientallen 737MAX's aan te schaffen.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Eh, Berv, SHJ en DXB liggen vrijwel náást elkaar, kijk maar eens op GoogleEarth. Als toerist zal het je geen bal uitmaken op welke luchthaven je landt. Als airline maak je andere afwegingen wanneer je voor één van de twee velden moet kiezen. DXB is druk, veel vliegbewegingen en langere omdraaitijden. Iets wat je niet wil als je alleen maar komt tanken op weg naar het verdere oosten of wanneer je snel wilt omdraaien.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij vliegt OR ook naar SHJ!
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Als jij toch eens bij elke maatschappij op de Fleet management afdeling kon zitten maakte alle maatschappijen winst!!!Berven wrote:DXB, 76-er. Ik denk daarom Dubai nu wel zo populair is onder Nederlanders, meestal voor 6 dagen heen gaan. Ik denk op dit moment een 737-800 nog wel voldoende is, maar als er meer toerisme trekt, dan is er misschien een mogelijkheid voor ArkeFly of Transavia paar aantallen 737-900ER's of 737-9MAX aan te schaffen voor deze routes. Want Transavia zou best wel verder kunnen vliegen naar bepaalde steden zoals New York of zoiets, die meestal meer citytrippers trekt. Ik had eigenlijk niet op gerekend dat HV naar Dubai zou vliegen. HV heeft in het verleden wel een tussenlanding in Sjarah gemaakt om verder te vliegen naar Kathamandu met een 757.
Ik denk dat HV wel interesse heeft om in de toekomst paar tientallen 737MAX's aan te schaffen.
Wat je zegt is echt de grootste onzin, als KLM 8x per week een A332, Emirates 7x per week een 77W en Garuda 3-7x per week een A332 kunnen vullen heeft de keuze om een 738 of 739 echt 0,0 te maken heeft met de vraag op die route. Of dit nou transfer pax zijn of local doet er met deze aantallen niet eens toe.
Als je je niet kan vinden in mijn commentaar raad ik je aan om een AOC aan te vragen en voor je zelf te beginnen
Ik las dit verder maar, schijnt dat de mogelijkheden om naar Dubai te komen behoorlijk beroerd zijn, maar nogmaals: niet uit eigen ervaring, stond in een reisverslag.76-er wrote:BS. Kom er bijna wekelijks en SHJ is een compacte, gemakkelijke luchthaven. Korte loopafstanden, kort taxiën, niet druk. Alleen 's avonds als de complete Air Arabia vloot op stap gaat is het bij de ingang van de terminal druk. Dan moeten er teveel mensen door te weinig poortjes.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Snap ik, alleen zal dat voor "Inclusive Tour'' klanten geen issue zijn. Daarnaast, taxi's zijn er te over en niet duur voor de "Dynamic Packaging" pax.
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Final schedule delivery flight:
17APR12 HV8254 PH-HSF 73H BFI 2000 0330/1 KEF
18APR12 HV8254 PH-HSF 73H KEF 0410 0700 AMS
Alle times UTC.
Overigens zullen de PH-HZD en PH-HZO net als vorig jaar langere tijd voor transavia.com France (TO/TVF) gaan vliegen.
17APR12 HV8254 PH-HSF 73H BFI 2000 0330/1 KEF
18APR12 HV8254 PH-HSF 73H KEF 0410 0700 AMS
Alle times UTC.
Overigens zullen de PH-HZD en PH-HZO net als vorig jaar langere tijd voor transavia.com France (TO/TVF) gaan vliegen.
Krgds,
Roel
Roel
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Komen deze in het Franse register, of is het voor een korte termijn ?Roel wrote:Overigens zullen de PH-HZD en PH-HZO net als vorig jaar langere tijd voor transavia.com France (TO/TVF) gaan vliegen.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Blijven "PH" geregistreerd. Weet niet hoe lang de kisten in Frankrijk blijven. Voor de details:cHabu wrote:Komen deze in het Franse register, of is het voor een korte termijn ?Roel wrote:Overigens zullen de PH-HZD en PH-HZO net als vorig jaar langere tijd voor transavia.com France (TO/TVF) gaan vliegen.
04APR12 TO 0901 08:00 ORY PH-HZD 73H
13APR12 TO 0907 19:00 ORY PH-HZO 73H
Krgds,
Roel
Roel
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Niet als bestemming, alleen als tussenstop naar KTM.Berven wrote:Volgens mij vliegt OR ook naar SHJ!
OR vliegt AMS-SHJ-KTM-SHJ-AMS (en met een betje tegenwind ook neg eens een landing op BOJ)
Op SHJ wordt ALLEEN een tankstop gemaakt.
Verder vliegt OR AMS-DXB-BOJ-AMS. Bourgas in dat geval alleen een tankstop.
Je opmerkingen over vlootplanningen raken echt kant nog wal en gaan nergens over.
Je hebt werkelijk geen idee over de bezettingsgraden van deze/diverse vluchten. Praat er dan ook niet over
Straks gaat Corendon weer met een 773 7x per week naar Cancun.
Ik kan je vertellen dat TFL geen 739's gaat bestellen, ook niet in de MAX uitvoering.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Echt waar? http://www.arkefly.nl/vliegtickets/sharjah-dubai.aspxB767-300ER wrote:Niet als bestemming, alleen als tussenstop naar KTM.Berven wrote:Volgens mij vliegt OR ook naar SHJ!
OR vliegt AMS-SHJ-KTM-SHJ-AMS (en met een betje tegenwind ook neg eens een landing op BOJ)
Op SHJ wordt ALLEEN een tankstop gemaakt.
Verder vliegt OR AMS-DXB-BOJ-AMS. Bourgas in dat geval alleen een tankstop.
Je opmerkingen over vlootplanningen raken echt kant nog wal en gaan nergens over.
Je hebt werkelijk geen idee over de bezettingsgraden van deze/diverse vluchten. Praat er dan ook niet over
Straks gaat Corendon weer met een 773 7x per week naar Cancun.
Ik kan je vertellen dat TFL geen 739's gaat bestellen, ook niet in de MAX uitvoering.
Mvg,
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Op z'n Ryanairs: Dubai-North.
Last edited by 76-er on 18 Apr 2012, 07:00, edited 1 time in total.
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Deze zomer zullen 2 B737-800's gaan vliegen in een Sunweb livery. De bullseye op de staart zal blijven, echter worden de titel "transavia.com" op de romp vervangen door "Sunweb". Ook komt er op de motoren "Sunweb" te staan.
- PH-HZK van 18 april t/m 30 oktober
- PH-HZX van 20 april t/m 28 oktober
- PH-HZK van 18 april t/m 30 oktober
- PH-HZX van 20 april t/m 28 oktober
Krgds,
Roel
Roel