KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM heeft twee 777-300’s besteld, PH-BVV en PH-BVW voor levering in november en december 2020. Bizar dat KLM als zogenaamd ‘sustainable’ airline dit soort vliegtuigen bestelt ipv 777X.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM is qua vloot altijd een volger geweest en nooit een trendsetter. Vanuit dat oogpunt niet heel bijzonder.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En het is ook typisch KLM om nog een laatste paar 'end of the line' machines op te kop te tikken voor een bodemprijs. Hetzelfde zag je met de laatste batch 747-400 combi's en recent nog met de 4 nieuwe 737-800's.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als je nu een 777X besteld krijg je die niet rond die tijd geleverd, dan gaat net de eerste naar Lufthansa.nemaco wrote:KLM heeft twee 777-300’s besteld, PH-BVV en PH-BVW voor levering in november en december 2020. Bizar dat KLM als zogenaamd ‘sustainable’ airline dit soort vliegtuigen bestelt ipv 777X.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Idd, KLM kijkt eerst de kat uit de boom,dan pas bestellen.B767-300ER wrote:KLM is qua vloot altijd een volger geweest en nooit een trendsetter. Vanuit dat oogpunt niet heel bijzonder.
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BXH gaat na een kleine maand stilstand weer de route op morgen
CaptainRoPro wrote:Geen lekker dagje voor de KLM...
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... um=twitter
https://www.upinthesky.nl/2019/07/09/bo ... ssion=true
Zonde, betreft de nieuwe PH-BCG
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Inderdaad, dat zogenaamd ecologisch verantwoord geleuter van de blauwe directie slaat echt nergens op. Aan de andere kant is dit inderdaad economisch gezien gewoon slim. Valt me mee dat GL hier nog geen kamervragen over heeft gesteld, de staat is tenslotte aandeelhouder. Oh nee, zomervakantie.nemaco wrote:...Bizar dat KLM als zogenaamd ‘sustainable’ airline...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Alle oude orders inclusief de AF orders die richting KLM zijn gegaan ipv de KLM A350’s, zijn nu definitief omgezet naar 787-10’s ipv de initiële 787-9’s orders. Er blijven dus 13 x 787-9’s in de vloot, 1 x 787-10 en in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.
In zoverre is dit nieuws aangezien de omzetting nu pas officieel is en meerdere orders naar voren zijn getrokken in vergelijking met de initiële orders van AF. 787 nr 28 zou pas januari 2023 worden geleverd ipv mei 2022. Tevens zijn een aantal KLM orders (787-10 nrs 5 tm 9) iets naar voren geschoven.
In zoverre is dit nieuws aangezien de omzetting nu pas officieel is en meerdere orders naar voren zijn getrokken in vergelijking met de initiële orders van AF. 787 nr 28 zou pas januari 2023 worden geleverd ipv mei 2022. Tevens zijn een aantal KLM orders (787-10 nrs 5 tm 9) iets naar voren geschoven.
Inkjet wrote:In het AF/KLM persbericht staat het subtype van de 6 van AF naar KLM verplaatste 787's niet. Ik begrijp het KLM persbericht als: we hebben er 13 (787-9's) en er komen nog 15 787's bij (zonder nadere aanduiding, maar zeker 9 daarvan worden -10's).
Zouden ze het niet gewoon beslissen tegen de tijd dat de produktie gepland wordt?
Last edited by nemaco on 02 Aug 2019, 11:48, edited 1 time in total.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daar valt natuurlijk wel wat aan af te dingen.B767-300ER wrote:KLM is qua vloot altijd een volger geweest en nooit een trendsetter. Vanuit dat oogpunt niet heel bijzonder.
@Nemaco: thanks voor de updates. Op zich niet heel verrassend natuurlijk zo'n extra order voor 777-300ER's. Deze info (zowel van 777 als 787) is zekers alleen nog intern bekend aangezien ik er verder niets over kan vinden?
Last edited by Iemand91 on 02 Aug 2019, 11:50, edited 2 times in total.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Plus die 2 77W maakt dus een totaal van 16 widebodies in minder dan 3 jaar. Hoeveel -400's gaan er nog weg? 10? M.a.w. een groei in units van 6 stuks? Da's nie niks.nemaco wrote: in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
10 ja. Dit zou eventueel ook ten koste kunnen gaan van een deel van de A330 vloot
76-er wrote:Plus die 2 77W maakt dus een totaal van 16 widebodies in minder dan 3 jaar. Hoeveel -400's gaan er nog weg? 10? M.a.w. een groei in units van 6 stuks? Da's nie niks.nemaco wrote: in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daar was ik al bang voor.nemaco wrote:10 ja. Dit zou eventueel ook ten koste kunnen gaan van een deel van de A330 vloot
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er al meer bekend welke construction en line nummers er voor de KLM 14 787-10's zijn gereserveerd? LN 908/926/946/962 zijn al bekend...nemaco wrote:Alle oude orders inclusief de AF orders die richting KLM zijn gegaan ipv de KLM A350’s, zijn nu definitief omgezet naar 787-10’s ipv de initiële 787-9’s orders. Er blijven dus 13 x 787-9’s in de vloot, 1 x 787-10 en in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.
In zoverre is dit nieuws aangezien de omzetting nu pas officieel is en meerdere orders naar voren zijn getrokken in vergelijking met de initiële orders van AF. 787 nr 28 zou pas januari 2023 worden geleverd ipv mei 2022. Tevens zijn een aantal KLM orders (787-10 nrs 5 tm 9) iets naar voren geschoven.
Inkjet wrote:In het AF/KLM persbericht staat het subtype van de 6 van AF naar KLM verplaatste 787's niet. Ik begrijp het KLM persbericht als: we hebben er 13 (787-9's) en er komen nog 15 787's bij (zonder nadere aanduiding, maar zeker 9 daarvan worden -10's).
Zouden ze het niet gewoon beslissen tegen de tijd dat de produktie gepland wordt?
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 747's staan vaker aan de grond voor gepland onderhoud dan de 777/787 dus de capaciteitsuitbreiding is groter dan zes toestellen. Gezien de eerder in deze draad genoemde leasetermijnen zou je inderdaad aan een deel van de A330's kunnen denken. Waarmee de Airbus een kleine subvloot wordt en dat is niet ideaal.nemaco wrote:10 ja. Dit zou eventueel ook ten koste kunnen gaan van een deel van de A330 vloot
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
2021,moeten alle 74's eruit zijn.76-er wrote:Plus die 2 77W maakt dus een totaal van 16 widebodies in minder dan 3 jaar. Hoeveel -400's gaan er nog weg? 10? M.a.w. een groei in units van 6 stuks? Da's nie niks.nemaco wrote: in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.
Rgds,Martin.