KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er al bekend of KLM een besluit heeft genomen over het lot van VT-JEW, de Jet Airways triple die al geruime tijd in Amsterdam staat, erm, weg te kwijnen?
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
ik heb gelezen dat de BXA, BXB, BXC en BXD zijn. BGB is lease en misschien loopt de lease af?
Bennie wrote:Dat lijkt mij wel heel snel! Die machine is echt jaren nieuwer dan de BXA, BXB, BXC etc....wingletmd11 wrote:Een ander gerucht:
B737-800 PH-BGB gaat de vloot dit voorjaar verlaten.......
Kan iemand dat bevestigen?
Lijkt me sterk dat deze zullen worden uitgefaseerd zonder dat er nieuwe 737’s klaar staan
patrick@tediek.com wrote:ik heb gelezen dat de BXA, BXB, BXC en BXD zijn. BGB is lease en misschien loopt de lease af?
Bennie wrote:Dat lijkt mij wel heel snel! Die machine is echt jaren nieuwer dan de BXA, BXB, BXC etc....wingletmd11 wrote:Een ander gerucht:
B737-800 PH-BGB gaat de vloot dit voorjaar verlaten.......
Kan iemand dat bevestigen?
- B767-300ER
- Scramble Master
De lease van de BGB loopt tm 06/05/2020
Toeval?
Toeval?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Dat is geen toeval.
PH-BQL hangt momenteel boven de Tyrreense Zee onderweg naar Amsterdam. -BQN die een 3 kwartier geleden vanuit Johannesburg is geland vertrekt vanavond die kant op.
- streep
- Scramble Addict
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
PHBGB blijft nog in de vloot
Dus de laatste week voor PH-BFH is aangebroken...
Planning is dat de BFH zondag 1 maart de laatste landing op SPL maakt.
Kist vliegt maandagochtend 9 maart naar Teruel.
Groeten, Roel
Groeten, Roel
Bedankt voor de info!poereng wrote:Planning is dat de BFH zondag 1 maart de laatste landing op SPL maakt.
Groeten, Roel
Trouwens, ik had het er met iemand over op een ander forum over de wat aparte status van PH-BFH en -BFY.
Gebouwd als combi's, maar vliegen al geruime tijd rond als full-pax. Naar mijn weten is -BFH in juni 2009 (voor het laatst) omgebouwd en -BFY in maart/mei 2012.
Maar iets staat ons bij dat deze 2 toestellen wel eens vaker zijn omgebouwd (o.a. rond de SARS-uitbraak?) en dat deze twee toestellen anders waren dan de overige combi-toestellen; namelijk dat deze 2 "makkelijker" waren om te bouwen tussen combi en full-pax.
Heeft iemand hier toevallig meer kennis van/over?
Gebouwd als combi's, maar vliegen al geruime tijd rond als full-pax. Naar mijn weten is -BFH in juni 2009 (voor het laatst) omgebouwd en -BFY in maart/mei 2012.
Maar iets staat ons bij dat deze 2 toestellen wel eens vaker zijn omgebouwd (o.a. rond de SARS-uitbraak?) en dat deze twee toestellen anders waren dan de overige combi-toestellen; namelijk dat deze 2 "makkelijker" waren om te bouwen tussen combi en full-pax.
Heeft iemand hier toevallig meer kennis van/over?
- B767-300ER
- Scramble Master
Dat laatste klopt. Deze zijn af fabriek dusdanig geconfigureerd dat ze makkelijker om te bouwen waren naar full pax en vv. Denk aan bedrading etc. Dit is een bewuste keuze van KLM geweest ten tijde van de aanschaf.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Weet je wat de laatste bestemming is?poereng wrote:Planning is dat de BFH zondag 1 maart de laatste landing op SPL maakt.
Groeten, Roel
RVG
- 747classic
- Scramble Senior
De meeste 747-406M's vliegtuigen zijn inderdaad aangeschaft als "dedicated" combi's, een paar als convertible combi's.B767-300ER wrote:Dat laatste klopt. Deze zijn af fabriek dusdanig geconfigureerd dat ze makkelijker om te bouwen waren naar full pax en vv. Denk aan bedrading etc. Dit is een bewuste keuze van KLM geweest ten tijde van de aanschaf.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.