KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Eerste vlucht naar Rio de Janeiro werd uitgevoerd door de BQO
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op dit moment zou de PH-KCH in San Antonio staan voor een D-check. Dit is een 5-jaarlijkse check. Echter om het geld in de beurs te houden is besloten om deze check om te zetten in een C-plus check en deze in-house te doen.
nemaco wrote:Kan iemand mij vertellen wanneer PH-KCH de D-check gaat krijgen, deze was al gepland in september!?
nemaco wrote:In tegenstelling wat eerder werd verwacht, gaat PH-KCH binnenkort niet naar Xiamen voor de D-check maar naar ST Aero, San Antonio, Texas. Weet iemand wanneer dat zal zijn?
Ricardo 767-200ER wrote:Hallo,
De PH-BFN is gister (maandag 18 april) aan de FD-check begonnen, dit zal de ene na laatste KLM 747 zijn die hier een FD check krijgt.
Ook de PH-KCH gaat in september 2011 nog naar Xiamen en dat is overigens ook de laatste FD in China.
KCI & KCK gaan in 2012 en 2013 weer de FD in dus ben benieuwd waar deze FD's gedaan gaan worden.
Greetz ricardo
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KCH staat nu in H12 en geplande terugkeer op de lijn is nu 27 december.
Groeten,
Arno
Groeten,
Arno
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3954
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens informatie van de pilotenvakbond VNV wordt de MD11 versneld uitgefaseerd. Helaas verder geen tijdlijn.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
NIEUWSFLITS
KLM
KLM neemt voorschot op strategische discussie
Onlangs heeft KLM gemeld voornemens te zijn om de MD11 versneld uit te
faseren. Deze week kwam daar nog bij dat vanaf aanstaande zomer o.a. Miami
niet meer aangevlogen zal worden. Deze combinatie staat op gespannen voet met
het onlangs afgesloten Ringvaart-akkoord. Een flink aantal leden heeft de VNV
al benaderd met vragen hieromtrent. De VNV heeft KLM inmiddels van haar
ongenoegen op de hoogte gesteld.
Het bestuur zal niet tolereren dat een akkoord waarvan de inkt nog niet eens
droog is al met voeten wordt getreden. KLM lijkt deze maatregelen te nemen in
verband met de matige economische vooruitzichten. Dat neemt niet weg dat de
VNV dan verwacht dat KLM aangeeft dat zij in overleg wenst te treden om,
gezien de omstandigheden en indien nodig, een bestaand akkoord eventueel open
te breken. Dit is niet gebeurd. Er is dan ook nog geen enkele reden om van
contractuele afspraken af te wijken.
Het bedrijf wil al snel in het nieuwe jaar met de werknemersorganisaties om
de tafel over het inzetten van een ‘arbeidsvoorwaardelijke bocht’ om KLM
goed te positioneren t.o.v. de toenemende concurrentie. Het lijkt er
enigszins op dat KLM al een voorschot heeft genomen op de uitkomst van deze
strategische discussie. De VNV vindt dat een onverstandige keuze van het
bedrijf.
U kunt dit bericht ook op de website bekijken:
https://www.vnv-dalpa.nl/node/8929
KLM
KLM neemt voorschot op strategische discussie
Onlangs heeft KLM gemeld voornemens te zijn om de MD11 versneld uit te
faseren. Deze week kwam daar nog bij dat vanaf aanstaande zomer o.a. Miami
niet meer aangevlogen zal worden. Deze combinatie staat op gespannen voet met
het onlangs afgesloten Ringvaart-akkoord. Een flink aantal leden heeft de VNV
al benaderd met vragen hieromtrent. De VNV heeft KLM inmiddels van haar
ongenoegen op de hoogte gesteld.
Het bestuur zal niet tolereren dat een akkoord waarvan de inkt nog niet eens
droog is al met voeten wordt getreden. KLM lijkt deze maatregelen te nemen in
verband met de matige economische vooruitzichten. Dat neemt niet weg dat de
VNV dan verwacht dat KLM aangeeft dat zij in overleg wenst te treden om,
gezien de omstandigheden en indien nodig, een bestaand akkoord eventueel open
te breken. Dit is niet gebeurd. Er is dan ook nog geen enkele reden om van
contractuele afspraken af te wijken.
Het bedrijf wil al snel in het nieuwe jaar met de werknemersorganisaties om
de tafel over het inzetten van een ‘arbeidsvoorwaardelijke bocht’ om KLM
goed te positioneren t.o.v. de toenemende concurrentie. Het lijkt er
enigszins op dat KLM al een voorschot heeft genomen op de uitkomst van deze
strategische discussie. De VNV vindt dat een onverstandige keuze van het
bedrijf.
U kunt dit bericht ook op de website bekijken:
https://www.vnv-dalpa.nl/node/8929
Piet Luijken wrote:Volgens informatie van de pilotenvakbond VNV wordt de MD11 versneld uitgefaseerd. Helaas verder geen tijdlijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vandaar ook de C-check plus in plaats van de D-check voor PH-KCH
Piet Luijken wrote:Volgens informatie van de pilotenvakbond VNV wordt de MD11 versneld uitgefaseerd. Helaas verder geen tijdlijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
MD-11's worden twee jaar eerder dan eerder gepland uit de vaart genomen.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1387
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er zijn veel speculaties gaande over de MD-11 hier bij KLM, de MD-11 verlaat de vloot in 2015, de KCH en KCI gaan volgend jaar gescrapped worden voor onderdelen, de MD-11 gaat er vervroegd uit, voorlopig is er nog geen concreet plan, wat wel zeer waarschijnlijk zal zijn is dat de KCH en KCI de eerste zullen zijn die de vloot verlaten ivm opkomende D-check's die de KLM niet meer wilt geven aan deze machines ook onderdelen zijn soms het probleem.
Een goeie vraag blijft mochten de MD-11 er eerder uitgaan welke type vliegtuig vervangt deze meer A330's??
De A330 was ook maar een tijdelijke oplossing is dat nu veranderd ofniet?
Well see what the future brings.
Greetz ricardo
Een goeie vraag blijft mochten de MD-11 er eerder uitgaan welke type vliegtuig vervangt deze meer A330's??
De A330 was ook maar een tijdelijke oplossing is dat nu veranderd ofniet?
Well see what the future brings.
Greetz ricardo
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Van wat ik begreep: 2x MD11 voor scrap in '12, 6x ingepland voor '12, 2x als reserve. Volledige uitfasering in '14.
De A333 is here to stay. Kan bijna alles wat een MD11 kan, maar dan veel zuiniger. Voor de routes waar de 333 het vliegbereik mist heb je de T7. Zou me niet verbazen dat de nieuwe Airbii komen op 7-jaars leases. Daarna kunnen ze plaats maken voor de 787 dan wel 350, die zijn dan hun kinderziektes wel kwijt.
De A333 is here to stay. Kan bijna alles wat een MD11 kan, maar dan veel zuiniger. Voor de routes waar de 333 het vliegbereik mist heb je de T7. Zou me niet verbazen dat de nieuwe Airbii komen op 7-jaars leases. Daarna kunnen ze plaats maken voor de 787 dan wel 350, die zijn dan hun kinderziektes wel kwijt.
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1387
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er staan nu 3x A333's op bestelling + 3x 773 beide op korte termijn + (10x geleasede 787's) ???
Greetz ricardo
Greetz ricardo
- Coati
- Scramble Addict
- Posts: 1561
- Joined: 25 Jun 2005, 19:53
- Type of spotter: S5
- Subscriber Scramble: No
- Location: Meppel, Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 737 werd ook ooit aangeschaft als tijdelijke oplossing. Dingen kunnen veranderen.Ricardo 767-200ER wrote:De A330 was ook maar een tijdelijke oplossing is dat nu veranderd ofniet?Greetz ricardo
Correctie: 4x A333Ricardo 767-200ER wrote:Er staan nu 3x A333's op bestelling
create your own database with www.spottingmode.com
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als je naar het stukje korte termijn kijkt zijn het er drie aangezien de 4e A333 pas in 2013 komt.Coati wrote:De 737 werd ook ooit aangeschaft als tijdelijke oplossing. Dingen kunnen veranderen.Ricardo 767-200ER wrote:De A330 was ook maar een tijdelijke oplossing is dat nu veranderd ofniet?Greetz ricardo
Correctie: 4x A333Ricardo 767-200ER wrote:Er staan nu 3x A333's op bestelling
//edit: Ik meen dat de 10 geleasde 7-late-7's in 2016 komen, nog 4 jaar dus....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er wordt nu binnen AF-KLM gepraat over de mogelijkheid dat KLM (een gedeelte van de 15 oudere) A330-200's van Air France gaat overnemen totdat in 2015 de Boeing 787-900's geleverd gaan worden.
Ricardo 767-200ER wrote:Er zijn veel speculaties gaande over de MD-11 hier bij KLM, de MD-11 verlaat de vloot in 2015, de KCH en KCI gaan volgend jaar gescrapped worden voor onderdelen, de MD-11 gaat er vervroegd uit, voorlopig is er nog geen concreet plan, wat wel zeer waarschijnlijk zal zijn is dat de KCH en KCI de eerste zullen zijn die de vloot verlaten ivm opkomende D-check's die de KLM niet meer wilt geven aan deze machines ook onderdelen zijn soms het probleem.
Een goeie vraag blijft mochten de MD-11 er eerder uitgaan welke type vliegtuig vervangt deze meer A330's??
De A330 was ook maar een tijdelijke oplossing is dat nu veranderd ofniet?
Well see what the future brings.
Greetz ricardo
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3954
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De KLM heeft ook interesse getoond inde A330 die gebruikt werd als KC-45.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zou EADS die niet graag willen houden als demonstrator voor als er weer andere landen graag met tankers willen gaan vliegen? (Just a thought)Piet Luijken wrote:De KLM heeft ook interesse getoond inde A330 die gebruikt werd als KC-45.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009