Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Cargo wordt 100% MP voor de gehele groep
Voor MP pax blijven opties 1 en 2 over.
3 en 4 zijn nooit aan de orde geweest en 5 is =censored=.
Voor MP pax blijven opties 1 en 2 over.
3 en 4 zijn nooit aan de orde geweest en 5 is =censored=.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dus kunnen we gevoegelijk aannemen dat de 4 freighters van KLM ook overgaan naar MP ( al dan niet in KL of MP c/s) en dat MP ook de vrachtvluchten van KL in zijn geheel erbij krijgt. Dan heb je dus een ijzersterke vrachtdivisie in handen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De 4 freigters van KLM zijn al over naar MP, ze vliegen namelijk al geruime tijd onder de AOC van MP....ErikFB wrote:Dus kunnen we gevoegelijk aannemen dat de 4 freighters van KLM ook overgaan naar MP ( al dan niet in KL of MP c/s) en dat MP ook de vrachtvluchten van KL in zijn geheel erbij krijgt.
(Ze worden alleen deels door KL vliegers gevlogen (50%))
Juist!! En als "Parijs" dat nu ook eens in gaat zien gaat het de goede kant op. En dat beginnen ze nu door te krijgen....ErikFB wrote: Dan heb je dus een ijzersterke vrachtdivisie in handen.
22 september is D-Day. En ik verwacht het volgende:
MP wordt de Cargo-Carrier van de AF-KLM groep. Alle vrachtactiviteiten zullen ondergebracht worden onder MP. (al dan niet met AF/KLM kisten
Passage naar KLM, met aanpassingen aan het routenetwerk.
Verwachting van mijn zijde:
HAV naar Air France
AUA en CUR naar KLM, respectievelijk dagelijks met een M11 naar AUA en Dagelijks een 744 naar CUR (zonder 2e bestemming)
MCO 3x per week met KLM
CUN 3x per week met KLM
PUJ en VRA.... Afhankelijk van de touroperators... Voor deze bestemmingen vrees ik hun lot...
MBA gewoon weer door Kenya Airways... (Sky-Team!)
En de terugkomst van MIA (oud MP bestemming) door KLM/DL zal niet lang op zich laten wachten....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
En geheel iets anders, staat de MCM in de schuur voor onderhoud of voor een Technisch Probleem?
Ik mis deze week een hoop vluchten van MP (MCO maandag, AUA maandag, MBA dinsdag, AUA en CUR woensdag en vandaag)
Ik mis deze week een hoop vluchten van MP (MCO maandag, AUA maandag, MBA dinsdag, AUA en CUR woensdag en vandaag)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
.. We hebben het hier al eerder over gehad ..B767-300ER wrote: En ik verwacht het volgende:
Alle vrachtactiviteiten zullen ondergebracht worden onder MP. (al dan niet met AF/KLM kisten )
Je werkt niet bij Martinair, je werkt niet bij KLM, en je hebt geen flauw benul wat vrachtactiviteiten inhouden.
Ik houd me even op de vlakte uit respect voor mijn Martinair collega's , want ook ik vind het als KLM'er in hart en nieren niet leuk wat er bij Martinair gebeurt .
Maar waar je je nu over uitspreekt met je verwachtingen is grote =censored= en grievend voor de betrokkenen bij KLM.
Sil
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Beste Silvester...
Als je niet weet wie je tegenover je hebt, zou ik niet zo op de man reageren als ik jou was. Dat doe ik hier tenslotte ook niet.
Je weet trouwens al helemaal niet waar ik wel werk en wat ik wel doe
Daarbij is dit het "Martinair praat/discussie/speculeer corner" en begon ik mijn tekst dan ook met de zin: "En ik verwacht het volgende:"...
En volgens mij staat een persoonlijke verwachting gelijk aan een speculatie. (al dan niet op kennis berust, maar dan kan jij niet over oordelen, nogmaals: je weet namelijk niet wie ik ben)
En dat je aangeeft dat ik geen respect voor KLM/MP collega's, vraag ik me af waarop je dat baseerd...
Ik speculeeer, niks meer en niks minder, ik heb het dan ook op GEEN ENKEL PUNT over wat de gevolgen zullen zijn voor het personeel.
Daar heb ik het hier dan ook niet over gehad, wel dan?
Dat er voor het personeel gevolgen zullen zijn is logisch, en is uiteraard erg vervelend voor de direct betrokkenen. Maar daar gaat deze post dan ook niet over, en betekend dus niet dat ik dan maar meteen mijn mond moet houden hier over iets onvermijdelijks wat er gaat komen aankomende donderdag.
Als je niet weet wie je tegenover je hebt, zou ik niet zo op de man reageren als ik jou was. Dat doe ik hier tenslotte ook niet.
Je weet trouwens al helemaal niet waar ik wel werk en wat ik wel doe
Daarbij is dit het "Martinair praat/discussie/speculeer corner" en begon ik mijn tekst dan ook met de zin: "En ik verwacht het volgende:"...
En volgens mij staat een persoonlijke verwachting gelijk aan een speculatie. (al dan niet op kennis berust, maar dan kan jij niet over oordelen, nogmaals: je weet namelijk niet wie ik ben)
En dat je aangeeft dat ik geen respect voor KLM/MP collega's, vraag ik me af waarop je dat baseerd...
Ik speculeeer, niks meer en niks minder, ik heb het dan ook op GEEN ENKEL PUNT over wat de gevolgen zullen zijn voor het personeel.
Daar heb ik het hier dan ook niet over gehad, wel dan?
Dat er voor het personeel gevolgen zullen zijn is logisch, en is uiteraard erg vervelend voor de direct betrokkenen. Maar daar gaat deze post dan ook niet over, en betekend dus niet dat ik dan maar meteen mijn mond moet houden hier over iets onvermijdelijks wat er gaat komen aankomende donderdag.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wow, na een jaar lijken we het dan toch nog eens te worden....B767-300ER wrote:En ik verwacht het volgende:
MP wordt de Cargo-Carrier van de AF-KLM groep. Alle vrachtactiviteiten zullen ondergebracht worden onder MP. (al dan niet met AF/KLM kisten
Passage naar KLM, met aanpassingen aan het routenetwerk.
En ook hier steun ik je in. Het is vaker gemeld, dit is een speculeer topic zonder banden met welke maatschappij dan ook. Het kan best zijn dat sommige berichten hier door mensen als pijnlijk kunnen worden ervaren en dat is spijtig. De waarheid en werkelijkheid zijn soms hard en het zou onzinnig zijn om daarvoor censuur in te voeren. Tenzij het natuurlijk specifiek bedoeld is om mensen te kwetsen, maar volgens mij is dat hierboven niet aan de orde.B767-300ER wrote:Daarbij is dit het "Martinair praat/discussie/speculeer corner" en begon ik mijn tekst dan ook met de zin: "En ik verwacht het volgende:"...
Erwin
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Bedankt voor je verhelderende uitleg, zo is het inderdaad bedoeld en bedoelde ik het ook, je verwoord het precies goedehusmann wrote: En ook hier steun ik je in. Het is vaker gemeld, dit is een speculeer topic zonder banden met welke maatschappij dan ook. Het kan best zijn dat sommige berichten hier door mensen als pijnlijk kunnen worden ervaren en dat is spijtig. De waarheid en werkelijkheid zijn soms hard en het zou onzinnig zijn om daarvoor censuur in te voeren. Tenzij het natuurlijk specifiek bedoeld is om mensen te kwetsen, maar volgens mij is dat hierboven niet aan de orde.
Erwin
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Idd 22-9 komt deze weer uit de schuur i.v.m onderhoud rond 05:00 zulu.B767-300ER wrote:En geheel iets anders, staat de MCM in de schuur voor onderhoud of voor een Technisch Probleem?
Ik mis deze week een hoop vluchten van MP (MCO maandag, AUA maandag, MBA dinsdag, AUA en CUR woensdag en vandaag)
Verder zit B767-300ER er niet ver naast!!
Gonzo
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Bank_angle tot nu toe heb je nog geen één opmerking geplaatst die toevoegende waarde heeft m.b.t. deze discussie. Ongegrond kom je met de stelling dat er A330's genoeg in de woestijn staan, Amsterdam Airlines wel eens met één A330 vluchten zou kunnen overnemen en daarnaast zit je mensen meer af te zeiken dan nuttige informatie te geven.Bank_angle wrote:Meneertje B767-300Er is wel vaker snel op zijn pikkie getrapt!
Ik zeg niet dat je dingen niet mag zeggen, wie ben ik om dat te doen, maar laten ze een beetje gefundeerd zijn. Ik heb dit al eerder gezegd. Ik weet het is een praat/discussie/speculeer corner maar dan wel één met een beetje inhoud. Vanuit mijn positie bij één van de betrokken partijen in dit verhaal kan ik zeggen dat wat B767-300ER zegt dicht tegen de waarheid aan zit.
Maar gezien mijn positie kan ik en wil ik niet nog meer toevoegen, maar laten we een beetje met respect elkaar hier behandelen en ook eens ervoor zorgen dat er niet lukraak iets in de rondte wordt geschreeuwd zonder dat het ergens op slaat. Wil je met mij hierover discusseren doe dat dan even d.m.v. een PM aan mij.
Gr.
Gonzo
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Lekker gefundeerde opmerking van iemand met ECHT verstand van zakenBank_angle wrote:Meneertje B767-300Er is wel vaker snel op zijn pikkie getrapt!
Je mag jouw post via PM nader aan me uitleggen, mocht je daar behoefte aan hebben. Ondertussen zal ik je willen vragen de forumregels even door te nemen, en dat met name punt C8, voordat je hierop naar mij toe reageerd.
Vriendelijke groet, 763
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik weet niet of dit al eerder gediscussieerd is hier. Dus ik vraag het maar even.
Stel, KLM neemt wat vluchten over naar het Caribisch gebied. Hebben ze dan genoeg toestellen klaar staan om deze bestemmingen aan te kunnen vliegen.
Er zijn natuurlijk nog wel één A330 (PH-AOM) op komst voor KLM. Want ik neem aan dat de A330 naar o.a. MCO en CUN zullen gaan vliegen?
Stel, KLM neemt wat vluchten over naar het Caribisch gebied. Hebben ze dan genoeg toestellen klaar staan om deze bestemmingen aan te kunnen vliegen.
Er zijn natuurlijk nog wel één A330 (PH-AOM) op komst voor KLM. Want ik neem aan dat de A330 naar o.a. MCO en CUN zullen gaan vliegen?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat "vloot" op dit moment geen issue is. De MP 767's kunnen het prima af met een sticker "operated by KLM"
Daarbij is het in de huidige markt niet moeilijk om vloot op korte termijn uit te breiden.
Daarbij zit KLM niet echt krap in de toestellen.
Daarbij is het in de huidige markt niet moeilijk om vloot op korte termijn uit te breiden.
Daarbij zit KLM niet echt krap in de toestellen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Waarom is de bestelling van KLM voor 3x A330's met spoed besteld?
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Spoed betekent niet dat ze ook met spoed geleverd worden, er zit nog een leasecontract aan de 767's.Maartje wrote:Waarom is de bestelling van KLM voor 3x A330's met spoed besteld?
Maar als je nadenkt dat er vluchten in het schema van KL bij komen, als dat de bedoeling is , en MP heeft vanaf volgend jaar geen 767's meer, dan moet de capaciteit ergens vandaan komen.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.