Redskin in problems
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Thermal
- Scramble Addict
- Posts: 2042
- Joined: 28 May 2003, 15:35
- Type of spotter: F5
- Location: Oxford (UK) & Utrecht (NL)
Goed weer even terug naar dat kinderachtige gedoe (kan het toch niet laten)
De schuldvraag lijkt mij niet de issue hier. Of wou je gaan beweren dat die mast voor de Apache is gesprongen? Kom op zeg.
Word een beetje moe van die mensen die hier lopen te doen of KLu personeel een soort onfeilbare mensen zijn die nooit fouten maken.
Ik ken er genoeg persoonlijk, heb heel groot respect voor de dingen die ze doen (vooral in het buitenland) maar het zijn gewoon mensen hoor die net zoals jij en ik fouten maken.
Als Defensie echt die professionele organisatie is die ze claimen te zijn dan mogen ze ook wel een gewoon eens een keer de hand in eigen boezem steken en zeggen "sorry we hebben een fout gemaakt en we vergoeden de schade".
Jammer dat ze echter hun " All Weather/ Night Vision/ Infra Red paradepaardje" willen beschermen en daardoor niet de moed hebben om gewoon gelijk toe te geven dat ze hier heel fout zaten (defensie dus, de piloten neem ik niks kwalijk).
Nee in plaats daarvan verschuilen ze zich achter het standaard "we wachten het onderzoek af" Alsof daar uit zou komen dat het de schuld van de NUON is ofzo. Een lullige ´misschien gaan we wat schade vergoeden´ van van Middelkoop is hier echt niet voldoende.
Een aantal mensen hier onderschatten de gevolgen van dit nachtelijke tripje volgens mij een beetje.
Door dit ´foutje´ zijn direct en indirect (in ziekenhuizen, bejaardentehuizen etc) mensenlevens in gevaar begracht. Tienduizenden mensen en winkels zitten nu ruim 48 uur later nog steeds zonder stroom.
Maar inderdaad, daar moet niet om ´gezeken´ worden, belangrijkste is, is dat het paradepaardje het overleeft heeft of niet?
Pardon ´zeikerds´? Ziekenhuizen en bejaardentehuizen die op nood aggregaten werken. Tienduizenden mensen die (soms nog steeds ) zonder stroom zitten winkeliers die miljoenen euro´s aan schade hebben geleden of nog steeds lijden. Ja zeikerds.Die zeikerds die alleen maar zeuren over wie z'n schuld het is, en hoe slecht iedereen wel niet is....
De schuldvraag lijkt mij niet de issue hier. Of wou je gaan beweren dat die mast voor de Apache is gesprongen? Kom op zeg.
Word een beetje moe van die mensen die hier lopen te doen of KLu personeel een soort onfeilbare mensen zijn die nooit fouten maken.
Ik ken er genoeg persoonlijk, heb heel groot respect voor de dingen die ze doen (vooral in het buitenland) maar het zijn gewoon mensen hoor die net zoals jij en ik fouten maken.
Als Defensie echt die professionele organisatie is die ze claimen te zijn dan mogen ze ook wel een gewoon eens een keer de hand in eigen boezem steken en zeggen "sorry we hebben een fout gemaakt en we vergoeden de schade".
Jammer dat ze echter hun " All Weather/ Night Vision/ Infra Red paradepaardje" willen beschermen en daardoor niet de moed hebben om gewoon gelijk toe te geven dat ze hier heel fout zaten (defensie dus, de piloten neem ik niks kwalijk).
Nee in plaats daarvan verschuilen ze zich achter het standaard "we wachten het onderzoek af" Alsof daar uit zou komen dat het de schuld van de NUON is ofzo. Een lullige ´misschien gaan we wat schade vergoeden´ van van Middelkoop is hier echt niet voldoende.
Een aantal mensen hier onderschatten de gevolgen van dit nachtelijke tripje volgens mij een beetje.
Door dit ´foutje´ zijn direct en indirect (in ziekenhuizen, bejaardentehuizen etc) mensenlevens in gevaar begracht. Tienduizenden mensen en winkels zitten nu ruim 48 uur later nog steeds zonder stroom.
Maar inderdaad, daar moet niet om ´gezeken´ worden, belangrijkste is, is dat het paradepaardje het overleeft heeft of niet?
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
- Homer J Simpson -
-
- Scramble Master
- Posts: 3073
- Joined: 20 May 2003, 18:46
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Location: Leusden
- Contact:
Hiermee ben ik het eens...Thermal wrote:Goed weer even terug naar dat kinderachtige gedoe (kan het toch niet laten)
De schuldvraag lijkt mij niet de issue hier. of wou je gaan beweren dat die mast voor de Apache is gesprongen? Kom op zegDie zeikerds die alleen maar zeuren over wie z'n schuld het is, en hoe slecht iedereen wel niet is....
Word een beetje moe van die mensen die hier lopen te doen of KLu personeel een soort onfeilbare mensen zijn die nooit fouten maken.
Ik ken er genoeg persoonlijke (ja zelfs van 301 sqn), heb groot respect voor de dingen die ze doen (vooral in het biuitenland) maar het zijn gewoon mensen hoor die net zoals jij en ik fouten maken.
Als Defensie echt die professionele organistaie is die ze claimen te zijn dan mogen ze ook wel een gewoon eens een keer de hand in eigen boezem steken en zeggen "sorry we hebben een fout gemaakt en we vergoeden de schade".
Jammer dat ze echter hun Night Vision/ Infra Red paradepaardje willen bescherem en daardoor niet de moed hebben om gewoon gelijk toe te geven dat ze hier heel fout zaten. Nee in plaats daarvan verschuilen ze zich achter et standaard " we wachten het onderzoek af" Alsof daar uit zou komen dat het de schuld van de NUOn is ofzo.
Door dit ´foutje´ zijn direct en indirect mensen levens in gevaar begracht. Zijn duizenden ondernemers voor meer dan tientallen miljoenen euro´s de boot in gegaan. Dus ja dan mag er best wel even ´gezeken´worden.
Hier begin je echter weer te speculeren... Geef me maar bewijs dat die choppers onder de kabels en masten door moeten vliegenDus ik denk dat het heel valide is om de vraag te stellen wat de meerwaarde is van een Apache die boven bewoon gebied zo nodig onder hoospanningsmasten moet doorvliegen.
Verder heb ik ook de discussie gevolgt tussen Soesty en Gilze, beetje belachelijk... Chinooks staan ook wel eens in het veld, laatst nog stond er een met panne op de Bernard kazerne, dat dit niet in het nieuws komt, is vanwege het feit dat deze op militair terrein stond.
Ik ben blij dat de piloten van de Apache ongedeerd zijn gebleven en de heli veilig op de grond hebben weten te zetten.
Remco Donselaar
Er is veel voor laagvliegen te zeggen. Maar niet meteen in het kader van Uruzgan, waar laagvliegen soms bloedlink is. Bovendien hebben ze daar geen hoogspanningsmasten. (wel veel papavervelden in de buurt, maar die reiken minder hoog)Thermal wrote:Ook dat dat weten we pas na het onderzoek............of wou je gaan beweren dat die mast voor de Apache is gesprongen? ...
Thermal wrote:......... ik denk dat het heel valide is om de vraag te stellen wat de meerwaarde is van een Apache die boven bewoon gebied zo nodig onder hoospanningsmasten moet doorvliegen.
Maar je zegt: 'er onder door vlogen'.
m.i. weet men niet dat, is het de vraag of de crew dat dacht en bovendien vlogen de heren er 'de facto' niet onderdoor maar er dwars tegen aan/door.
ik zie nog geen antwoord van Venz op mijn eerdere vraag.....
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
- nhoogenboom
- Scramble Die-Hard
- Posts: 918
- Joined: 28 Apr 2003, 12:47
- Subscriber Scramble: Yes
It will be moved to Gilze-Rijen by truck and will be investigated overthere.Polecat wrote:Maybe this has been posted somewehere before but could'nt find it and it wasn't in the news neither; what's the status of the Apache ?
source: Dutch teletext
Gr.Niels
NH Aviation Photography
----------------------------------------
"Als je me niet ziet zitten, dan ga ik wel staan"
----------------------------------------
"Als je me niet ziet zitten, dan ga ik wel staan"
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Beetje overdreven denk je zelf niet. Zeker nog nooit van een noodaggregraat gehoord. Die hebben ze in ziekenhuizen.Thermal wrote: Door dit ´foutje´ zijn direct en indirect (in ziekenhuizen, bejaardentehuizen etc) mensenlevens in gevaar begracht.
Niet om het verder goed te praten maar het kan een fout van de piloot zijn (waar het niet op lijkt, anders had hij een vliegverbod gekregen, maar heeft een dag later weer een missie gevlogen). Het kan net zo goed een probleem zijn geweest in de cockpit, iets met de navigatie apperatuur, waardoor de piloot dacht niet in de buurt van de mast te komen. Ze oefenen daar vaker met apaches dus ze zullen heust wel weten dat er masten staan. Al met al allemaal speculeren
- Thermal
- Scramble Addict
- Posts: 2042
- Joined: 28 May 2003, 15:35
- Type of spotter: F5
- Location: Oxford (UK) & Utrecht (NL)
Dat spreekt dan niet echt in het voordeel van de KLu hèZe oefenen daar vaker met apaches dus ze zullen heust wel weten dat er masten staan.
Ja maar niet in alle bejaardentehuizen en die oudjes hebben nu eenmaal snel last van de kou. Daarnaast, hoe zou jij je voelen als er een dergelijke kabel op je huis neer zou komen.Beetje overdreven denk je zelf niet. Zeker nog nooit van een noodaggregraat gehoord. Die hebben ze in ziekenhuizen.
Stand van zaken:
Op de rivier ligt een rij duwstellen vanaf Hurwenen tot aan Ewijk, een afstand van ruim 60 kilometer.
Benedenstrooms, dus vanuit de richting Rotterdam, liggen zo'n 35 schepen voor anker. Op de rivier strekt de file zich over een kilometer of 15 uit tot aan Brakel. De haven van Haaften is vol. Schade wordt nu al geschat op bijna 10 miljoen euro.
Maar verder niks aan de hand........gewoon doorlopen mensen
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
- Homer J Simpson -
Het is ook een mooi scenario voor een rampenoefening of een aanslag. Twee kabels doorvliegen en daarna nog 3 vrachtwagens op z'n kant gooien (A2, A4 en A50) en heel Nederland ligt plat...Stand van zaken:
Op de rivier ligt een rij duwstellen vanaf Hurwenen tot aan Ewijk, een afstand van ruim 60 kilometer.
Benedenstrooms, dus vanuit de richting Rotterdam, liggen zo'n 35 schepen voor anker. Op de rivier strekt de file zich over een kilometer of 15 uit tot aan Brakel. De haven van Haaften is vol. Schade wordt nu al geschat op bijna 10 miljoen euro.
Maar verder niks aan de hand........gewoon doorlopen mensen
Misschien kunnen we dat leermoment als positieve uitkomst meenemen? Het zegt voor mij meer over de BV Nederland dan over de luchtmacht. Echt voorbereid lijken we in ieder geval niet te zijn.
Groeten,
Stefan
- Bright Star Aviation
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 12 Oct 2006, 15:57
- Location: The Netherlands