Lelystad (EHLE/LEY) - 2008
Moderator: ebauer
Forum rules
Veluwe vreest overlast Lelystad Airport
HARDERWIJK - De gemeenten Harderwijk en Nunspeet vrezen overlast voor hun inwoners door een toenemend aantal vluchten op de oostelijke uitvliegroute van Lelystad Airport. Beide gemeenten hebben door het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) alternatieve vliegroutes laten opstellen om de Veluwe te ontzien.
Schiphol wil 9.500 vluchten verplaatsen naar Lelystad Airport. „Wij zijn niet tegen die uitbreiding, maar tegen uitbreiding van het vliegverkeer over de Veluwe”, aldus een woordvoerder van de gemeente Harderwijk woensdag.
In de alternatieve vluchtroutes wordt het vertrekkend vliegverkeer niet langer over de Veluwe maar richting het Eemmeer tussen Spakenburg en Nijkerk geleid. Hier vinden de vliegtuigen dan aansluiting op de bestaande vliegroute tussen Schiphol en Arnhem. Volgens beide colleges leidt dit voor andere woonkernen niet tot extra hinder.
„Dat gemeenten op de uitbreidingsplannen van het vliegveld reageren, is prima, maar de vliegroutes maken geen onderdeel uit van deze procedure. Daar moet de minister uiteindelijk een besluit over nemen”, aldus een woordvoerder van Lelystad Airport. Volgens hem zou het dagelijks om circa vier vliegtuigen gaan die op een hoogte van 2 kilometer gebruik maken van de route over de Veluwe.
Telegraaf, wo 09 jul 2008, 18:24
HARDERWIJK - De gemeenten Harderwijk en Nunspeet vrezen overlast voor hun inwoners door een toenemend aantal vluchten op de oostelijke uitvliegroute van Lelystad Airport. Beide gemeenten hebben door het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) alternatieve vliegroutes laten opstellen om de Veluwe te ontzien.
Schiphol wil 9.500 vluchten verplaatsen naar Lelystad Airport. „Wij zijn niet tegen die uitbreiding, maar tegen uitbreiding van het vliegverkeer over de Veluwe”, aldus een woordvoerder van de gemeente Harderwijk woensdag.
In de alternatieve vluchtroutes wordt het vertrekkend vliegverkeer niet langer over de Veluwe maar richting het Eemmeer tussen Spakenburg en Nijkerk geleid. Hier vinden de vliegtuigen dan aansluiting op de bestaande vliegroute tussen Schiphol en Arnhem. Volgens beide colleges leidt dit voor andere woonkernen niet tot extra hinder.
„Dat gemeenten op de uitbreidingsplannen van het vliegveld reageren, is prima, maar de vliegroutes maken geen onderdeel uit van deze procedure. Daar moet de minister uiteindelijk een besluit over nemen”, aldus een woordvoerder van Lelystad Airport. Volgens hem zou het dagelijks om circa vier vliegtuigen gaan die op een hoogte van 2 kilometer gebruik maken van de route over de Veluwe.
Telegraaf, wo 09 jul 2008, 18:24
-
- Scramble Junior
- Posts: 177
- Joined: 31 Oct 2006, 17:05
- Subscriber Scramble: jeroenvermeer
- Location: Apeldoorn
Omstreeks 16:45 LT is een ULV vliegtuig neergestort met de registratie PH-YOO.
-------------------------------------------------------------------------------------
Stukje van omroep Flevoland:
Bij vliegveld Lelystad is donderdagmiddag rond kwart voor vijf een vliegtuigje neergestort. Het ongeluk gebeurde op de grasbaan van het vliegveld.
Een ooggetuige zag dat toen het vliegtuigje wilde landen, de motor uitviel. Het toestel maakte een duikvlucht naar beneden.
De KLPD laat weten dat er één persoon gewond is. De persoon is aanspreekbaar. De traumahelikopter is onderweg.
-------------------------------------------------------------------------------------
Stukje van omroep Flevoland:
Bij vliegveld Lelystad is donderdagmiddag rond kwart voor vijf een vliegtuigje neergestort. Het ongeluk gebeurde op de grasbaan van het vliegveld.
Een ooggetuige zag dat toen het vliegtuigje wilde landen, de motor uitviel. Het toestel maakte een duikvlucht naar beneden.
De KLPD laat weten dat er één persoon gewond is. De persoon is aanspreekbaar. De traumahelikopter is onderweg.
- Hot Air
- Scramble Junior
- Posts: 174
- Joined: 22 Dec 2004, 23:30
- Subscriber Scramble: Hot Air
- Location: Apeldoorn
- Contact:
Er bestaat geen vliegtuig met de registratie PH-YOO.Omstreeks 16:45 LT is een ULV vliegtuig neergestort met de registratie PH-YOO.
Kan het misschien de PH-OOY zijn, een BX2 Cherry van Teuge?
Dat is geen ultralight, maar wel een licht kunststof toestel.
Ultralights hebben in Nederland overigens altijd registraties met cijfers er in.
===
Jan
- medebruijn
- Scramble Senior
- Posts: 355
- Joined: 26 Mar 2006, 22:21
- Location: Texel
- Contact:
PH-YOO
PH-YOO is a MCR4, built by Prekas, Lelystad. Brand new aircraft, I spook the owner last week. He said thaen, it will be soon in the air. But unfortunately also soon down. He was very proud. I feel very sorry for him.
By the way, it's not an ULV. It started runway 05 and rashed at the ULV field.
By the way, it's not an ULV. It started runway 05 and rashed at the ULV field.
Today i mad a famliytrip to AVIODROME:
I made this picture around 15.00 hrs.
Also seen today:
PH-PJL
PH-SKG
PH-ISL
PH-818
PH-MLS
PH-KNL
PH-APR
PH-AJB
PH-NCW
PH-ASY
PH-KAD
PH-MLK
PH-USJ
PH-HLM
PH-KAX
PH-AIS
PH-ECD(HELI)
PH-ATT(HELI)
PH-IRO
PH-GRA
PH-WCU
PH-VFC
PH-MLR
PH-OTK
PH-UUB(HELI)
PH-RJL(HELI)
PH-HBH(HELI)
PH-JFL
PH-PJL
PH-DAI
PH-JVO
PH-HHB(HELI)
PH-VHD
N9209A
PH-4A9
PH-MLL
PH-NCW
N263CD
and finaly
PH-YOO
I made this picture around 15.00 hrs.
Also seen today:
PH-PJL
PH-SKG
PH-ISL
PH-818
PH-MLS
PH-KNL
PH-APR
PH-AJB
PH-NCW
PH-ASY
PH-KAD
PH-MLK
PH-USJ
PH-HLM
PH-KAX
PH-AIS
PH-ECD(HELI)
PH-ATT(HELI)
PH-IRO
PH-GRA
PH-WCU
PH-VFC
PH-MLR
PH-OTK
PH-UUB(HELI)
PH-RJL(HELI)
PH-HBH(HELI)
PH-JFL
PH-PJL
PH-DAI
PH-JVO
PH-HHB(HELI)
PH-VHD
N9209A
PH-4A9
PH-MLL
PH-NCW
N263CD
and finaly
PH-YOO
- Hot Air
- Scramble Junior
- Posts: 174
- Joined: 22 Dec 2004, 23:30
- Subscriber Scramble: Hot Air
- Location: Apeldoorn
- Contact:
De registratie PH-YOO was op 17 december 2007 gereserveerd voor een MCR4, op naam van dhr Ouwersloot, maar was bij mijn weten nog niet ingeschreven - in de database van de IVW was ie vandaag ook niet te vinden, vandaar mijn reactie.
In elk geval bedankt voor de (unieke) foto. Het zal een van de weinige foto's zijn van het nog-complete toestel, want blijkbaar ging het al mis op z'n allereerste vlucht.
Uit het Novum-nieuws:
"De piloot maakte donderdag voor het eerst een testvlucht met het zelfgebouwde vliegtuigje. Tijdens de start maakte de motor volgens getuigen pruttelende geluiden. In de lucht zou de piloot na het opstijgen een scherpe bocht van 180 graden, waarna hij probeerde te landen op de grasbaan die normaal door zogeheten ultralighttoestellen gebruikt wordt. Daar ging het mis. Het vliegtuigje reed het korenveld in en raakte zwaar beschadigd."
In elk geval bedankt voor de (unieke) foto. Het zal een van de weinige foto's zijn van het nog-complete toestel, want blijkbaar ging het al mis op z'n allereerste vlucht.
Uit het Novum-nieuws:
"De piloot maakte donderdag voor het eerst een testvlucht met het zelfgebouwde vliegtuigje. Tijdens de start maakte de motor volgens getuigen pruttelende geluiden. In de lucht zou de piloot na het opstijgen een scherpe bocht van 180 graden, waarna hij probeerde te landen op de grasbaan die normaal door zogeheten ultralighttoestellen gebruikt wordt. Daar ging het mis. Het vliegtuigje reed het korenveld in en raakte zwaar beschadigd."
Hier de beelden van de crash.Hot Air wrote:De registratie PH-YOO was op 17 december 2007 gereserveerd voor een MCR4, op naam van dhr Ouwersloot, maar was bij mijn weten nog niet ingeschreven - in de database van de IVW was ie vandaag ook niet te vinden, vandaar mijn reactie.
In elk geval bedankt voor de (unieke) foto. Het zal een van de weinige foto's zijn van het nog-complete toestel, want blijkbaar ging het al mis op z'n allereerste vlucht.
Uit het Novum-nieuws:
"De piloot maakte donderdag voor het eerst een testvlucht met het zelfgebouwde vliegtuigje. Tijdens de start maakte de motor volgens getuigen pruttelende geluiden. In de lucht zou de piloot na het opstijgen een scherpe bocht van 180 graden, waarna hij probeerde te landen op de grasbaan die normaal door zogeheten ultralighttoestellen gebruikt wordt. Daar ging het mis. Het vliegtuigje reed het korenveld in en raakte zwaar beschadigd."
http://www.omroepflevoland.nl/03859fe6- ... wsID=48193" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Peter
Tja... en wat zijn dit voor kisten?Posted: Wed Aug 13, 2008 8:25 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Tijdens een bezoekje vanmiddag aan het Aviodrome,voorbij zien komen.
PH-RPW,PH-SEW.
N-321JS blijft tot 14-07
N-321AV dep
En waarom blijft die ene een jaar staan?
En waar staat dat streepje in de regi?
Sorry hoor... ik weet dat het laat is (voor mij dan), maar hier kan ik niet veel mee... Het is uitstekend dat je dit soort dingen post, want anders weten we helemaal niks, maar een beetje meer info zou welkom zijn...
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
Beetje Googlen brengt je gelijk al aan de Types van de Registratie NrsHeron wrote:Tja... en wat zijn dit voor kisten?Posted: Wed Aug 13, 2008 8:25 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Tijdens een bezoekje vanmiddag aan het Aviodrome,voorbij zien komen.
PH-RPW,PH-SEW.
N-321JS blijft tot 14-07
N-321AV dep
En waarom blijft die ene een jaar staan?
En waar staat dat streepje in de regi?
Sorry hoor... ik weet dat het laat is (voor mij dan), maar hier kan ik niet veel mee... Het is uitstekend dat je dit soort dingen post, want anders weten we helemaal niks, maar een beetje meer info zou welkom zijn...
N321JS Pitts Special S2B
N321AV Beech 90
PH-RPW KLPD BO-105 Bolkop
PH-SEW Robin R22 Beta II
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
OK, heren. (het wordt bijna praathuis)
Beide antwoorden worden serieus gegeven alsof ik antwoorden verwacht had
Ik vind het berichtje onzorgvuldig, incompleet en onjuist. Natuurlijk moet ik voorzichtig zijn met commentaar, want voor je het weet wordt er niks meer gepost en zijn we allemaal de dupe...
Maar als je de moeite neemt om iets te posten, probeer dat dan zo goed mogelijk te doen...
onzorgvuldig: iedereen snapt wel dat 14-07 eigenlijk 14-08 moet voorstellen, maar dat staat er niet (kan een onschuldig typfoutje zijn)
incompleet: 1 minuutje extra en de types hadden er bij gestaan. De PH-kisten wist ik wel uit m'n hoofd, maar het nut van zo'n bericht is natuurlijk dat de info zo compleet mogelijk is... niet dat je daarna moet googelen.
onjuist: die datum dus, bovendien geloof ik niet direct dat die USA-kisten een streepje in de regi hebben (hoewel het niet uitgesloten is).
Sorry dat ik dit berichtje als voorbeeld neem, maar het schoot me even in het verkeerde keelgat
No hard feelings
Beide antwoorden worden serieus gegeven alsof ik antwoorden verwacht had
Ik vind het berichtje onzorgvuldig, incompleet en onjuist. Natuurlijk moet ik voorzichtig zijn met commentaar, want voor je het weet wordt er niks meer gepost en zijn we allemaal de dupe...
Maar als je de moeite neemt om iets te posten, probeer dat dan zo goed mogelijk te doen...
onzorgvuldig: iedereen snapt wel dat 14-07 eigenlijk 14-08 moet voorstellen, maar dat staat er niet (kan een onschuldig typfoutje zijn)
incompleet: 1 minuutje extra en de types hadden er bij gestaan. De PH-kisten wist ik wel uit m'n hoofd, maar het nut van zo'n bericht is natuurlijk dat de info zo compleet mogelijk is... niet dat je daarna moet googelen.
onjuist: die datum dus, bovendien geloof ik niet direct dat die USA-kisten een streepje in de regi hebben (hoewel het niet uitgesloten is).
Sorry dat ik dit berichtje als voorbeeld neem, maar het schoot me even in het verkeerde keelgat
No hard feelings