Bedoel je de loopbanden die voor het casino/Rijksmuseum langs lopen? Te smal.
Of het pad achter de winkels tussen de D en E pier? Onzichtbaar.
Er moeten zich tijdens de overstapuurtjes té veel mensen een weg banen van de incheck naar de pier, dan wel van pier naar pier. Tegen het claustrofobische aan. Het straalt allemaal niet de rust uit die het zou moeten uitstralen.
Best wel verfrissend om Schiphol weer eens als klant mee te maken.
Gate G9
Forum rules
Re: Gate G9
Maar gelukkig kan dat ook nog veel erger dan het op Schiphol is. Wel eens vertrokken vanaf Gatwick, Luton of Stansted? Daar presteert men het om gates pas grofweg 45 minuten voor vertrek aan te kondigen. Dat betekent dus dat alle pax tussen de winkels moeten blijven tot het moment dat de gate bekend wordt gemaakt, want tussen de gates zijn nauwelijks meer grote borden met alle vluchten erop. Die hangen uiteraard alleen tussen de winkels. Gevolg, iedereen blijft in die ruimte, waar nauwelijks zitplaatsen zijn en in de pieren is het nagenoeg leeg.76-er wrote:De pax zouden zo niet meer langs de winkels lopen. Resultaat is enorme loopafstanden zigzaggend om alle onroerend goed heen die 75% van alle ruimte in beslag neemt.
Ik dank Schiphol op mijn blote knieen dat men dat concept nog niet heeft overgenomen.
Of het concept dat men in Munchen en sinds kort ook in Lissabon heeft. Dat je na de veiligheidscheck je VERPLICHT DOOR een winkel moet. Er is geen pad rechtstreeks de terminal in, nee elke passagier moet zich eerst een weg banen door allerlei muffe geurtjes en drankjes. Nee, ook wat betreft is Schiphol niet perfect, maar het kan altijd erger.
Erwin
Re: Gate G9
Dat concept wordt al vijf jaar toegepast op alle vluchten van de H/M pier. Bij de M gates blijft iedereen in lounge 4, dat is niet zo'n punt, maar bij de H gates blijft iedereen op een kluitje aan het begin van de pier staan hangen totdat de gate bekend wordt. Verspreiden heeft geen zin want men vertikt het al jaren om een paar extra schermen op te hangen.ehusmann wrote:Maar gelukkig kan dat ook nog veel erger dan het op Schiphol is. Wel eens vertrokken vanaf Gatwick, Luton of Stansted? Daar presteert men het om gates pas grofweg 45 minuten voor vertrek aan te kondigen. Dat betekent dus dat alle pax tussen de winkels moeten blijven tot het moment dat de gate bekend wordt gemaakt, want tussen de gates zijn nauwelijks meer grote borden met alle vluchten erop. Die hangen uiteraard alleen tussen de winkels. Gevolg, iedereen blijft in die ruimte, waar nauwelijks zitplaatsen zijn en in de pieren is het nagenoeg leeg.
Ik dank Schiphol op mijn blote knieen dat men dat concept nog niet heeft overgenomen.
Nauwelijks zitplaatsen, dat heb je op Schiphol ook. Nagenoeg alle gates op de D pier hebben veel te weinig zitplaatsen, evenals de C pier, ook doffe ellende.
Verder vind ik Stansted en Gatwick best fijne luchthavens, Luton wat minder maar het kan ermee door.
Grtz,
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Gate G9
VWB dde zitplaatsen, daarom is het D filter erook gekomen, met erachter (als ik goed ben geinformeerd) gene gate specifieke wachtruimte meer.
Correct me if I am wrong.
Correct me if I am wrong.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Posts: 21
- Joined: 16 Aug 2010, 11:49
- Type of spotter: F4 Civil Only
- Subscriber Scramble: Nee
Re: Gate G9
De presentatie van het Masterplan 2025, voor de uitbreiding van Schiphol, is een halfjaar uitgesteld. Deze presentatie had in het voorjaar plaats moeten vinden maar dit vindt nu op zijn vroegst in de herfst plaats. Problemen zitten vooral in het rondkrijgen van de financiering. Aldus het FD.
http://fd.nl/economie-politiek/857450-1 ... sited=true
http://fd.nl/economie-politiek/857450-1 ... sited=true