TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Een kist stand-bye zetten is alleen te doen als je een hele grote bent (a la KLM). En dan moet je uiteraard ook nog een crew stand-bye hebben staan. Voor airlines als Arkefly, Transavia en Martinair zou het zelfmoord zijn om dat te doen. Vliegtuigen horen zoveel mogelijk te vliegen en niet beton te happen.
Grt, Peter
Grt, Peter
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Kweenie hoor, maar volgens mij is dat precies hetgene wat TFL (én MP) de laatste maanden gedaan hebben. Met een hele simpele reden: de leeftijd van de 767 vloot. Beide maatschappijen hebben (gelukkig) ingezien dat het niet reëel is toestellen van bijna 20 jaar oud nog tegen de 5500 uur per jaar te laten vliegen. Zulke beesjes hebben nu eenmaal wat meer TLC nodig dan bv een nagelnieuwe 73 waarbij zoiets geen probleem is.
Denk dat ze het bij TFL/MP een beetje zat waren keer op keer weer slecht in het nieuws te komen. Al lijkt het wel dat Arke de laatste tijd weer een beetje van deze policy aan het terugkomen is, zie o.a. de recente EénVandaag reportage over het offeren van eigen pax tbv een ACMI.
Denk dat ze het bij TFL/MP een beetje zat waren keer op keer weer slecht in het nieuws te komen. Al lijkt het wel dat Arke de laatste tijd weer een beetje van deze policy aan het terugkomen is, zie o.a. de recente EénVandaag reportage over het offeren van eigen pax tbv een ACMI.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Titan is ook inderdaad handig voor HV en daar heeft TFL ook niks aan... en dat van crew is logisch, maar zelfs inhuur bij Arke levert grote vertraging op... of het is de OO-TUC die maar ETOPS 90 is of het word een kist die niet op SPL mag landen ... En ik bekijk het niet als Arke maar als Tui, bijna alles voor OR word geregeld vanuit HAJ hoofdkantoor... Tui is de grootste charter in Europa denk dat die toch wel ergens een Spare moet hebben staan... Tuurlijk een kist aan de grond kost geld, maar pax met een delay van 24uur of meer kost ook handen vol geld... (€600 p.p.)James wrote:Een Titan kist is leuk voor korte vluchten....effe naar CUR geeft effe wat meer problemen...zowiezo krijg je te maken metB767 wrote:Het is helemaal goed dat ze die kist laten vliegen, is beter voor die kist, maar dat daardoor hun eigen schema vertraagd word dat is wel een beetje jammer...James wrote:Wat lullen jullie toch ontzettend stom.....wat moet Arke dan doen...een kist aan de kant zetten in geval er een kist kapot gaat??
Wat denk je zelf...Transavia verhuurt al zijn kisten in de winter...die zet ze toch ook niet standby mocht er 1 of 2 kisten kaduuk gaan.
En HV huurt tenminste wel een Titan in die binnen 3uur voor je klaar kan staan! En denk dat HV vast wel ergens een back-up heeft staan hoor...
single crew want een buitenlandse maatschappij heeft niet even een crew in CUR zitten, kortom dan staat de kist weer 12-16 in CUR
Verder heeft Arke ook regelmatig kisten ingehuurd om problemen op te vangen
Regards
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Het blijft toch grappig, of juist triest, dat een vertraagde Arke machine hier altijd zoveel aandacht krijgt.
De vertraging werd niet veroorzaakt door een ACMI, maar door een kapotte kist, dat gebeurt nou eenmaal.
Simpele vraag hoeveel auto's heb jij thuis ??
Een, en eentje voor als hij stuk gaat.
Maar die mag je vrouw/vriendin niet gebruiken voor de boodschappen, want misschien gaat jouw auto wel stuk !
Afgelopen week heeft de KLM een groot aantal vluchten vertraagd.
Leverde slechts een enkele korte vraag op het Schiphol forum op.
Streep
De vertraging werd niet veroorzaakt door een ACMI, maar door een kapotte kist, dat gebeurt nou eenmaal.
Simpele vraag hoeveel auto's heb jij thuis ??
Een, en eentje voor als hij stuk gaat.
Maar die mag je vrouw/vriendin niet gebruiken voor de boodschappen, want misschien gaat jouw auto wel stuk !
Afgelopen week heeft de KLM een groot aantal vluchten vertraagd.
Leverde slechts een enkele korte vraag op het Schiphol forum op.
Streep
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Delays vallen overal, technische problemen kampen bijna alle airlines wel mee... We kunnen inderdaad wel voor alle airlines een Corner maken Gaan we doen en dan vergelijkenstreep wrote:Het blijft toch grappig, of juist triest, dat een vertraagde Arke machine hier altijd zoveel aandacht krijgt.
De vertraging werd niet veroorzaakt door een ACMI, maar door een kapotte kist, dat gebeurt nou eenmaal.
Simpele vraag hoeveel auto's heb jij thuis ??
Een, en eentje voor als hij stuk gaat.
Maar die mag je vrouw/vriendin niet gebruiken voor de boodschappen, want misschien gaat jouw auto wel stuk !
Afgelopen week heeft de KLM een groot aantal vluchten vertraagd.
Leverde slechts een enkele korte vraag op het Schiphol forum op.
Streep
Ik denk dat men het ook gewoon leuk vind over OR te praten, omdat daar zoveel over naar buiten komt... in tegenstelling tot KLM, MP of HV
Regards
- Martinvet.nl
- Scramble Junior
- Posts: 171
- Joined: 06 Nov 2005, 19:37
- Location: AMS
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Ik wil ook even wat kwijt, 3x CUR geleden op de vlucht naar CUR, dat was in oktober 2007, toen had onze kist een defect.
Nee geen arkefly maar KLM.
Kan gebeuren. Wat gebeurt er?? Gatewijziging, ff wat geregel en met maar 3 kwartier vertraging vertrokken we van de gate. Dat is toch een zekerheidje meer dan dat ik met arke had geboekt. Ik ga regelmatig naar CUR en vind het altijd leuk om een beetje in de gaten te houden wat de concurentie doet, En die waren alle keren vertraagd, van 3 tot 24 uur.
Een defect aan een vliegtuig is altijd onverwachts en tsja.... het kan gebeuren. Maar toch kies ik elke keer weer voor de KLM om er toch zeker van te zijn dat ik ook nog dezelfde dag aan wil komen daar.
Gr. Martin
Nee geen arkefly maar KLM.
Kan gebeuren. Wat gebeurt er?? Gatewijziging, ff wat geregel en met maar 3 kwartier vertraging vertrokken we van de gate. Dat is toch een zekerheidje meer dan dat ik met arke had geboekt. Ik ga regelmatig naar CUR en vind het altijd leuk om een beetje in de gaten te houden wat de concurentie doet, En die waren alle keren vertraagd, van 3 tot 24 uur.
Een defect aan een vliegtuig is altijd onverwachts en tsja.... het kan gebeuren. Maar toch kies ik elke keer weer voor de KLM om er toch zeker van te zijn dat ik ook nog dezelfde dag aan wil komen daar.
Gr. Martin
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Ja als je een zekerheidje wilt en veel meer wilt betalen dan moet je zeker met de KLM gaan. De prijzen van ArkeFly liggen een stuk lager dan bij de KLM... Terwijl ik persoonlijk de service beter vind bij ArkeFly dan bij de KLM. Ook nog wat ik hoorde ... De kisten van Arkefly zijn stukken beter gevuld dan die bij de KLM en de MAC. Martinair vliegt zeer regelmatig met 767 en waar net 1/3 e gevuld is. Maar weet je wat het kromme is van die eu claim en denied boarding comp. mocht je vlucht vertraagd zijn kun je nog beter al je paxen 600 euro geven en ze 24 uur laten wachten totdat een kist gemaakt is ... dan ze gelijk overboeken op een andere vlucht bij een andere maatschapij want dan moet je de vlucht anuleren betaal je ook 600 + een ticket voor al die paxen erbij dus dan ben je als maatschapij veel duurder uit .. tja dan zou ik ook mijn vlucht vertragen! Persoonlijk vind ik dat ArkeFly het heel goed doet als nieuwe nederlandse chartermaatschapij.
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Ja als je een zekerheidje wilt en veel meer wilt betalen dan moet je zeker met de KLM gaan. De prijzen van ArkeFly liggen een stuk lager dan bij de KLM... Terwijl ik persoonlijk de service beter vind bij ArkeFly dan bij de KLM. Ook nog wat ik hoorde ... De kisten van Arkefly zijn stukken beter gevuld dan die bij de KLM en de MAC. Martinair vliegt zeer regelmatig met 767 en waar net 1/3 e gevuld is. Maar weet je wat het kromme is van die eu claim en denied boarding comp. mocht je vlucht vertraagd zijn kun je nog beter al je paxen 600 euro geven en ze 24 uur laten wachten totdat een kist gemaakt is ... dan ze gelijk overboeken op een andere vlucht bij een andere maatschapij want dan moet je de vlucht anuleren betaal je ook 600 + een ticket voor al die paxen erbij dus dan ben je als maatschapij veel duurder uit .. tja dan zou ik ook mijn vlucht vertragen! Persoonlijk vind ik dat ArkeFly het heel goed doet als nieuwe nederlandse chartermaatschapij.
- Martinvet.nl
- Scramble Junior
- Posts: 171
- Joined: 06 Nov 2005, 19:37
- Location: AMS
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Bank_angle wrote:.....en veel meer wilt betalen.....
Misschien als je een complete vakantie boekt met verblijf en al. Maar ik boek losse retourtjes en die zijn vrijwel even duur.
Voorbeeld 1 april heen 15 april terug retour KLM 520 all in en Arke 578
voorbeeld 3 juni heen 17 juni terug retour KLM 595 all in en arke 618
Laatste voorbeeld Hoogseizoen- 22juli heen 5 aug terug Retour KLM 1066 all in en arke ook 1066 zelfde prijs dus.
Dus voor de losse ticket boeker zoals ik is KLM zelfs goedkoper,
Gr Martin
[edit] probleem mijn volgende CUR trip in juli gepland is lol
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Dit lijken wel prijs afspraken.Martinvet.nl wrote:Hoogseizoen- 22juli heen 5 aug terug Retour KLM 1066 all in en arke ook 1066 zelfde prijs dus.
als ze daar in Brussel achter komen.......
Streep
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Zoals gesteld, voor een kleine maatschappij is het ondoenlijk altijd een reserve kist voorhanden te hebben. Thuis hebben de meeste mensen ook geen reserve auto.
De reportage in 1 vandaag waarnaar verwezen wordt is het via de media aandacht vragen van het bedrijf EUclaim (een zekere HH), welke het al een tijd op ArkeFly gemunt heeft, voornamelijk door prestaties van deze airline in 2007. Via de media zoals 1 vandaag kan men dan makkelijk de aandacht vragen en krijgen, terwijl, zoals eerder gesteld, zowel bij MP als HV ook dit soort dingen voorkomen (eerlijkheidshalve moet ik wel melden dat 2 kisten uitleasen en daardoor eigen pax met 15 uur vertragen ik ook op zijn zachts gezegd niet netjes vind)
Het bashen van ArkeFLy behoort sinds de oprichting van de maatschappij al tot de gewone bezigheden van verschillende mensen, terwijl ze het helemaal niet zo slecht doen als gesteld. Zeker in 2008 heeft ArkeFLy zich van zijn goede kant laten zien kwa OPS. Zelfs met tegenslagen zoals de Futura kwestie zijn ze erg goed omgegaan. De lease van eind november waarmee pax 15 uur moesten wachten is inderdaad een "dom" incident te noemen.
De dienstregeling is dusdanig dat ie probleemloos met 2x 767 gevlogen kan worden, zodat het uitleasen van 1 enkel 767 totaal geen problemen moet opleveren (tenzij er 1 panne krijgt natuurlijk, maar zoals gezegd, thuis heb je ook geen personen auto sta\aande by staan
De reportage in 1 vandaag waarnaar verwezen wordt is het via de media aandacht vragen van het bedrijf EUclaim (een zekere HH), welke het al een tijd op ArkeFly gemunt heeft, voornamelijk door prestaties van deze airline in 2007. Via de media zoals 1 vandaag kan men dan makkelijk de aandacht vragen en krijgen, terwijl, zoals eerder gesteld, zowel bij MP als HV ook dit soort dingen voorkomen (eerlijkheidshalve moet ik wel melden dat 2 kisten uitleasen en daardoor eigen pax met 15 uur vertragen ik ook op zijn zachts gezegd niet netjes vind)
Het bashen van ArkeFLy behoort sinds de oprichting van de maatschappij al tot de gewone bezigheden van verschillende mensen, terwijl ze het helemaal niet zo slecht doen als gesteld. Zeker in 2008 heeft ArkeFLy zich van zijn goede kant laten zien kwa OPS. Zelfs met tegenslagen zoals de Futura kwestie zijn ze erg goed omgegaan. De lease van eind november waarmee pax 15 uur moesten wachten is inderdaad een "dom" incident te noemen.
De dienstregeling is dusdanig dat ie probleemloos met 2x 767 gevlogen kan worden, zodat het uitleasen van 1 enkel 767 totaal geen problemen moet opleveren (tenzij er 1 panne krijgt natuurlijk, maar zoals gezegd, thuis heb je ook geen personen auto sta\aande by staan
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Dat lijken slechts een aantal personen te zijn hier, die het leuk vinden om over OR te praten.B767 wrote:Ik denk dat men het ook gewoon leuk vind over OR te praten, omdat daar zoveel over naar buiten komt... in tegenstelling tot KLM, MP of HV
Aangezien over OR toch al veel naar buiten komt, kan er inderdaad beter eens een slotje op dit onderwerp en een nieuwe openen waar we de prestaties van bijv. KLM en HV eens onder de loep nemen. Immers, een veel grotere maatschappij waar veel meer mensen mee vliegen. Het lijkt me dat daar meer interesse voor zal bestaan...
Mbt Arkefly, ik wens ze alle succes toe. Ze zijn, en blijven, mijn eerste keuze voor de zonvakanties!
Gr.
Eric
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Ik heb het een paar weken geleden ook al geprobeerd om het geouwehoer te laten stoppen.
Met als voorbeeld dat KL in die periode ook flinke vertragingen heeft gehad.
Maar blijkbaar moet er een bepaalde mening in stand worden gehouden.
Ben zelf twee jaar geleden met Arke naar Isla Margarita gevlogen en ben daar tevreden over.
Groeten Martijn
Met als voorbeeld dat KL in die periode ook flinke vertragingen heeft gehad.
Maar blijkbaar moet er een bepaalde mening in stand worden gehouden.
Ben zelf twee jaar geleden met Arke naar Isla Margarita gevlogen en ben daar tevreden over.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Voor het geval er een misverstand over bestaat:
Ook ik ben al 4 keer met ArkeFly op vakantie geweest, en 4x met volle tevredenheid.
Ben dan ook een zeer tevreden reiziger/klant die zijn komende 2 reizen/vakanties (mei09/aug09) wederom met ArkeFly gaat maken......
Goede service tegen een prima prijs, en de comfortclasse is echt een verademing tgv (transavia ) economy. Noodgedwongen afgelopen zomer terug moeten keren met HV (Futura license suspended) en vond dat nou niet echt een pretje kwa ruimte
Ook ik ben al 4 keer met ArkeFly op vakantie geweest, en 4x met volle tevredenheid.
Ben dan ook een zeer tevreden reiziger/klant die zijn komende 2 reizen/vakanties (mei09/aug09) wederom met ArkeFly gaat maken......
Goede service tegen een prima prijs, en de comfortclasse is echt een verademing tgv (transavia ) economy. Noodgedwongen afgelopen zomer terug moeten keren met HV (Futura license suspended) en vond dat nou niet echt een pretje kwa ruimte
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Volgens mij voor het eerst in het leven van de TFA dat deze terugkeert naar AMS naar Airborne te zijn geweest?
Regards