Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Range met max passagiers is 10800 km volgens Airbus. Lijkt me dus meer dan genoeg om die kant op te komen.
AMS-AUA is bijvoorbeeld 7873km.
Groeten,
Arno
AMS-AUA is bijvoorbeeld 7873km.
Groeten,
Arno
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Interessant. Vreemd dat je ze dan vrijwel nooit in de Carib tegen komt. Da's echt -200 Country.
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
330 haalt 10.000 tot 12.500 km en 767 8.500 tot 10.500 (ER)
bron wiki
bron wiki
Always a different day with aviation
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wellicht omdat andere maatschappijen hier geen markt voor hebben voor zoveel passagiers tegelijk?76-er wrote:Interessant. Vreemd dat je ze dan vrijwel nooit in de Carib tegen komt. Da's echt -200 Country.
De bestemmingen waar MP komt en waarvoor dus (kennelijk) deze 333's besteld zijn zijn vaak touroperatorvluchten... (Condor, Thomas Cook, Air Berlin etc Vliegen daarop inderdaad allemaal met -200's.)
Maar MP, Thomson en Arke, welke vliegen met de 767, kiezen ook voor de 300 iso de 400 versie die dat ook zou halen. (Ook al liggen daar met Arke wel andere redenen ten grondslag) Ook een 764 red dat wel, maar daar is toen ook niet voor gekozen.
Langste leg voor de 333 (332?) zal CUN-AMS worden, en volgens de GCM is dit 8293 KM. Lijkt mij dus, zoals air-bus stelt, dan ook geen probleem. AMS-AUA is overigens volgens dezelfde GCM 7883 KM, maar dat is muggeziften
Wiki is geen bron. Ik prefereer de Manufacturer sites.Custom addict wrote:330 haalt 10.000 tot 12.500 km en 767 8.500 tot 10.500 (ER)
bron wiki
762ER 12195KM
763ER 11070KM
764ER 10415KM
332 12500KM
333 10800KM
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Mwah, eerder AMS-HAV (of -CUN). Vanwege de tegenwind. Scheelt wel een uurtje. Of twee.B767-300ER wrote: Langste leg voor de 333 (332?) zal CUN-AMS worden
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Correct. Kan zelfs meer schelen.76-er wrote:Mwah, eerder AMS-HAV (of -CUN). Vanwege de tegenwind. Scheelt wel een uurtje. Of twee.B767-300ER wrote: Langste leg voor de 333 (332?) zal CUN-AMS worden
Januari 09 AMS-PUJ 9h57m, en POP-AMS 7h16m, scheelde zelfs bijna 3 uur! (Waarbij POP nog eens verder ligt als PUJ)
Maar daarom wellicht ook routing AMS-HAV-CUN-AMS
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Alvast excuus dat ik het Arke-topic niet gevolgd heb waar het antwoord op mijn vraag misschien wel gemeld is, maar ik heb (nog) nergens gehoord dat er een vloot-uitbreiding plaats zou vinden bij Arke, dus hoe willen ze die nieuwe lijnen gaan vullen met de huidige vloot ? Voor zover bij mij bekend nu 3x 767 en 3x 737 ?Maartje wrote:Ik heb het idee dat KLM na de overname van Martinairpassage er helemaal niet beter op wordt. Ik heb het gevoel dat ArkeFly er wel beter op gaat worden. Want ArkeFly pakt de verloren touroperators die stoelen bij Martinair hadden op en daar komt uit dat er diverse lijnen bij gaan komen. En daarom noem ik het mooie spannende tijden.
EDIT: Goed, even bijgelezen; dat worden dus 4x 767 en 3x 737, maar de vraag blijft in principe staan...
Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het wordt 3x 767 en 5x 737. Komend voorjaar komen er 2 737's bij.
Die 767 die er aan komt vervangt de AHY.
Die 767 die er aan komt vervangt de AHY.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Vergeet ook niet dat de range van toestellen tijdens hun productieleven toeneemt. Zowel Airbus als Boeing voeren continu verbeteringen in het design door waardoor de nieuwere kisten verder kunnen vliegen. Vooral bij de A333 is dit erg hard gegaan in de afgelopen jaren. Dit is ook duidelijk te zien in de bestellingen. In de eerste 10-15 jaar was de A332 de bestseller, nu is dat duidelijk de A333. Ik heb er geen betrouwbare bron meer bij kunnen vinden, maar als ik het goed heb was de range van een A333 in het begin maar zo'n 8.000 tot 8.500km. Daarmee is Euopa - Caraibisch gebied al veel minder makkelijk dan nu het geval is. De meeste A332s van charter maatschappijen zijn al oudjes, dus voor hun was de A333 toen mogelijk niet eens een serieuze optie.B767-300ER wrote:Wellicht omdat andere maatschappijen hier geen markt voor hebben voor zoveel passagiers tegelijk?76-er wrote:Interessant. Vreemd dat je ze dan vrijwel nooit in de Carib tegen komt. Da's echt -200 Country.
Erwin
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Heb ik iets gemist? Ik dacht dat alleen de TFD kwam in 2011 en de TFE in 2012?XBag wrote:Het wordt 3x 767 en 5x 737. Komend voorjaar komen er 2 737's bij.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wat ik begreep staat zowel de TFD als de TFE voor komend voorjaar geplanned.
Zelfde constructie als de B en C destijds.
Ik ging in eerste instantie ook uit van 2011 en 2012 voor deze kisten maar dat is blijkbaar veranderd.
Heb er ook het fijne nog niet van gehoord qua data e.d.
Was het al bekend dat deze een dreamliner interieur krijgen? Zo niet bij deze.
Anyway, dwalen offtopic
Zelfde constructie als de B en C destijds.
Ik ging in eerste instantie ook uit van 2011 en 2012 voor deze kisten maar dat is blijkbaar veranderd.
Heb er ook het fijne nog niet van gehoord qua data e.d.
Was het al bekend dat deze een dreamliner interieur krijgen? Zo niet bij deze.
Anyway, dwalen offtopic
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Interieur was al bekend en dat hoort in het Arkefly topic
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zoals bekend, nu officieel...
Martinair stopt met MCO (4x per week) vanaf 11-01-2011
Martinair stopt met HAV op vrijdagen vanaf 11-01-2011
Martinair stopt met VRA op zaterdagen vanaf 11-01-2011
Martinair voegt HAV toe op zaterdagen vanaf 11-01-2011 in combinatie met PUJ (AMS-HAV-PUJ AMS iso AMS-VRA-PUJ-AMS)
In totaal dus 5 vluchten per week minder vanaf 11-01-2011. Ik neem aan dat een en ander gepaard gaat met het definitief uitfaseren van de geleasde 763 PH-MCJ.
Martinair stopt met MCO (4x per week) vanaf 11-01-2011
Martinair stopt met HAV op vrijdagen vanaf 11-01-2011
Martinair stopt met VRA op zaterdagen vanaf 11-01-2011
Martinair voegt HAV toe op zaterdagen vanaf 11-01-2011 in combinatie met PUJ (AMS-HAV-PUJ AMS iso AMS-VRA-PUJ-AMS)
In totaal dus 5 vluchten per week minder vanaf 11-01-2011. Ik neem aan dat een en ander gepaard gaat met het definitief uitfaseren van de geleasde 763 PH-MCJ.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hmm, kan nog steeds boeken tot de 15de..
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MCO?
Laats boekbare dag is bij mij toch echt 11-01.
Bij datun kan je wel 15-01 selecteren, maar verolgens is er "geen vlucht beschikbaar "
Klik maar even door op de martinairsite...
Laats boekbare dag is bij mij toch echt 11-01.
Bij datun kan je wel 15-01 selecteren, maar verolgens is er "geen vlucht beschikbaar "
Klik maar even door op de martinairsite...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.