KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 564
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

T7 wrote: 23 Apr 2022, 12:51 BKM is al wél gebouwd, is cn 60297/1118 en zag ik unmarked in white livery half februari op CHS staan. De BKL is cn 42501/1130 en is nog niet gebouwd.
Zit net in de bekende '787 tables' te kijken en daar is 60297 nu voor Eva air. 42501 is undergoing final assembly. Er is inmiddels een ander cn voor KLM verschenen: 42494. Die staat nog in de lijst 'to be assembled...'.







'.
HV-EIN
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 46
Joined: 14 Aug 2013, 20:46

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by HV-EIN »

Wat ik me al een tijdje afvraag nu Schiphol en KLM zo slecht in het nieuws komen vanwege personeelstekorten en zware werkomstandigheden: gaat KLM gebruik maken van de LD3-45 cargo containers in de A320neo serie? Dit lijkt me efficiënter en ARBO-technisch prettiger dan bagagemedewerkers die steeds in een klein ruim moeten kruipen.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Is er met PH-AKE niet meer aan de hand dan alleen de tail strike die heeft plaatsgevonden op 8 februari in Calgary? Het toestel heeft sindsdien nooit meer gevlogen en staat nog steeds op AMS na ruim 3 maanden.
User avatar
MikeR
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 19 Dec 2013, 20:35
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MikeR »

nemaco wrote: 16 May 2022, 15:46 Is er met PH-AKE niet meer aan de hand dan alleen de tail strike die heeft plaatsgevonden op 8 februari in Calgary? Het toestel heeft sindsdien nooit meer gevlogen en staat nog steeds op AMS na ruim 3 maanden.
C-check in H14
In thrust, we trust
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24310
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

HV-EIN wrote: 16 May 2022, 15:16 Wat ik me al een tijdje afvraag nu Schiphol en KLM zo slecht in het nieuws komen vanwege personeelstekorten en zware werkomstandigheden: gaat KLM gebruik maken van de LD3-45 cargo containers in de A320neo serie? Dit lijkt me efficiënter en ARBO-technisch prettiger dan bagagemedewerkers die steeds in een klein ruim moeten kruipen.
Zg,AKH cointainers.
Rgds,Martin.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 284
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Air France-KLM and CMA CGM join forces and sign a major long-term strategic partnership in global air cargo
The agreement will have an initial duration of 10 years. Air France-KLM and CMA CGM will join and exclusively operate the full-freighter aircraft capacity of the respective airlines consisting initially of a fleet of 10 full-freighter aircraft, and an additional combined 12 aircraft on order:

4 full-freighter aircraft at CMA CGM Air Cargo (with outstanding orders for an additional 8 aircraft, 2 of which may be operated by Air France-KLM in the future),
6 full-freighter aircraft at Air France-KLM Group based at Paris-Charles de Gaulle airport and Amsterdam Airport Schiphol (with outstanding orders for an additional 4 aircraft).
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 284
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

En Pieter Elbers gaat per 1 oktober naar het Indiase IndiGo als CEO.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 284
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Gisteren was de aandeelhoudersvergadering van AF/KLM en daar toonden ze wat de nieuwe WBC in de 777 en de nieuwe premium economy op de 787/777 moet worden:

Image

En de 4 resterende 747 vrachttoestellen hebben hun langste tijd gehad.
"these aircraft will have to be replaced in the short term, so we will be looking at what some of those solutions could be" aldus Ben Smith.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

AKE is sinds vandaag weer op de route
MikeR wrote: 16 May 2022, 18:02
nemaco wrote: 16 May 2022, 15:46 Is er met PH-AKE niet meer aan de hand dan alleen de tail strike die heeft plaatsgevonden op 8 februari in Calgary? Het toestel heeft sindsdien nooit meer gevlogen en staat nog steeds op AMS na ruim 3 maanden.
C-check in H14
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 750
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

YS11 wrote: 19 Apr 2022, 17:22
patrick@tediek.com wrote: 19 Apr 2022, 17:15
Bennie wrote: 19 Apr 2022, 16:57

Is de AON niet al enige tijd geleden OE-LDV geworden?
Dat heb ik ook gelezen maar ik kan geen vlucht gegevens vinden van de OE-LDV. De laatste AON vlucht was volgens Flightradar24 een test vlucht.
OE-LDV,staat al sinds half December 2021,beton te happen, eerst een tijd voor hangaar 14, later op de plek van de voormalige hangaar 9 op oost, zou afgelopen Januari al weg gaan,maar is hier dus nog steeds.
Heeft iemand een idee wat er met de OE-LDV - ex PH-AON gaat gebeuren? Staat het toestel nog op Schiphol?
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 284
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

patrick@tediek.com wrote: 09 Jun 2022, 22:48 Heeft iemand een idee wat er met de OE-LDV - ex PH-AON gaat gebeuren? Staat het toestel nog op Schiphol?
Toestel is vrijdag 3 juni van Amsterdam naar Lleida-Alguaire in Spanje gevlogen.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16548
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Iemand91 wrote: 09 Jun 2022, 22:58
patrick@tediek.com wrote: 09 Jun 2022, 22:48 Heeft iemand een idee wat er met de OE-LDV - ex PH-AON gaat gebeuren? Staat het toestel nog op Schiphol?
Toestel is vrijdag 3 juni van Amsterdam naar Lleida-Alguaire in Spanje gevlogen.
Deed een wing wave na take-off van RWY04 :respect:
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-BKL, Dreamliner nummer 4 (out of service) die nog niet geleverd is aan KLM, maakt zojuist haar eerste vlucht. KLM heeft nu 5 x 787-10 in dienst.
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1892
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

nemaco wrote: 15 Jun 2022, 15:30 PH-BKL, Dreamliner nummer 4 (out of service) die nog niet geleverd is aan KLM, maakt zojuist haar eerste vlucht. KLM heeft nu 5 x 787-10 in dienst.
Voor de PH-BKL was dit de tweede vlucht. De eerste vlucht was op 10 juni 2022 vanaf CHS. Die duurde maar 24 minuten.
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

24 minuten!? Ging niet geheel volgens planning, vermoed ik
Ger wrote: 16 Jun 2022, 13:36
nemaco wrote: 15 Jun 2022, 15:30 PH-BKL, Dreamliner nummer 4 (out of service) die nog niet geleverd is aan KLM, maakt zojuist haar eerste vlucht. KLM heeft nu 5 x 787-10 in dienst.
Voor de PH-BKL was dit de tweede vlucht. De eerste vlucht was op 10 juni 2022 vanaf CHS. Die duurde maar 24 minuten.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”