I heard the same rumours, coming from within a KLM department 'in the know'... Seems to be connected to the cost measures taken as a result of the financial results of the AF/KL Group.Piet Luijken wrote:Rumours say this summer four MD-11s will be phased out: two will be shredded, two will be kept as reserve and for spares.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij vliegt Piet zelf bij KLnick777 wrote:What is your source?Piet Luijken wrote:Rumours say this summer four MD-11s will be phased out: two will be shredded, two will be kept as reserve and for spares.
At this moment, the cabin staff flying on the MD11 have been asked to switch to the A330.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:Volgens mij vliegt Piet zelf bij KL
Volgens mij is het vliegend personeel vaak als laatste op de hoogte.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Piet Luijken wrote:Rumours say this summer four MD-11s will be phased out: two will be shredded, two will be kept as reserve and for spares.
At this moment, the cabin staff flying on the MD11 have been asked to switch to the A330.
One is confirmed for parts, second is under consideration.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet als de vlieger in kwestie zelf gevraagd is te switchen van Type?76-er wrote:B767-300ER wrote:Volgens mij vliegt Piet zelf bij KL
Volgens mij is het vliegend personeel vaak als laatste op de hoogte.
P.s Ik had je een PM gestuurd!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3954
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Toch iets gevonden:
Peter Hartman heeft het in zijn roadshow op BMC al aangekondigd: de MD11 wordt de komende jaren versneld uitgefaseerd. Dit heeft ook gevolgen voor Inflight Services. Met ingang van deze zomer wordt de eerste MD11 uitgefaseerd en vanaf september 2012 gaan er nog eens drie MD11 toestellen uit productie. Daarom gaan we hierbij een uitvraag doen om door te stromen naar een ander vliegtuigtype.
Gevolgen uitfasering MD11
Omdat we op termijn minder MD11 gekwalificeerde cabineleden nodig hebben, moet dit aantal worden teruggebracht. Een klein deel van de MD11 gekwalificeerde collega's kan doorstromen naar de B777 divisie, omdat deze zomer nog een B777-300 toestel aan de vloot wordt toegevoegd. Vanwege de uitfasering van de MD11 is het niet meer mogelijk om naar de MD11 omgeschoold te worden.
Tevens komen er drie nieuwe A330 toestellen binnen en worden nieuwe bestemmingen aan dit type toegevoegd. Hierdoor zijn er meer cabineleden nodig op de A330.
Peter Hartman heeft het in zijn roadshow op BMC al aangekondigd: de MD11 wordt de komende jaren versneld uitgefaseerd. Dit heeft ook gevolgen voor Inflight Services. Met ingang van deze zomer wordt de eerste MD11 uitgefaseerd en vanaf september 2012 gaan er nog eens drie MD11 toestellen uit productie. Daarom gaan we hierbij een uitvraag doen om door te stromen naar een ander vliegtuigtype.
Gevolgen uitfasering MD11
Omdat we op termijn minder MD11 gekwalificeerde cabineleden nodig hebben, moet dit aantal worden teruggebracht. Een klein deel van de MD11 gekwalificeerde collega's kan doorstromen naar de B777 divisie, omdat deze zomer nog een B777-300 toestel aan de vloot wordt toegevoegd. Vanwege de uitfasering van de MD11 is het niet meer mogelijk om naar de MD11 omgeschoold te worden.
Tevens komen er drie nieuwe A330 toestellen binnen en worden nieuwe bestemmingen aan dit type toegevoegd. Hierdoor zijn er meer cabineleden nodig op de A330.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nou alleen nog de details over de uitfasering van de MD-11
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Maar Piet vliegt al ongeveer een jaar op de A330 (en komt van de 737)B767-300ER wrote:Niet als de vlieger in kwestie zelf gevraagd is te switchen van Type?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat wist ik niet.... thnks.
Btw er wordt gesproken over 1 773. Dacht dat er 2 kwamen deze zomer?
Btw er wordt gesproken over 1 773. Dacht dat er 2 kwamen deze zomer?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt:
On order 06 PH-BVG 38867 Jun 2012 GE90-115B 35C 40Y 350M
On order 07 PH-BVI 35947 Jul 2012 GE90-115B 35C 40Y 350M
Ik vermoed dat hij zich vergist met 1 exemplaar ipv 2.
On order 06 PH-BVG 38867 Jun 2012 GE90-115B 35C 40Y 350M
On order 07 PH-BVI 35947 Jul 2012 GE90-115B 35C 40Y 350M
Ik vermoed dat hij zich vergist met 1 exemplaar ipv 2.
B767-300ER wrote:Dat wist ik niet.... thnks.
Btw er wordt gesproken over 1 773. Dacht dat er 2 kwamen deze zomer?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFC zou nu al een week in Kuala Lumpur staan? Weet iemand de reden? Is dat onderhoud? Scahade lijkt me sterk aanfgezien Kuala Lumpur een 777 bestemming is bij KLM en geen 747.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Delivery date zijn bekend van de A330-300's:
PH-AKA op 1 maart
PH-AKB op 21 maart
PH-AKD eind april
PH-AKA op 1 maart
PH-AKB op 21 maart
PH-AKD eind april
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Denk dat dat een retorische vraag is.nemaco wrote:PH-BFC zou nu al een week in Kuala Lumpur staan? Weet iemand de reden? Is dat onderhoud? Scahade lijkt me sterk aanfgezien Kuala Lumpur een 777 bestemming is bij KLM en geen 747.
Ja voor onderhoud .. do we have to say more ..
Vertrok als KL7421 naar SZB/WMSA Sultan Abdul Aziz
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BFC staat voor een D-check in Kuala Lumpur, wordt terug verwacht op 4 maart.
Groeten,
Arno
Groeten,
Arno