Volgens de informatie die ik heb gekregen van iemand aanboord van CUR vlucht was er een oli lekkage en moest de kist op een motor landen. In hoeverre dit verhaal klopt weet ik dus niet.B767-300ER wrote:Iemand enig idee wat er met beide kisten aan de hand is?
De CUR vlucht (362-AHQ) was uitgeweken naar Puerto Rico en vervolgens een paar uur erna leeg doorgevlogen naar HOG
Pax van deze vlucht komen idd met 2x Miami Air
De HOG CUN vlucht (333/334) werd uitgevoerd door de AHY, staat nu op HOG en zal vanaf daar verder worden uitgevoerd met de AHQ....
Is de AHY zo zwaar TEC?
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Borobudur
- Scramble Master
- Posts: 2760
- Joined: 25 Dec 2007, 15:57
- Subscriber Scramble: Borobudur
- Location: EHLE
Re: EHAM 16-04-2009
Borobudur
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: EHAM 16-04-2009
borudor... klopt oil lek in een van de motor de AHQ geland in San Juan. Inmiddels weer gemaakt.. vliegt nu richting cuba naar cun dan AMS. Wat de AHY heeft op Holguin weet ik niet ... ben benieuwd in ieder geval is ie kapot!
- Borobudur
- Scramble Master
- Posts: 2760
- Joined: 25 Dec 2007, 15:57
- Subscriber Scramble: Borobudur
- Location: EHLE
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
De AHQ, die oorspronkelijk de AUA/CUR pax vloog, had inderdaad de pax uit HOG en CUN rechtstreeks naar Amsterdam gevlogen. Hierdoor zaten de AUA en CUR pax dus zonder vliegtuig. Vervolgens zijn de twee Miami Airs ingevlogen naar SJU waar de AUA/CUR pax waren gestrand. Vanaf daar zijn beide Miami Air kisten naar MIA vertrokken. Hier werd geland i.v.m. wisseling van de crew. Vervolgens door gevlogen naar YQX i.v.m. een fuelstop.
Door een zwangere mevrouw aanboord van een van de toestellen liep het ook nog extra vertraging op aangezien de koffer eruit gehaald moest worden en dat niet heel vlot ging. Uiteindelijk is de OR362 om 15.50lt gearriveerd en de OR388 om 16.11lt op Amsterdam.
Arke heeft in mijn ogen goed gehandeld en haar best gedaan om de vertraging zo beperkt mogelijk te houden wat in zo'n geval een zware opgave is.
Door een zwangere mevrouw aanboord van een van de toestellen liep het ook nog extra vertraging op aangezien de koffer eruit gehaald moest worden en dat niet heel vlot ging. Uiteindelijk is de OR362 om 15.50lt gearriveerd en de OR388 om 16.11lt op Amsterdam.
Arke heeft in mijn ogen goed gehandeld en haar best gedaan om de vertraging zo beperkt mogelijk te houden wat in zo'n geval een zware opgave is.
Borobudur
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Bedankt Borobudur voor je informatie.Borobudur wrote:De AHQ, die oorspronkelijk de AUA/CUR pax vloog, had inderdaad de pax uit HOG en CUN rechtstreeks naar Amsterdam gevlogen. Hierdoor zaten de AUA en CUR pax dus zonder vliegtuig. Vervolgens zijn de twee Miami Airs ingevlogen naar SJU waar de AUA/CUR pax waren gestrand. Vanaf daar zijn beide Miami Air kisten naar MIA vertrokken. Hier werd geland i.v.m. wisseling van de crew. Vervolgens door gevlogen naar YQX i.v.m. een fuelstop.
Door een zwangere mevrouw aanboord van een van de toestellen liep het ook nog extra vertraging op aangezien de koffer eruit gehaald moest worden en dat niet heel vlot ging. Uiteindelijk is de OR362 om 15.50lt gearriveerd en de OR388 om 16.11lt op Amsterdam.
Arke heeft in mijn ogen goed gehandeld en haar best gedaan om de vertraging zo beperkt mogelijk te houden wat in zo'n geval een zware opgave is.
Rets mij nog 1 vraagje, Vanwaar de vreemde keuze om de AUA en CUR pax te laten staan op SJU en met die kist door te vliegen naar HOG en CUN om die pax thuis te brengen. De AHQ was eerder terug op Schiphol als de passagiers die met diezelfde kist gestrand waren op SJU.
Mag Miami Air (=Amerikaans) soms niet landen op Cuba?
Ben met je eens dat met 2 AOG's in het buitenland deze situatie redelijk snel en netjes is opgelost. Echter wat is er met de AHY aan de hand dat deze nog steeds in HOG staat? Zwaar stuk?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Borobudur
- Scramble Master
- Posts: 2760
- Joined: 25 Dec 2007, 15:57
- Subscriber Scramble: Borobudur
- Location: EHLE
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Volgens Arke zouden de HOG/CUN pax dan een vertraging oplopen van 72 uur. Dus wellicht is Miami Air inderdaad niet welkom op HOG en/of CUN. Meer dan dit weet ik helaas ook niet.B767-300ER wrote:Rets mij nog 1 vraagje, Vanwaar de vreemde keuze om de AUA en CUR pax te laten staan op SJU en met die kist door te vliegen naar HOG en CUN om die pax thuis te brengen. De AHQ was eerder terug op Schiphol als de passagiers die met diezelfde kist gestrand waren op SJU.
Mag Miami Air (=Amerikaans) soms niet landen op Cuba?
Borobudur
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Cuba blijft de slechtste plaats om AOG te staan. Het invliegen van onderdelen vanuit Boeing rechtsreeks uit Amerika is niet toegestaan en het invliegen van vervangende kisten vanuit Amerika ook niet....Borobudur wrote:Volgens Arke zouden de HOG/CUN pax dan een vertraging oplopen van 72 uur. Dus wellicht is Miami Air inderdaad niet welkom op HOG en/of CUN. Meer dan dit weet ik helaas ook niet.B767-300ER wrote:Rets mij nog 1 vraagje, Vanwaar de vreemde keuze om de AUA en CUR pax te laten staan op SJU en met die kist door te vliegen naar HOG en CUN om die pax thuis te brengen. De AHQ was eerder terug op Schiphol als de passagiers die met diezelfde kist gestrand waren op SJU.
Mag Miami Air (=Amerikaans) soms niet landen op Cuba?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
ArkeFly "delivery" Flight 3e 73H PH-TFC
STA 20.40 OR068P BRU BRU 73H PH-TFC
Kist is de 20e vertrokken opweg naar Brussel, waar de transportband uit het ruim wordt gehaald om vandaar uit door te vliegen naar AMS
STA 20.40 OR068P BRU BRU 73H PH-TFC
Kist is de 20e vertrokken opweg naar Brussel, waar de transportband uit het ruim wordt gehaald om vandaar uit door te vliegen naar AMS
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
C-FLOX is op EHAM hier de eerste foto!!
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 372&nseq=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er best goed uit toch ?
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 372&nseq=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er best goed uit toch ?
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Ja, ziet er goed uit.
Maar had liever gehad dat die streep op de romp erop bleef
Maar had liever gehad dat die streep op de romp erop bleef
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Ik had hemliever gewoon in een "full" ArkeFly color sheme gezien
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Even een totaal andere vraag. Hoe lang blijft hij?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Voorlopig tot eind oktober.Boudewijn van Oirschot wrote:Even een totaal andere vraag. Hoe lang blijft hij?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 263
- Joined: 24 Apr 2008, 17:22
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
hier ben ik het helemaal mee eens!B767-300ER wrote:Ik had hemliever gewoon in een "full" ArkeFly color sheme gezien
dat TUI logo op de staart zit veel te hoog
- js51672
- Scramble Addict
- Posts: 2279
- Joined: 04 Nov 2002, 08:46
- Type of spotter: ..
- Subscriber Scramble: no more
- Location: EHEH and EHBD area
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
--
Last edited by js51672 on 06 May 2009, 17:29, edited 1 time in total.
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
De vliegers zijn van Skyservice Canada, Cabine personeel is gewoon van Arkefly. Ik vind hem er toch best goed uitzien in deze livery voor die paar maanden! Nog nieuwtjes over het winter schema van OR?