KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Begreep dat dit het aantal linetrainingsvluchten vermindert tov de "oude" stijl van opleiden.Daardoor kan je meer vliegers per tijdseenheid opleiden met hetzelfde aantal instructeurs.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Maar deze methode kost wel het een-en-ander. Uren/cycles op te toestellen bijvoorbeeld, ATC, start/land etc.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt. Maar als je daardoor eerder mensen op de lijn krijgt die productie kunnen draaien, kan je meer vluchten uitvoeren en dat zal die extra kosten wel terugverdienen. Iemand zal vast het rekensommetje gemaakt hebben.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22222
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.upinthesky.nl/2023/08/30/kl ... ody-vloot/
30/08/2023Update:30/08/2023
KLM zal de komende maanden de vervanging voor een groot deel van haar huidige widebody-vloot selecteren,
verklaart COO Maarten Stienen tegenover Up in the Sky.
‘We zitten te kijken naar vervanging voor onze widebody-vloot,
dat is de vervanging voor de Boeing 777-200, -300 en de Airbus A330’s.
De komende weken moet dat duidelijk worden’, aldus Stienen.
De 787’s die momenteel nog in bestelling staan zullen volgens Stienen
niet worden gebruikt om de huidige vloot te vervangen.
December 2024 updates at FokkerNews.nl....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... odys-kopen
Later dan de bedoeling was door interne 'issues' en uiteraard de rechtszaken/val van kabinet etc., maar de order voor de A350 komt er dan bijna aan. Misschien nog wat extra 787s als aanvulling op de huidige vloot.
Later dan de bedoeling was door interne 'issues' en uiteraard de rechtszaken/val van kabinet etc., maar de order voor de A350 komt er dan bijna aan. Misschien nog wat extra 787s als aanvulling op de huidige vloot.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hallo, weet iemand toevallig waarom de KL1573/1574 (ATH) geannuleerd is vandaag? Bedankt!
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 750
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een klein gokje, geen crew?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heeft gewoon gevlogen,
ETD 0842lt KL1573
ETA 1605lt KL1574
Rgds,Martin.
-
- Posts: 21
- Joined: 10 Dec 2015, 00:10
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tijdens de landing (500ft) van PH-BVW (KL791) in Sao Paulo op 18 September werden verscheidene ballons geraakt , waarbij 1 ballon, volgens de crew, door de rechter motor ging.
Zie : https://twitter.com/aviationbrk/status/ ... 0181763411
Zie : https://twitter.com/aviationbrk/status/ ... 0181763411
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens de Franse krant La Tribune geeft Af-Klm 50, 350 gekocht een mix van -900/1000.
Officiële bekend morgen en anders 7 oktober.
Officiële bekend morgen en anders 7 oktober.
-
- Scramble Newbie
- Posts: 43
- Joined: 18 Mar 2013, 11:17
- Type of spotter: Civil aviation
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.airfranceklm.com/en/newsroo ... -rights-40
En het is officieel:
50 orders en 40 opties. Combinatie van-900s en -1000s maar nog niet duidelijk wat de verhouding wordt. Daarmee komen er in totaal 99 A350s in de AFKL-vloot.
En het is officieel:
50 orders en 40 opties. Combinatie van-900s en -1000s maar nog niet duidelijk wat de verhouding wordt. Daarmee komen er in totaal 99 A350s in de AFKL-vloot.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Staat wel mooi bij dat de kisten geplaatst worden daar waar ze op dat moment nodig zijn met de dan geldende lokale regels. Dit is voorsorteren op krimp Schiphol. De perfecte move om productie over te hevelen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is een tekst die de Lufthansa groep ook gebruikt, dus jouw invulling is de jouwe alleen. Bovendien is de ‘krimp’ van Schiphol er een in vliegbewegingen, niet in aantallen pax - dus daar past een widebody prima in.
Met andere woorden: we gaan het vanzelf zien.
Met andere woorden: we gaan het vanzelf zien.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat snap ik ook nog wel. Maar een widebody met een widebody vervangen gaat niet een wereld van verschil betekenen. Ben benieuwd in welke configuratie de 350-900/1000 gaan komen. Als dat een groot verschil is met de 777-200/330 dan ga ik mee met je.