Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Dus Transavia gaat alleen met Boeing 737-800's vliegen zodat alle Boeing 737-700's de vloot gaan verlaten? Of zou het in toekomst nog gekozen worden voor een grotere 737-900ER of Boeing 737-MAX 9?
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
, als je de vorige berichten hebt gelezen is het precies andersom. De -700s gaan er uit omdat ze blijkbaar niet voldoen/beter kunnen en momenteel nog wat euro's waard zijn op de 2e hands markt. Dan hou je automatisch alleen maar -800s over.Berven wrote:Dus Transavia gaat alleen met Boeing 737-800's vliegen zodat alle Boeing 737-700's de vloot gaan verlaten? Of zou het in toekomst nog gekozen worden voor een grotere 737-900ER of Boeing 737-MAX 9?
Verder is het volgens mij, dat het gros van de 700'tjes geleased zijn (alleen PH-XRV/Y/Z niet) vanaf 2003, dan ben je nu 10 jaar verder en verlopen deze contracten en heb je als airline de mogelijkheid om ze van de hand te doen en zijn deze kisten nog wat waard.
Over nieuw materieel kan je speculeren tot je er bij neer valt, deze beslissing komt vanuit Parijs/Amstelveen en zal sowieso gangbaar moeten zijn met de vloot van KLM.
Groeten,
Ron
Ron
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Lees zelf je bericht nu eens.Berven wrote:Dus Transavia gaat alleen met Boeing 737-800's vliegen zodat alle Boeing 737-700's de vloot gaan verlaten? Of zou het in toekomst nog gekozen worden voor een grotere 737-900ER of Boeing 737-MAX 9?
Niemand kan de toekomst voorspellen. Zelf lijkt het mij niet aannemelijk een -900 te verwachten, alleen al gezien er geen andere LCC met de -900 vliegt. Alleen Sky Airlines vloog met twee -900ER's, maar zij zijn failliet, rarara... (En nee, ik hoef geen lijstje te zien met wie er wél met -900's vliegt. De verhouding -800/-900 is enorm groot.)
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
\Diarto wrote:Lees zelf je bericht nu eens.Berven wrote:Dus Transavia gaat alleen met Boeing 737-800's vliegen zodat alle Boeing 737-700's de vloot gaan verlaten? Of zou het in toekomst nog gekozen worden voor een grotere 737-900ER of Boeing 737-MAX 9?
Niemand kan de toekomst voorspellen. Zelf lijkt het mij niet aannemelijk een -900 te verwachten, alleen al gezien er geen andere LCC met de -900 vliegt. Alleen Sky Airlines vloog met twee -900ER's, maar zij zijn failliet, rarara... (En nee, ik hoef geen lijstje te zien met wie er wél met -900's vliegt. De verhouding -800/-900 is enorm groot.)
Ja klopt ook, maar ik kan niet toekomst ook niet voorspellen. KLM vliegt wel met Boeing 737-900, maar dat is wat anders dan LCC, die heeft meer beenruimte nodig en mag niet meer 189 passagiers vervoeren omdat er bij deze toestellen geen extra nooduitgangen zijn geplaatst.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Alhoewel ik met je eens ben dat de -900 niet door HV gevlogen zal worden, is de bewering dat de -900 niet door LCCs wordt gebruikt natuurlijk alleen correct als je het over de Europese LCCs hebt. Buiten Europa (Azië) wordt de -900 wel door LCCs gebruikt (Lion Air, SpiceJet).Diarto wrote:Niemand kan de toekomst voorspellen. Zelf lijkt het mij niet aannemelijk een -900 te verwachten, alleen al gezien er geen andere LCC met de -900 vliegt.
-
- Scramble Rookie
- Posts: 60
- Joined: 26 Jan 2013, 12:33
- Location: Utrecht
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
weet niet of het belangrijk is maar de 737-900 wordt niet meer gemaakt De 737-900ER nog wel maar is groter (meer pax capaciteit) en dus geschikt voor nog meer stoelen, als TRA ze zou nemen lijkt het mij dat ze dan voor 1 class dus 204 of 215 stoelen gaan en dan vraag ik me af of ze die wel kunnen vullen ? dus lijkt mij ook erg onlogisch. maar het zou natuurlijk wel leuk zijn
Edit !!!
Edit !!!
Last edited by redalert2fan on 23 Jul 2013, 22:55, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Zijn de 900 en de 900ER dan niet exact zo groot?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Jawel, zijn even groot in lengte, niet in het max. aantal pax dat vervoerd mag worden. De 900ER heeft meer capaciteit op nooduitgangen en kan daarom meer pax vervoeren.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Scramble Rookie
- Posts: 60
- Joined: 26 Jan 2013, 12:33
- Location: Utrecht
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Sorry, ik had mischien iets duidenlijker moeten zijn
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Dat laatste wist ik. (Arkefly heeft in de zomer van 2008 ook met de ER varianten gevlogen)pjotrtje wrote:Jawel, zijn even groot in lengte, niet in het max. aantal pax dat vervoerd mag worden. De 900ER heeft meer capaciteit op nooduitgangen en kan daarom meer pax vervoeren.
[ Post made via Mobile Device ]
Dat eerste ook, maar meende iets anders te lezen in de posts hierboven.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
En hier zit het probleem van de -900. Als HV meer dan 200 pax in een -900 stopt dan kan deze niet met 4 cabin crew gevlogen worden (is het niet per 50 pax 1 cabin crew?). De -900 is dus voor HV er oneconomisch. Voor de range hoeft men het niet te doen. De mensen blijven toch wel HV vliegen naar bijvoorbeeld DXB en van HVs expansie in Afrika is toch nooit iets geworden.redalert2fan wrote:weet niet of het belangrijk is maar de 737-900 wordt niet meer gemaakt De 737-900ER nog wel maar is groter en dus geschikt voor nog meer stoelen, als TRA ze zou nemen lijkt het mij dat ze dan voor 1 class dus 204 of 215 stoelen gaan en dan vraag ik me af of ze die wel kunnen vullen ? dus lijkt mij ook erg onlogisch. maar het zou natuurlijk wel leuk zijn
-
- Scramble Rookie
- Posts: 60
- Joined: 26 Jan 2013, 12:33
- Location: Utrecht
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
even recht, zetten ik bedoelde in mijn post groter als in meer capaciteit niet in lengte. sorry mijn fout, had wat duidenlijker kunnen zijnB767-300ER wrote:Dat laatste wist ik. (Arkefly heeft in de zomer van 2008 ook met de ER varianten gevlogen)pjotrtje wrote:Jawel, zijn even groot in lengte, niet in het max. aantal pax dat vervoerd mag worden. De 900ER heeft meer capaciteit op nooduitgangen en kan daarom meer pax vervoeren.
[ Post made via Mobile Device ]
Dat eerste ook, maar meende iets anders te lezen in de posts hierboven.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Geeft niet. Het was mij ondertussen reeds duidelijk
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
sterker nog...1 CCM per 50 stoelen. Dus ook al heb je 5 pax op een -800, dan toch met 4 man eruit.(is het niet per 50 pax 1 cabin crew?)
De -900 is ook geloof ik ooit wel eens naar gekeken, maar ik meen te herinneren dat het een range issue was op sommige bestemmingen. Daarnaast past het niet in het 'one type' concept, dezelfde reden dat de -700's nu op de markt worden aangeboden.
Ben wel benieuwd naar een evt opvolging van de NG. Zal een mooie order opleveren als dat met de hele AF/KL groep gebeurd...
Frank
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
De laatste NG orders waren toch al van de gezamenlijke groep, daar KLM nu 738's krijgt met het 8K2 (Transavia) type ipv 806 (KLM) ?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.