Make that the PH-EZNRoyaljordanian wrote:2/7
KLM 74N ( EMB190 PH-EZD) made a go-around ( 18.53LT) due to another aircraft that was still one the runway.
Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
- Borobudur
- Scramble Master
- Posts: 2760
- Joined: 25 Dec 2007, 15:57
- Subscriber Scramble: Borobudur
- Location: EHLE
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Borobudur
-
- Scramble Senior
- Posts: 266
- Joined: 12 Feb 2008, 20:56
- Type of spotter: AirNav RadarBox
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Zojuist teruggekeerd naar EHAM de vertrokken PH-AOH als KLM429 naar OMDB.
Reden volgens gesprekken verkeersleiding/cockpit: problemen met het landingsgestel; kan / kon niet worden ingetrokken.
Reden volgens gesprekken verkeersleiding/cockpit: problemen met het landingsgestel; kan / kon niet worden ingetrokken.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Source: AvheraldA KLM Airbus A330-200, registration PH-AOH performing flight KL-429 from Amsterdam (Netherlands) to Dubai (United Arab Emirates), was climbing out of Amsterdam's runway 36L, when the crew received indication of a green hydraulic system failure and a BSCU (brakes and steering control unit) failure. The crew levelled off at FL060 and returned to Amsterdam's runway 06 for a safe landing without nose wheel steering about 30 minutes after landing. Emergency services detected no leaks, the airplane needed to be towed off the runway.
The flight was cancelled.
Regards,
Arno
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3443
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
EHAM 18-07-2011, terug
PH-JCT Fk70 KLC (KLM1447) keert van 15.000 ft boven de noordzee terug naar SPL.
Iemand info?
Iemand info?
Grtz, Jan
- Rob van R
- Scramble Senior
- Posts: 317
- Joined: 24 Dec 2008, 19:23
- Subscriber Scramble: Rob van R
- Location: Hoofddorp
Re: EHAM 18-07-2011
Dat is vrij standaard dat Fokkers terugkeren naar Schiphol met klachten. Er is maar 1 Fokker zonder technische klachten en dat is de PH-OFE.....................
Groet Rob
Groet Rob
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
- Rob van R
- Scramble Senior
- Posts: 317
- Joined: 24 Dec 2008, 19:23
- Subscriber Scramble: Rob van R
- Location: Hoofddorp
Re: EHAM 18-07-2011
De PH-KZK heeft de vlucht overgenomen..............
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
-
- Scramble Master
- Posts: 12572
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Hello,
22/07
Om 14.16LT. heeft Lufthansa Cargo MD11F D-ALCI een zeer merkwaardige approach op de 27 afgerond met een go-around. Reden ? Gelukkig stond hij 10 minuten later weer gewoon veilig op de grond.
KLM 65F ( Embrear) is terug gegaan naar de gate rond 14.36LT de cockpit zei tijdens de line-up bij RWY 24 tegen de luchtverkeersleider als reden '' A little thing in the cabin''
Mvg,
22/07
Om 14.16LT. heeft Lufthansa Cargo MD11F D-ALCI een zeer merkwaardige approach op de 27 afgerond met een go-around. Reden ? Gelukkig stond hij 10 minuten later weer gewoon veilig op de grond.
KLM 65F ( Embrear) is terug gegaan naar de gate rond 14.36LT de cockpit zei tijdens de line-up bij RWY 24 tegen de luchtverkeersleider als reden '' A little thing in the cabin''
Mvg,
All my posted timings are local !
- Key
- Site Admin
- Posts: 11249
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Staat in het topic van deze dag.Royaljordanian wrote:22/07
Om 14.16LT. heeft Lufthansa Cargo MD11F D-ALCI een zeer merkwaardige approach op de 27 afgerond met een go-around. Reden
Erik
What four words, Jimmy!?!
-
- Scramble Senior
- Posts: 266
- Joined: 12 Feb 2008, 20:56
- Type of spotter: AirNav RadarBox
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
"Toevallig" heb ik deze manoevre ook op mijn RadarBox scherm kunnen volgen. Op zich is een go-around niks bijzonders; de weers (wind) omstandigheden waren op dat moment erg grillig dus zou een reden geweest kunnen zijn.
In het radioverkeer (dat ik tegelijkertijd uitluisterde) tussen cockpit en toren heb geen sporen van nervositeit, laat staan paniek, bespeurd.
In het radioverkeer (dat ik tegelijkertijd uitluisterde) tussen cockpit en toren heb geen sporen van nervositeit, laat staan paniek, bespeurd.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
- Trabanti
- Scramble Die-Hard
- Posts: 837
- Joined: 30 Jul 2004, 15:19
- Type of spotter: Type O, negative
- Subscriber Scramble: Nu niet
- Location: Wherever I may roam
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Vond het al zo raar, een MD.11 low level gear down in een scherpe bocht over Amstelveen buiten de gangbare aanvliegroutes..
Rome has Bufalotta, Arizona has alotta BUFF..
-
- Scramble Senior
- Posts: 266
- Joined: 12 Feb 2008, 20:56
- Type of spotter: AirNav RadarBox
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Over dat "gear down".
Over Amstelveen al? Ik zie ze hier, boven Almere, als 27 in gebruik is en de kisten redelijk laag overkomen het landingsgestel al uitklappen.
Dus ook dat lijkt me niets bijzonders.
Over Amstelveen al? Ik zie ze hier, boven Almere, als 27 in gebruik is en de kisten redelijk laag overkomen het landingsgestel al uitklappen.
Dus ook dat lijkt me niets bijzonders.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
- Scramble Master
- Posts: 12572
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Hello,
23/07
Transavia 334 heeft een go-around gemaakt rond 18.35LT. toen ie wou landen op de 27.
Toestel: PH-HZK
Komende van: Corfu
Mvg,
23/07
Transavia 334 heeft een go-around gemaakt rond 18.35LT. toen ie wou landen op de 27.
Toestel: PH-HZK
Komende van: Corfu
Mvg,
All my posted timings are local !
-
- Scramble Newbie
- Posts: 45
- Joined: 08 Jul 2008, 11:51
- Subscriber Scramble: Zwanenburger
Re: Incidenten/VOS-meldingen...hoe en wat/uitleg
Alarmeringen.nl:
PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
27-07-2011 19:54:33 - Kennemerland
Iemand enig idee wat er aan de hand was?
PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
27-07-2011 19:54:33 - Kennemerland
Iemand enig idee wat er aan de hand was?
Re: Incidenten/VOS-meldingen...hoe en wat/uitleg
15:40:06 31-07-11 Melding : PRIO 1 G-PIER RANDWEG G 505 SGB SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
Regio : 12 : [KEN] Kennemerland
Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 0108321 : Blusgroep Schiphol-Rijk
: 0108382 : Lichtkrant Kazerne Schiphol-Rijk
: 0108999 : Monitorcode Brandweer Kennemerland
: 0108381 : Lichtkrant Kazerne Schiphol-Sloten
: 0106520 : Officier van Dienst Zuid Kennemerland
: 0108311 : Blusgroep Schiphol-Sloten
: 0106581 : Monitorcode Officieren Kennemerland
Weet iemand voor welk toestel en wat voor soort probleem ?
Regio : 12 : [KEN] Kennemerland
Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 0108321 : Blusgroep Schiphol-Rijk
: 0108382 : Lichtkrant Kazerne Schiphol-Rijk
: 0108999 : Monitorcode Brandweer Kennemerland
: 0108381 : Lichtkrant Kazerne Schiphol-Sloten
: 0106520 : Officier van Dienst Zuid Kennemerland
: 0108311 : Blusgroep Schiphol-Sloten
: 0106581 : Monitorcode Officieren Kennemerland
Weet iemand voor welk toestel en wat voor soort probleem ?