Ash clouds 2010

ImageImageLogs and news for those airports and airfields in The Netherlands not covered in the subforums.

Forum rules
ImageImage
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11250
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: ash clouds

Post by Key »

Hurricane wrote:Rond 1600 vertrekt een 744 van KL vanaf CUR terug naar AMS met pax.
Rond 2000 vertrekt een MD-11 vanaf PMB terug naar AMS, ook vol met pax.

Aldus RTL Nieuws.
Dit is bijgesteld. Diverse media melden dat de bestemming nader bepaald moet worden. Ze halen de mensen zo dichtbij als kan, bv. op dit moment Zuid-Frankrijk of Spanje.

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
User avatar
Nlspot2003
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3054
Joined: 06 Sep 2003, 23:06
Location: Haarlem,Eham
Contact:

Re: ash clouds

Post by Nlspot2003 »

Hoor net dat België en Engeland morgen open gaan.
Nighthawk
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 78
Joined: 21 Feb 2005, 10:31
Location: Lochristi
Contact:

Re: ash clouds

Post by Nighthawk »

Nlspot2003 wrote:Hoor net dat België en Engeland morgen open gaan.
Klopt. Wat België betreft vanaf 8uur inkomende vluchten. Uitgaande vluchten wellich vanaf 14u.
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: ash clouds

Post by Custom addict »

Alle vluchten mogen weer worden hervat. zowel pax als cargo.
eerste vluchten uit schiphol vertrekken vanavond zal al eerder genoemd.
de eerste vluchten binnenkomend zullen voor wat betreft internationaal
uit cur, pmb en nbo zijn
Always a different day with aviation
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: ash clouds

Post by Custom addict »

Er mag weer gevlogen worden en op de scanner is het ook lekker druk,
maar volgens niet officiele bronnen is de Hekla nu ook gebarsten.
Always a different day with aviation
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6963
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: ash clouds

Post by Michel »

Custom addict wrote:maar volgens niet officiele bronnen is de Hekla nu ook gebarsten.
Schijnt dat de webcam die op de Hekla gericht stond, gedraaid was naar de Eyjafjallajökul. De Hekla staat dus niet op springen.
User avatar
Otto
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6809
Joined: 30 Oct 2002, 20:02
Subscriber Scramble: Otto
Contact:

Re: ash clouds

Post by Otto »

(A0489/10 NOTAMN
Q)EHAA/QAFLC/IV/NBO/E/000/245/5255N00454E137
A)EHAA B)1004200418 C)1004220500 EST
E)THE FOLLOWING FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION DUE TO VOLCANIC ASH. THE PILOT IN COMMAND IS RESPONSIBLE FOR AVOIDING (ASH)CLOUDS.
IFR OPERATIONS ARE ALLOWED IN VMC-CONDITIONS DURING UDP ONLY. VFR FLIGHTS ARE ALLOWED UNDER STANDARD VFR RULES.
AFTER COMPLETING EACH IFR AND VFR VLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATELY TO E-MAIL. THE REPORTS MAY ASSIST RELEVANT BODIES TO ASSES MORE ACCURATELY THE PRESENCE, MOVEMENT AND ALTITUDE OF VOLCANIC ASH AND ANY EFFECT ON FLIGHT. REPORTS SHOULD CONTAIN THE FOLLOWING INFORMATION:
PRE-FLIGHT: CHECK GENERAL ACFT STATUS (BASELINE). TRANSMIT FLIGHT PLAN TO CAA-NL (E-MAIL).
DURING FLIGHT: CHECK ANY ST ELMO FIRE AND (ELECTRIC)STATIC DISCHARGES, A BRIGHT WHITE OR ORANGE GLOW IN THE ENGINE INLETS, REDUCED VISIBILITY THROUGH WINDSHIELD AND WINDOW TYPICAL SMELL (AN ACRID OR SULPHUROUS ODOUR) IN THE ACFT, SMOKE OR DUST IN THE ACFT, ALL ENGINE INDICATIONS NORMAL AND STABLE, ALL FLIGHT INDICATIONS (SPEED, ALTITUDE) NORMAL AND STABLE, RESIDUE ON USUAL ICE BUILD UP SPOTS, VISIBILITY CONDITIONS THROUGHOUT THE FLIGHT ON ALL FLIGHT LEVELS. POST FLIGHT: CHECK THE ACFT AND ENGINES IN ACCORDANCE WITH THE OEM MAINTENANCE INSTRUCTIONS FOR FLYING THROUGH AREAS WITH VOLCANIC ASHES ACCORDING TO VAAC CONTOURS.
POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED FROM REPORTING. SFC/FL245.)
FARO
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 148
Joined: 25 Feb 2006, 21:17
Location: The East

Re: ash clouds

Post by FARO »

Volgens MSN;

Vliegtuig van Arke-Fly uit Antalya is wel as aangetroffen.

Greetz Marco

p.s. waarom krijgen de luchtvaart maatschapijen geen hulp van de overheid??
De banken kregen dit wil (eingelijk hun eigen schuld-hebbe, hebbe) de luchtvaartmaatschapijen kunnen hiet niets aan doen.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: ash clouds

Post by aviodromefriend »

FARO wrote:p.s. waarom krijgen de luchtvaart maatschapijen geen hulp van de overheid??
De banken kregen dit wil (eingelijk hun eigen schuld-hebbe, hebbe) de luchtvaartmaatschapijen kunnen hiet niets aan doen.
Omdat de banken geld van anderen anders niet meer konden uitkeren. (Bestaat speciale wetgeving voor die alleen voor banken van toepassing is, juist ter bescherming van de mensen die hun spaargeld daar hebben geparkeerd. Al je geld weg is moeilijker op te vangen dan dat je een keer ergens niet heen kan. De bankhulp was dus niet zozeer voor de banken, maar meer voor de klanten van de banken)
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Otto
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6809
Joined: 30 Oct 2002, 20:02
Subscriber Scramble: Otto
Contact:

Re: ash clouds

Post by Otto »

06/5

Morgen wordt er een Meteorologische research flight uitgevoerd (ash sampling flt) in het Schotse FIR door:

METMAN BAe146-301

Light weight sondes zullen afgeworpen worden. Meer is hierover te lezen in AIP SUP S7/2010 & http://www.faam.ac.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11250
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: ash clouds

Post by Key »

Once again, volcanic ash is even having its impact on the Netherlands. North-western sectors have been closed late last night (16 May), the area above Schiphol will possibley be closed 0600-1400LT on 17 May. This is the forecast at 02:30LT.

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Post Reply

Return to “Spotting Netherlands”