TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Wat is nou aan de hand met de C-FLOX???????
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Ik hoorde gisteren het "gerucht" dat hij een tailstrike heeft gehad. Kan iemand dat bevestigen?James wrote:Wat is nou aan de hand met de C-FLOX???????
United
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Nee, de kist heeft geen tailstrike gehad men is met boeing aan het overleggen hoe of de watUnited wrote:Ik hoorde gisteren het "gerucht" dat hij een tailstrike heeft gehad. Kan iemand dat bevestigen?James wrote:Wat is nou aan de hand met de C-FLOX???????
United
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Kist staat nog steeds AOG in BJLcHabu wrote:.
Vraagie: Staat de FLOX nog AOG in BJL of is deze inmiddels naar Canada terug geferried ?
Dank, Chris.
(Die ook errug nieuwsgierig is naar de details.)
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
ik weet dat er mensen zijn die klagen hier over slechte verhalen over ArkeFly, ik heb ze niet, heb namelijk een hele goede vlucht gehad met ze.
Maar ik ben gewoon benieuwd wat is de oorzaak dat de B757 nog aan de grond staat, mensen is dit zo iets ernstig????
Maar ik ben gewoon benieuwd wat is de oorzaak dat de B757 nog aan de grond staat, mensen is dit zo iets ernstig????
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Blijkbaar is er iets kapot waardoor deze, volgens de manuals, niet mag vliegen.
Skyservice zal moeten regelen dat het in orde komt.
Banjul is ook niet een bestemming waar je AOG wilt staan, onderdelen die je misschien nodig hebt zijn hoogst waarschijnlijk niet voorhanden.
Misschien is het benodigde onderdeel groot of niet voorradig en heeft men Boeing nodig om logistiek bij te staan?
We weten het niet, maakt verder ook niet uit denk ik. Elk vliegtuig kan kapot gaan op z'n tijd.
Als er écht iets ernstigs aan de hand was geweest, had het allang in de Telegraaf gestaan..., het is immers zomer
Skyservice zal moeten regelen dat het in orde komt.
Banjul is ook niet een bestemming waar je AOG wilt staan, onderdelen die je misschien nodig hebt zijn hoogst waarschijnlijk niet voorhanden.
Misschien is het benodigde onderdeel groot of niet voorradig en heeft men Boeing nodig om logistiek bij te staan?
We weten het niet, maakt verder ook niet uit denk ik. Elk vliegtuig kan kapot gaan op z'n tijd.
Als er écht iets ernstigs aan de hand was geweest, had het allang in de Telegraaf gestaan..., het is immers zomer
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Men moet een aantal onderdelen zoeken die voor dit toestel niet meer worden gefabriceerd, daardoor staat ie nu nog steeds AOG. Die moeten uit Washington of uit de woestijn komen. Hoelang dat duurt is niet bekend, maar ik verwacht hem dit seizoen niet meer terug te zien.skycruiser wrote:Blijkbaar is er iets kapot waardoor deze, volgens de manuals, niet mag vliegen.
Skyservice zal moeten regelen dat het in orde komt.
Banjul is ook niet een bestemming waar je AOG wilt staan, onderdelen die je misschien nodig hebt zijn hoogst waarschijnlijk niet voorhanden.
Misschien is het benodigde onderdeel groot of niet voorradig en heeft men Boeing nodig om logistiek bij te staan?
We weten het niet, maakt verder ook niet uit denk ik. Elk vliegtuig kan kapot gaan op z'n tijd.
Als er écht iets ernstigs aan de hand was geweest, had het allang in de Telegraaf gestaan..., het is immers zomer
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Ok heftig....nou ja als het de moeite waard is dan zullen er wel genoeg onderdelen in de woestijn liggen.
Alleen weer klote dat het weer op zo'n rot plek in Afrika gebeurt...
Alleen weer klote dat het weer op zo'n rot plek in Afrika gebeurt...
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
James wrote:Ok heftig....nou ja als het de moeite waard is dan zullen er wel genoeg onderdelen in de woestijn liggen.
Alleen weer klote dat het weer op zo'n rot plek in Afrika gebeurt...
Dat soort dingen gebeuren natuurlijk NOOIT op je home-base
Dit gebeurd alleen in Gambia, Cuba etc. Landen waar je lekker AOG kan staan en waar je makkelijk aan onderdelen geholpen kan worden
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Kan je beter meteen het hele vliegtuig laten overvliegen vanuit de woestijn dan alleen een paar onderdelen...Heeft Banjul weer wat oud 'ijzer' en Skyservice een ander toestel...eerlijke deal toch .SkyPlane wrote: Die moeten uit Washington of uit de woestijn komen. Hoelang dat duurt is niet bekend, maar ik verwacht hem dit seizoen niet meer terug te zien.
-
- Scramble Junior
- Posts: 106
- Joined: 09 Feb 2009, 08:29
- Type of spotter: F4
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Maar als de FLOX dit seizoen niet meer gaat, worden al die vluchten dan met de 767's uitgevoerd? Of komt er al een vervanger aan..?
Ik ga met OR801 op 19 Oktober naar Antalya, en daar stond de 752 op gepland..
Ik ga met OR801 op 19 Oktober naar Antalya, en daar stond de 752 op gepland..
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
lifeliner4 wrote:Maar als de FLOX dit seizoen niet meer gaat, worden al die vluchten dan met de 767's uitgevoerd? Of komt er al een vervanger aan..?
Ik ga met OR801 op 19 Oktober naar Antalya, en daar stond de 752 op gepland..
Voorlopig (t/m 13-08) staan voor alle C-FLOX vluchten een eigen 763 gepland.De dienstregeling was zo dat ze het nagenoeg met 2x 767 afkonden, dus de derde wordt nu ook vol ingezet......
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Junior
- Posts: 106
- Joined: 09 Feb 2009, 08:29
- Type of spotter: F4
-
- Scramble Junior
- Posts: 106
- Joined: 09 Feb 2009, 08:29
- Type of spotter: F4
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Maar als alle vluchtjes uitgevoerd konden worden met de vloot van Arke, waarom moest er dan een 757 komen?
Dat kost alleen maar geld?
Of willen ze de vluchturen van de 767 besparen?
Dat kost alleen maar geld?
Of willen ze de vluchturen van de 767 besparen?
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Het idee was dat de 757 als 'vaste pendelbus' naar Turkije zou fungeren (en soms een uitstapje naar de Noord-Afrika en omstreken) en zo de 767's vrij te houden voor het langere afstandswerk & charters.lifeliner4 wrote:Maar als alle vluchtjes uitgevoerd konden worden met de vloot van Arke, waarom moest er dan een 757 komen?
Dat kost alleen maar geld?
Of willen ze de vluchturen van de 767 besparen?
Adios, Hurricane
Groeten,
Ron
Ron