Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11248
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Key »

Yep, uitwijkert. Reden weet ik niet.

Erik
What four words, Jimmy!?!
User avatar
air-bus
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1198
Joined: 12 Mar 2008, 20:57
Location: EHAMstelveen

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by air-bus »

Incident: KLM Cityhopper F70 at Amsterdam on Jan 21st 2012, takeoff with runway unclear

A KLM Cityhopper Fokker 70, registration PH-KZI performing flight WA-1909/KL-1909 from Amsterdam (Netherlands) to Hanover (Germany), took off from Amsterdam's runway 24 at 13:28L (12:28Z) although a wild life control vehicle was within the runway protected zone. The aircraft continued for a safe landing in Hanover.

The Dutch Onderzoeksraad (Dutch Safety Board DSB) reported, that another aircraft had been cleared to cross the runway at taxiway S2 (about 1800 meters/5900 feet down the runway). After the aircraft had vacated the runway the Fokker 70 was cleared for takeoff from runway 24. The airport's Runway Incursion Alerting System Schiphol (RIASS) alerted the controller to a conflict on the runway with a vehicle of the airport's wild life control. After a visual scan of the runway the controller decided to let the takeoff continue. The DSB have initiated an investigation stating there was no risk of a collision.
Source: http://www.avherald.com/h?article=44a8e2ef&opt=0

Regards,
Arno
Image
User avatar
angel77
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 217
Joined: 27 Mar 2008, 18:48
Location: zoetermeer
Contact:

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by angel77 »

Yesterdag I read this article also. It happens more frequent that a plane is crossing RW 24at S 2 to/from the cargo stands prior to a departure ? Controller observation to let the departue continue to depart according to protocol ? Normally a wild life control vehicle is standing alongside a runway but never too close for comfort though. Where is the RIASS looking for ? Never heard of that system before. Anyone can clarify ?
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11248
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Key »

angel77 wrote: Where is the RIASS looking for ?
Actual threat to departing or arriving aircraft by other aircraft or vehicle on the runway. Info here. System in use since several years, recently officially inaugurated after thorough evaluation.

Erik
What four words, Jimmy!?!
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22176
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Stratofreighter »

http://avherald.com/h?article=44ad889e&opt=0 voor een gevalletje "losscomm"...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Captain-Amar
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 154
Joined: 26 Dec 2007, 20:32

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Captain-Amar »

Ik zie op flightradar24 dat de KL685 (PH-BFT) net voorbij Ierland is omgedraaid en nu bezig is met de landing op runway 36R. Iemand enig idee wat de reden is?
User avatar
angel77
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 217
Joined: 27 Mar 2008, 18:48
Location: zoetermeer
Contact:

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by angel77 »

Captain-Amar wrote:Ik zie op flightradar24 dat de KL685 (PH-BFT) net voorbij Ierland is omgedraaid en nu bezig is met de landing op runway 36R. Iemand enig idee wat de reden is?
Nog niet geheel duidelijk.. Opvallend is wel dat hij als 747-400 niet boven FL 320 is uitgekomen nabij oceanic entry point en dat hij een aardige dip heeft in speed voordat hij omdraaide en toen vrij snel 100 kts meer aan snelheid had.

VOS 1 verklaart maar remmen temps. na landing waren binnen range en geen blown tyres. Maar wel dus overweight landing..
Lijkt me dus niet dat hij een fuel burn op de terugweg heeft kunnen doen.

Zou kunnen duiden volgens mijn bescheiden mening op pressure probleem of engine shutdown in flight ??

We zullen het mogelijk later morgen lezen.
User avatar
air-bus
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1198
Joined: 12 Mar 2008, 20:57
Location: EHAMstelveen

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by air-bus »

PH-BFT staat nu in H11, geplande re-entry into service is vanmiddag op de KL865 naar Seoul, vertrektijd 17:45.

Groeten,
Arno
Image
User avatar
angel77
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 217
Joined: 27 Mar 2008, 18:48
Location: zoetermeer
Contact:

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by angel77 »

air-bus wrote:PH-BFT staat nu in H11, geplande re-entry into service is vanmiddag op de KL865 naar Seoul, vertrektijd 17:45.

Groeten,
Arno
= = = =

Is de reden bekend voor de ongeplande terugkomst gisteravond ? Ben erg benieuwd.
Binnen 48 uur weer re-entry into service
Maikel van der Heijden
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 435
Joined: 06 Apr 2008, 17:02
Location: Utrecht

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Maikel van der Heijden »

KLM677 PH-AOH AMS-YYC, anti-ice probleem gaat naar D43.
Maikel van der Heijden
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 435
Joined: 06 Apr 2008, 17:02
Location: Utrecht

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Maikel van der Heijden »

Gaat toch door, disregard.
User avatar
Optimus
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 995
Joined: 12 Feb 2004, 10:16
Subscriber Scramble: Optimus

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Optimus »

Is de SQ323 zijn brood vergeten, want de kist land nu weer (volgens Flightradar 24) op de 27?

Kees
Image
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Derice »

Is dat dan geen vrij hoge overweight landing geweest? Ding heeft niet eens fuel gedumpt.
Maikel van der Heijden
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 435
Joined: 06 Apr 2008, 17:02
Location: Utrecht

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Maikel van der Heijden »

Door hartaanval aan boord.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by SPL »

Kist uiteindelijk weer om 13.01 uur vertrokken. Brandweer heeft remmen gekoeld.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”