Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 967
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

AviaView wrote:Dacht ergens te hebben gezien dat XRA & XRB in maart 2015 er al uit gingen.
Voorlopig gaan er geen kisten uit bij HV. Plan is om binnen een aantal jaar naar 40 kisten te groeien in Nederland, daarom is er besloten om de -700's te behouden.
Voor de rest 4x GOL deze zomer plus de 2 nieuwe kisten. Verder geen gekke dingen dus. Helaas niet al te spectaculair.
Krgds,
Roel
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dat hangt er vanaf welke GOL's natuurlijk ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2945
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

B767-300ER wrote:Dat hangt er vanaf welke GOL's natuurlijk ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
Dat zullen 4 bekende GOL's zijn.

Grt, Peter
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4658
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by frank kramer »

nu.nl meldt vandaag de definitieve bestelling van 20 B737-800's door AF/KL ten behoeve van Transavia France en Transavia NL; 17 waren er al aangemeld, de andere drie waren opties. Levering vanaf jan. 2016:

http://www.nu.nl/beurs/3991543/twintig- ... savia.html
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Da's een mooi stukje groei! Logisch om voor de 737-800 te kiezen, maar de MAX was ook leuk geweest ;)
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Positief nieuws toch? In de zware tijden die de groep doormaakt, lukt het dus wel om voor zo'n aantal vliegtuigen een financiering te krijgen.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

phkza wrote:Da's een mooi stukje groei! Logisch om voor de 737-800 te kiezen, maar de MAX was ook leuk geweest ;)
Moet je alleen nog zo verdomd lang op wachten.... 2016 eerste levering gaat dan in elk geval niet lukken.
Iets zegt me echter dat die MAXen ook nog wel gaan komen. Benieuwd of er dan MAX9 bij gaat komen of niet.

Erwin
Image
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

ehusmann wrote:
phkza wrote:Da's een mooi stukje groei! Logisch om voor de 737-800 te kiezen, maar de MAX was ook leuk geweest ;)
Moet je alleen nog zo verdomd lang op wachten.... 2016 eerste levering gaat dan in elk geval niet lukken.
Iets zegt me echter dat die MAXen ook nog wel gaan komen. Benieuwd of er dan MAX9 bij gaat komen of niet.

Erwin
Ik denk dat de MAX9 niet voor HV aantrekkelijk zou zijn, echter is het logischer dat HV en Franse Transavia Boeing 737-MAX8 200's gaan bestellen ter vervanging van huidige Boeing 737-800 (PH-HSA t/m PH-HSZ), ver in 2020. In een Boeing 737-MAX 200 kan 199 passagiers meenemen in plaats van 189, met extra nooduitgang achter de vleugel, net als bij de Boeing 737-900ER en later bij MAX9. In ieder geval is MAX op zich aantrekkelijk voor Transavia in de toekomst, zodat ze bij volgende grote order bij Boeing zullen gaan plaatsen. Ik schat in de toekomst dat 50-80 Boeing 737MAX's voor Transavia wordt! Dus iets meer dan de huidige vloot als ze goed blijven doen op low-costmarkt.

Stel je voor, als Transavia MAX-9 wil bestellen, is maar ook de vraag of ze meer passagiers per vlucht vol zien te krijgen? Het doet mij ook denken aan Boeing 757's die Transavia tussen 1993 tot en met 2003 in de vloot had, ooit was het wel succesvol, echter in de wintermaanden waren 757's minder succesvol op verschillende vakantieroutes in Europa.

Dat sluit ook echter niet aan bij een vlootstandaardisering van Transavia. Ze willen toch altijd met kleinere toestellen vliegen op zeer hoge frequentie. Dus meer vluchten op een dag naar dezelfde bestemming op verschillende uren. Het moet gewoon veel flexibeler met de tijden, waar mensen meer keuze hebben uit welke vlucht die ze willen nemen of ze ook plaatsen hebben in het vliegtuig.
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

Goed verhaal...lekker kort ook...

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

mac wrote:Positief nieuws toch? In de zware tijden die de groep doormaakt, lukt het dus wel om voor zo'n aantal vliegtuigen een financiering te krijgen.
Is de financiering van deze kisten al geheel rond dan?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

Berven wrote:Dat sluit ook echter niet aan bij een vlootstandaardisering van Transavia. Ze willen toch altijd met kleinere toestellen vliegen op zeer hoge frequentie. Dus meer vluchten op een dag naar dezelfde bestemming op verschillende uren. Het moet gewoon veel flexibeler met de tijden, waar mensen meer keuze hebben uit welke vlucht die ze willen nemen of ze ook plaatsen hebben in het vliegtuig.
Ik weet niet over welke zeer hoge frequentie jij het hebt?

Grt,
Erik
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Geen idee Niels. Maar je slaat wel een flater als je in de pers aankondigt dat je 17+3 kisten gaat bestellen en dan later met de staat tussen de benen het moet afblazen. Dus ik mag hopen dat ze in Parijs eens wel nadenken.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Net zoals het 787/350/777 verhaal van AFKLM....
Vandaar mijn opmerking over deze kisten. Niet gesterkt door enige vorm van feiten overigens omtrent deze 737.'s..

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

nuckleuz wrote:
Berven wrote:Dat sluit ook echter niet aan bij een vlootstandaardisering van Transavia. Ze willen toch altijd met kleinere toestellen vliegen op zeer hoge frequentie. Dus meer vluchten op een dag naar dezelfde bestemming op verschillende uren. Het moet gewoon veel flexibeler met de tijden, waar mensen meer keuze hebben uit welke vlucht die ze willen nemen of ze ook plaatsen hebben in het vliegtuig.
Ik weet niet over welke zeer hoge frequentie jij het hebt?

Grt,
Erik
Ik neem aan bestemmingen met en hoge frequentie (vaak per week of dag) aanvliegen....

Voor de rest, tsja

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

nuckleuz wrote:
Berven wrote:Dat sluit ook echter niet aan bij een vlootstandaardisering van Transavia. Ze willen toch altijd met kleinere toestellen vliegen op zeer hoge frequentie. Dus meer vluchten op een dag naar dezelfde bestemming op verschillende uren. Het moet gewoon veel flexibeler met de tijden, waar mensen meer keuze hebben uit welke vlucht die ze willen nemen of ze ook plaatsen hebben in het vliegtuig.
Ik weet niet over welke zeer hoge frequentie jij het hebt?

Grt,
Erik
Erik, ik bedoel namelijk dat Transavia met zeer hoge frequentie gaat vliegen op zakensteden in Europa, zoals Barcelona, Milaan of Londen. Met de Boeing 737-800's of -700's is deze mogelijkheid goed te benutten dan met de grotere Boeing 737-900ER. Dus er kunnen dagelijks niet altijd 189 mensen met Boeing 737-800 mee vliegen naar een zakenstad vanaf Eindhoven of Amsterdam. Het is ook moeilijk te zeggen wat er voor een markt bij Transavia in de toekomst opgaat.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”