ehusmann wrote:phkza wrote:Da's een mooi stukje groei! Logisch om voor de 737-800 te kiezen, maar de MAX was ook leuk geweest
Moet je alleen nog zo verdomd lang op wachten.... 2016 eerste levering gaat dan in elk geval niet lukken.
Iets zegt me echter dat die MAXen ook nog wel gaan komen. Benieuwd of er dan MAX9 bij gaat komen of niet.
Erwin
Ik denk dat de MAX9 niet voor HV aantrekkelijk zou zijn, echter is het logischer dat HV en Franse Transavia Boeing 737-MAX8 200's gaan bestellen ter vervanging van huidige Boeing 737-800 (PH-HSA t/m PH-HSZ), ver in 2020. In een Boeing 737-MAX 200 kan 199 passagiers meenemen in plaats van 189, met extra nooduitgang achter de vleugel, net als bij de Boeing 737-900ER en later bij MAX9. In ieder geval is MAX op zich aantrekkelijk voor Transavia in de toekomst, zodat ze bij volgende grote order bij Boeing zullen gaan plaatsen. Ik schat in de toekomst dat 50-80 Boeing 737MAX's voor Transavia wordt! Dus iets meer dan de huidige vloot als ze goed blijven doen op low-costmarkt.
Stel je voor, als Transavia MAX-9 wil bestellen, is maar ook de vraag of ze meer passagiers per vlucht vol zien te krijgen? Het doet mij ook denken aan Boeing 757's die Transavia tussen 1993 tot en met 2003 in de vloot had, ooit was het wel succesvol, echter in de wintermaanden waren 757's minder succesvol op verschillende vakantieroutes in Europa.
Dat sluit ook echter niet aan bij een vlootstandaardisering van Transavia. Ze willen toch altijd met kleinere toestellen vliegen op zeer hoge frequentie. Dus meer vluchten op een dag naar dezelfde bestemming op verschillende uren. Het moet gewoon veel flexibeler met de tijden, waar mensen meer keuze hebben uit welke vlucht die ze willen nemen of ze ook plaatsen hebben in het vliegtuig.