Verdwijnt de historische vlucht te Gilze ?
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
Verdwijnt de historische vlucht te Gilze ?
Ik hoorde onlangs iemand zeggen dat de historische vlucht het vliegveld van Gilze-Rijen moet verlaten?
Ook de modelvliegclub zou nog weinig bestaanzekerheid hebben.
De huidige bevelhebber zou niet zo "burgergezind" zijn ?
Heeft iemand hier al iets over gehoord?
Ook de modelvliegclub zou nog weinig bestaanzekerheid hebben.
De huidige bevelhebber zou niet zo "burgergezind" zijn ?
Heeft iemand hier al iets over gehoord?
-
- Scramble Addict
- Posts: 1636
- Joined: 16 Feb 2006, 12:19
- Type of spotter: Die Hard Military and GRAS REIZEN
- Subscriber Scramble: GIPS
Re: Verdwijnt de historische vlucht te Gilze ?
boldy wrote:Ik hoorde onlangs iemand zeggen dat de historische vlucht het vliegveld van Gilze-Rijen moet verlaten?
Ook de modelvliegclub zou nog weinig bestaanzekerheid hebben.
De huidige bevelhebber zou niet zo "burgergezind" zijn ?
Heeft iemand hier al iets over gehoord?
Lijkt mij heel erg sterk!! De Historische Vlucht is zo'n beetje het parade paartje van de luchtmacht en hoort er gewoon bij. De meeste mensen daar zijn dan wel burger maar meestal oud gediende.
Verder zit de modelvliegclub niet op de basis zover ik weet maar hier zo'n 3 kilometer buiten, tussen gilze en tilburg.
Wellicht bedoel je de zweefclub maar ook dit lijkt me onlogisch...
Wie weet er meer van?
Grz,
Gijs
"GIPS"
GIJS TEN VELDE
GRAS REIZEN
GRAS TRAVEL DEPARTEMENT
GIJS TEN VELDE
GRAS REIZEN
GRAS TRAVEL DEPARTEMENT
- Stephan Lodewijks
- Scramble Master
- Posts: 5058
- Joined: 13 Jun 2005, 12:54
- Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
- Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
- Location: Eindhoven
Re: Verdwijnt de historische vlucht te Gilze ?
Hadden we er op Eindhoven ook maar zoéén...dan werden we hier nu niet zo overspoeld door Ryanair en ander civiel geneuzel hahahaboldy wrote:De huidige bevelhebber zou niet zo "burgergezind" zijn ?
Groeten,
Stephan uit.....Eindhoven.
Op Gilze hebben we wel een modelvliegclub naast de zweefvliegclub en de Hist. flight.
De modelvliegclub bevindt zich in de buurt van kop 10, dus niet zichtbaar van de openbare weg.
Zover ik weet blijft de Hist. Flight bij ons op Gilze-Rijen. Ook de pas aangschafte F-27 zal hier gestationeerd worden zover ik weet.
Mocgt ik andere geluiden horen dan laat ik dat zo snel mogelijk weten!
groetjes Pjottr
De modelvliegclub bevindt zich in de buurt van kop 10, dus niet zichtbaar van de openbare weg.
Zover ik weet blijft de Hist. Flight bij ons op Gilze-Rijen. Ook de pas aangschafte F-27 zal hier gestationeerd worden zover ik weet.
Mocgt ik andere geluiden horen dan laat ik dat zo snel mogelijk weten!
groetjes Pjottr
- Sven van Roij
- Scramble Die-Hard
- Posts: 578
- Joined: 01 Apr 2008, 20:18
- Type of spotter: Military & Helo's
- Subscriber Scramble: Sven van Roij
- Contact:
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Ze hebben die F-27 alweer een aantal jaar, en gratis gekregen van de luchtmacht.Sven van Roij wrote:
Waaaaaaaaaaaaaaaat heeft de SKHV een F-27 aangekocht Vet, vet vet vet!!! Vanaf wanneer denken ze hem in te kunnen zetten?
Sven
bron: website historische vlucht wrote:Tijdens de nieuwjaarsreceptie van de SKHV op 5 januari 2001 schonk de Directeur Materieel van de KLu, de generaal-majoor P. Vorderman, de C-3 aan de SKHV, inclusief een behoorlijke voorraad reserve onderdelen. Deze C-3 heeft op 28 juni 1960 de eerste vlucht gemaakt onder de Fokker invliegregistratie PH-FBP en heeft in 36 jaar bij de KLu 10.170 vlieguren gemaakt. Het SKHV bestuur besluit om met instemming van de KLu het vliegtuig weer luchtwaardig te maken en vraagt bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat de civiele registratie PH-FBP aan. Doelstelling van het SKHV bestuur is om het vliegtuig als belangrijk stuk Nederlands cultureel-industrieel erfgoed voor toekomstige generaties veilig te stellen en om het vliegtuig in de toekomst tijdens airshows aan het publiek te demonstreren.
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Zou opzich geen slecht idee zijn. Vooral als het MLM is verhuisd naar de vliegbasis. Zo is het mogelijk om tijdens een museum bezoek enkele toestellen vliegend te zien, en de rest gewoon op de grond.DJMikey wrote:Ik heb het onlangs ook vernomen dat de Historische Vlucht naar een andere locatie gaat. Als ik me niet vergis, naar Soesterberg samen met het MLM. Hoe zeker dit is weet ik niet.
-
- Scramble Master
- Posts: 3073
- Joined: 20 May 2003, 18:46
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Location: Leusden
- Contact:
Soesty lijkt me vreemd. Van de baan blijft nauwelijks wat over en de omgeving zeurt nu al continue over geluidsoverlast. Ik woon tegen de vliegbasis Gilze-Rijen aan en vind het geluid van de Spit, Harvard en B25 geweldig maar je moet er wel van houden. Het gros van de vrijwilligers van de Historische vlucht komt uit de buurt en zal niet veel zin hebben om de gang naar Soesterberg te maken denk ik...
- Robert
- Scramble Die-Hard
- Posts: 915
- Joined: 02 Jun 2003, 20:54
- Type of spotter: Somewhere between pictures and serials....
- Subscriber Scramble: Robert
- Location: EHSB
In de plannen voor Soesterberg is er ruimte opgenomen voor de ACvZ langs de voormalige 13-31 en blijven de banen (voorlopig) intact.......... Idd is het een mooie combinatie het museum en de historische vlucht samen maar ook dit is mijn inziens wishfull thinking. Maar het enigste wat tot nu toe echt zeker is is dat de vliegende squadrons vertrekken en dat Camp New Amsterdam van de KLu blijft en het museum naar de dan leegstaande hangaars gaat verhuizen. Voor de rest is er totaal niks zeker.
Ik denk overigens dat in de toekomst de Hist. Vlucht toch wel weg gaat op Gilze. Drie squadrons met Apache's, Chinooks, Cougars, Alouette's en in de toekomst de heli's van de marine erbij. Wordt wel erg druk zou ik zeggen. Ik begreep trouwens dat de US shelters weer bruikbaar gemaakt zijn/ worden?
@ Hawk Ook hier zijn er mensen die geen zin hebben om de gang naar Gilze te maken.....
Ik denk overigens dat in de toekomst de Hist. Vlucht toch wel weg gaat op Gilze. Drie squadrons met Apache's, Chinooks, Cougars, Alouette's en in de toekomst de heli's van de marine erbij. Wordt wel erg druk zou ik zeggen. Ik begreep trouwens dat de US shelters weer bruikbaar gemaakt zijn/ worden?
@ Hawk Ook hier zijn er mensen die geen zin hebben om de gang naar Gilze te maken.....
Robert
Ja alle US-shelters zijn of worden nog opgeknapt.
Ondanks dat de banen op soest blijven liggen (of in ieder geval een gedeelte) zijn er geen ondersteunende diensten meer die wetterlijk verplicht zijn om te mogen vliegen zoals een luchtverkeersleiding, brandweer en medische dienst. Vooral voor de grotere kisten zijn deze diensten verplicht.
Dus ik denk wel dat ze op Gilze blijven. Ze vliegen voornamelijk in de weekenden en op feestdagen. Door de week is de woensdag een vaste vliegdag, dus de belasting voor het vliegveld tijdens openstelling valt dus erg mee. Ook zijn ze voor de geluidsnorm mee ingecalculeerd.
Grtz Pjottr
Ondanks dat de banen op soest blijven liggen (of in ieder geval een gedeelte) zijn er geen ondersteunende diensten meer die wetterlijk verplicht zijn om te mogen vliegen zoals een luchtverkeersleiding, brandweer en medische dienst. Vooral voor de grotere kisten zijn deze diensten verplicht.
Dus ik denk wel dat ze op Gilze blijven. Ze vliegen voornamelijk in de weekenden en op feestdagen. Door de week is de woensdag een vaste vliegdag, dus de belasting voor het vliegveld tijdens openstelling valt dus erg mee. Ook zijn ze voor de geluidsnorm mee ingecalculeerd.
Grtz Pjottr
De "US Shelters" zijn eigenlijk altijd in gebruik gebleven voor het opslaan van materieel, voertuigen en de spullen van de zweefvliegclub. Ze krijgen allemaal een grondige opknapbeurt waarna ze er weer als nieuw uitzien. Een aantal van de 17 shelters zijn reeds gereed. Ook de "Nederlandse shelters" zijn in gebruik en krijgen een opknapbeurt. Een aantal van de 14 shelters is reeds klaar. De dispersals aan de noord-westelijke kant van de basis zijn of worden nog afgebroken om de door de bouw van de nieuwe infrastructuur verloren natuur te compenseren.