Humor van het AD?
Forum rules
Humor van het AD?
Is dit humor van het AD? Men heeft het over een Nazi kist en plaatst er een foto bij van een Israelische...
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/arti ... loot.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/arti ... loot.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetz,
Patrick
Patrick
Re: Humor van het AD?
Het lijkt wel op een Messerschmidt. Ik denk dat ze daar op hebben gezocht in een of andere foto archief en kennellijk hebben ze dit plaatje gevonden. En met het ontbreken van de deskundigheid die wij allemaal hebben, er niet over na gedacht en gewoon geplaatst.
Ik ben ook geen expert en zou zo maar hebben aangenomen dat de kist op de foto de juiste is !
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Maar je hoeft toch geen vliegtuigexpert te zijn om het verschil tussen een hakenkruis en een davidster te weten?
Erwin
Erwin
- topgun1984
- Scramble Addict
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
Vind het zoiezo al een rare foto... BF-109's zijn toch nooit richting israel gegaan?
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
- Polecat
- Scramble Master
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
maar zeker weten wel de tsjechische Avia S.199 licentiebouw...topgun1984 wrote:Vind het zoiezo al een rare foto... BF-109's zijn toch nooit richting israel gegaan?
wel gaaf dat in de eerste alinea over jachtvliegtuig, en verderop over bommenwerper gesproken wordt...
I have never drunk milk, and I never will . . . .
-
- Scramble Junior
Jawel! [edit: Polecat heeft gelijk, Israel vloog met Avia S-199's die uiterlijk heel veel lijken op een Bf-109]topgun1984 wrote:Vind het zoiezo al een rare foto... BF-109's zijn toch nooit richting israel gegaan?
Overigens is het Messerschmitt en niet Messerschmidt... En het plaatsen van een Israelische Avia S-199 bij dat artikel slaat natuurlijk als een koe op het spreekwoordelijke varken.
Ik dacht dat het spreekwoordelijk gezien sloeg als een =censored= op een drumstel.....
Hoe dan ook, een rare foto voor bij dit artikel... Foto's van een Israelische Avia had ik überhaupt nog nooit gezien.
Hoe dan ook, een rare foto voor bij dit artikel... Foto's van een Israelische Avia had ik überhaupt nog nooit gezien.
flown in: Things with wings
- camel1
- Scramble Senior
- Type of spotter: S2
- Subscriber Scramble: camel1
Straks blijkt het een uit duitsland vluchtende joodse piloot op weg naar engeland te zijn geweest. Vandaar dan mischien die foto (?)
Flown to; Ensco71+72, Transocean 4, 5+6, Kotter, Logger, NAM, Dan Earl+Duke
- Hans
- Scramble Master
- Type of spotter: S5 - Military & Civil
- Subscriber Scramble: Yep
Bf.109's werden tijdens de oorlog ook in Tsjechië gebouwd. En daar zijn ze na de oorlog gewoon mee doorgegaan, maar dan onder de aanduiding S.199. En daar zijn er een aantal inderdaad van naar Israël vertrokken.
-
- Scramble Addict
- Type of spotter: F4.5
- Subscriber Scramble: Hans Rolink
Voor alles is een eerste keermichel N wrote:Foto's van een Israelische Avia had ik überhaupt nog nooit gezien.
Hatzerim, 10 mei 2008.
Wel een opmerkelijke keus, een IDF S.199 bij een artikel over een Duitse Bf.109, maar ja, dat is de pers. Van Polecat stamt de kreet:
"de krant brengt leugens in het land".
Hans.
- Polecat
- Scramble Master
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
Mocht het je boeien, er heeft in de AirEnthousiast ooit een schitterende serie gestaan over de bende huurlingen die die dingen hebben overgevlogen via joegoslaie enzo, net op tijd voor de eerste israelische oorlogen.. Ex WO2vliegers, Yanks van joodse afkomst enzo, erg spannend leesvoer...Hans wrote:Bf.109's werden tijdens de oorlog ook in Tsjechië gebouwd. En daar zijn ze na de oorlog gewoon mee doorgegaan, maar dan onder de aanduiding S.199. En daar zijn er een aantal inderdaad van naar Israël vertrokken.
I have never drunk milk, and I never will . . . .