Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Forum rules
Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Passagiers zijn behoorlijk gedupeerd door vertraging van SLM-vluchten. Ook groenten en ander vracht kon niet worden vervoerd. De vlucht die woensdag uit Suriname moest vertrekken, zal pas zaterdag worden uitgevoerd.
De SLM heeft zojuist een verklaring uitgeven. Op woendag 16 november was de SLM genoodzaakt haar vlucht de PY 993 van Amsterdam naar Paramaribo uit te stellen naar donderdag. De oorzaak die hieraan ten grondslag heeft gelegen was van technische aard. Een fuel indicator bleek niet goed te functioneren dus moesten technici van de Air France / KLM aan de slag om dit euvel te verhelpen. De verwachting was dat het toestel na 24 uren de uitgestelde vlucht naar Paramaribo zou maken.
Gespecialiseerde technici
Passagiers werden zoveel als mogelijk in een vroeg stadium hiervan in kennis gesteld en hoefden dus op woensdag 16 november niet zomaar naar Schiphol te gaan. Nadat de technici met man en macht hadden gewerkt en zelfs in een fuel tank moesten kruipen, bleek bij het proefdraaien vanmorgen op Schiphol dat het probleem nog niet was verholpen, zegt de SLM.
De technische coördinator van de SLM besloot in samenspraak met Air France/KLM zeer gespecialiseerd personeel uit Frankrijk te laten overvliegen om de helpende hand toe te reiken die moet leiden tot een adequate oplossing van het technisch probleem.
Deze specialisten zijn intussen op Schiphol aangekomen en zullen alle inspanningen getuigen dat het toestel morgen 18 november zijn normale diensten kan hervatten.
Vliegtuig gehuurd
De passagiers die hadden zich intussen reeds aangemeld op Schiphol en de directie van de SLM is op zoek gegaan naar een vervangend vliegtuig om deze vlucht alsnog uit te voeren.
De vliegmaatschappij OMNI AIR, die recentelijk enkele vluchten voor de SLM heeft uitgevoerd zal hedenavond vanaf Schiphol vertrekken met aan boord de passagiers van de uitgestelde vlucht van woensdag 16 november 2011.
De verwachting is dat het toestel rond half zeven vrijdagmorgen op de Johan Adolf Pengelluchthaven zal arriveren. De directie van de SLM betreurt deze vertragingen maar zal onder geen enkele omstandigheid sollen met de veiligheid van passagiers en de bemanning.
Tegen het eind van de week moet elke achterstand zijn ingehaald en zal de SLM wederom conform het uitgegeven vliegschema haar vluchten van en naar Amsterdam kunnen uitvoeren met de Airbus A340. Aldus het persbericht.
©Starnieuws.com
http://www.starnieuws.com/index.php/wel ... sitem/8099
De SLM heeft zojuist een verklaring uitgeven. Op woendag 16 november was de SLM genoodzaakt haar vlucht de PY 993 van Amsterdam naar Paramaribo uit te stellen naar donderdag. De oorzaak die hieraan ten grondslag heeft gelegen was van technische aard. Een fuel indicator bleek niet goed te functioneren dus moesten technici van de Air France / KLM aan de slag om dit euvel te verhelpen. De verwachting was dat het toestel na 24 uren de uitgestelde vlucht naar Paramaribo zou maken.
Gespecialiseerde technici
Passagiers werden zoveel als mogelijk in een vroeg stadium hiervan in kennis gesteld en hoefden dus op woensdag 16 november niet zomaar naar Schiphol te gaan. Nadat de technici met man en macht hadden gewerkt en zelfs in een fuel tank moesten kruipen, bleek bij het proefdraaien vanmorgen op Schiphol dat het probleem nog niet was verholpen, zegt de SLM.
De technische coördinator van de SLM besloot in samenspraak met Air France/KLM zeer gespecialiseerd personeel uit Frankrijk te laten overvliegen om de helpende hand toe te reiken die moet leiden tot een adequate oplossing van het technisch probleem.
Deze specialisten zijn intussen op Schiphol aangekomen en zullen alle inspanningen getuigen dat het toestel morgen 18 november zijn normale diensten kan hervatten.
Vliegtuig gehuurd
De passagiers die hadden zich intussen reeds aangemeld op Schiphol en de directie van de SLM is op zoek gegaan naar een vervangend vliegtuig om deze vlucht alsnog uit te voeren.
De vliegmaatschappij OMNI AIR, die recentelijk enkele vluchten voor de SLM heeft uitgevoerd zal hedenavond vanaf Schiphol vertrekken met aan boord de passagiers van de uitgestelde vlucht van woensdag 16 november 2011.
De verwachting is dat het toestel rond half zeven vrijdagmorgen op de Johan Adolf Pengelluchthaven zal arriveren. De directie van de SLM betreurt deze vertragingen maar zal onder geen enkele omstandigheid sollen met de veiligheid van passagiers en de bemanning.
Tegen het eind van de week moet elke achterstand zijn ingehaald en zal de SLM wederom conform het uitgegeven vliegschema haar vluchten van en naar Amsterdam kunnen uitvoeren met de Airbus A340. Aldus het persbericht.
©Starnieuws.com
http://www.starnieuws.com/index.php/wel ... sitem/8099
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Omni Air International heeft wederom de vertraagde Surinam Airways vlucht uitgevoerd.
Het ingehuurde toestel is een Boeing 767-319 ER (Registratie N387AX).
Het ingehuurd toestel is uiteindelijk vertrokken vanuit Amsterdam vr 18 nov om 03.10u ned tijd, de passagiers waren en op wachtten op schiphol vanaf do 17 nov 12uur overdag, aangezien de vlucht 15.15u zou vertrekken.
Na wat uren gewacht te hebben kwam de mededeling dat de vlucht vertraagd is naar 23.59u, vervolgens weer vertraagd naar 01.39uur (intussen vr 18 nov) en uiteindelijk is de vlucht pas vertrokken 03.10u ned tijd.
De Passagiers hebben dus ruim 15 uren moeten doorbrengen op Schiphol voordat ze konden vliegen met SLM (gehuurd toestel), exclusief de 24uur vertraging van een dag eerder!
totale vertraging dus 39 uren!
Douwe
Het ingehuurde toestel is een Boeing 767-319 ER (Registratie N387AX).
Het ingehuurd toestel is uiteindelijk vertrokken vanuit Amsterdam vr 18 nov om 03.10u ned tijd, de passagiers waren en op wachtten op schiphol vanaf do 17 nov 12uur overdag, aangezien de vlucht 15.15u zou vertrekken.
Na wat uren gewacht te hebben kwam de mededeling dat de vlucht vertraagd is naar 23.59u, vervolgens weer vertraagd naar 01.39uur (intussen vr 18 nov) en uiteindelijk is de vlucht pas vertrokken 03.10u ned tijd.
De Passagiers hebben dus ruim 15 uren moeten doorbrengen op Schiphol voordat ze konden vliegen met SLM (gehuurd toestel), exclusief de 24uur vertraging van een dag eerder!
totale vertraging dus 39 uren!
Douwe
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Het is een grof schandaal!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
dan is 2e toestel altyd maaklijk om te gebruiken
je zie nou dat weer pech heb de pztcp en weer in moet huur
je zie nou dat weer pech heb de pztcp en weer in moet huur
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
De huurkosten voor een paar adhoc acmi zijn een stuk lager als een 2e kist werkeloos op het platform laten staan uit oogpunt van parkeertarieven en leasekosten.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Ik had je IQ hoger ingeschat, maar deze reactie slaat echt helemaal nergens opB767-300ER wrote:Het is een grof schandaal!
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4659
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
moet je dat gezien z'n tag niet met een korreltje zout nemen? Hij is hws blij met de invaller...
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
frank kramer wrote:moet je dat gezien z'n tag niet met een korreltje zout nemen? Hij is hws blij met de invaller...
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
James,James wrote:Ik had je IQ hoger ingeschat, maar deze reactie slaat echt helemaal nergens opB767-300ER wrote:Het is een grof schandaal!
Ik denk dat je mijn reactie anders opvat dan dat hij was bedoeld in deze. Een smiley had misschien meer duidleijkheid gegeven hierin.
Ikzelf vindt het totaal geen schandaal, sterker nog, ik ben juist blij met dat soort invallers. Zo was mijn post dan ook bedoeld.
Maar er zat ook een ondertoon in. In het ArkeFly topic menig discussie over gehad. Bij d eminste vertaging die de maatschappi maar heeft wordt er schande van gesproken en moet iedereen van de hoed en de rand weten. Deze post was dus ook bedoeld om en soortgelijke reactie of discussie op te wekken, maar dan eens bij een andere maatschappij. Normaal is ArkeFly altijd direct het haasje, ik wou de discussie eens verplaatsen. Helaas pakte dat niet helemaal goed uit
Ik blijf van mening dat dit soort (inside?) info niet in een openbaar forum als scramble thuishoort. Menigmaal hierover discussie gevoerd met andere forumgebruikers, en vooralsnog liggen de meningen erg uiteen. Ondeer het mom van in het preathuys mag alles en kan dit dus ook, worden dat soort reacties dus ook geplaatst.
Hoop de lucht enigzins geklaard te hebben
Groet Niels
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
@ Niels, dan had ik het inderdaad anders begrepen dan je bedoelde, mijn nederige excuses.
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Wat is er mis met deze (inside) info? Er wordt heel gewoon open kaart gespeeld met betrekking tot de oorzaak van de vertraging en ook de gevolgen van dit technisch mankement. Douwe laat ons gewoon zien dat er dus ook toko's zijn die wel begaan zijn met het lot van hun klanten en dat zo laten weten. Dat de inhuur vervolgens verder uit de klauwen loopt mag je Surinam niet aanrekenen, daar kunnen zijn weinig aan doen.
( En nee op een speculaas-item als we al hebben voor de nederlandse toko's hoeft voor mij voor Surinam niet )
( En nee op een speculaas-item als we al hebben voor de nederlandse toko's hoeft voor mij voor Surinam niet )
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Je trekt eea even uit zijn verband Erik.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Ik reageer overigens op een stukje van jou hier enkele posts terug. Of het dan uit zijn verband gerukt wordt of niet laat ik in het midden. Feit blijft wel dat ik de manier van communiceren van Surinam wel kan waarderen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Ow begrijp me niet verkeerd, dat vind ik ook.
Alleen te gedetaileerd kan natuurlijk ook
Ik blijf alleen van mening dat een website als scramble nou niet echt een vraagbaak moet zijn over het hoe en waarom van vertragingen/technische staat van vliegtuigen etc van diverse airlines. Met het vermelden van dit soort (inside) info werk je dat juist wel in de hand. Reden temeer waarom ik bijvoorbeeld gestopt ben in het ArkeFly topic om antwoord te geven op alle vragen die maar gesteld worden als een kist maar een uurtje vertraagd is door een technisch probleem. Dat riekt meer naar sensatieposts en dat gevoel had ik ook bij de post van TS.
Alleen te gedetaileerd kan natuurlijk ook
Ik blijf alleen van mening dat een website als scramble nou niet echt een vraagbaak moet zijn over het hoe en waarom van vertragingen/technische staat van vliegtuigen etc van diverse airlines. Met het vermelden van dit soort (inside) info werk je dat juist wel in de hand. Reden temeer waarom ik bijvoorbeeld gestopt ben in het ArkeFly topic om antwoord te geven op alle vragen die maar gesteld worden als een kist maar een uurtje vertraagd is door een technisch probleem. Dat riekt meer naar sensatieposts en dat gevoel had ik ook bij de post van TS.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP
Denk dat je hierboven dan ook precies het dilemma van Het Praethuys bevestigd. Heb ook bepaalde bronnen binnen de luchtvaart, dus ook binnen Arke, maar houd die info vaak bewust voor mij om eventuele speculaties te voorkomen.