Uit zomer timetable 2000:
125 KL843 Ams 10.15 Sin 04.35+1 05.55 Syd 15.20 17.20 AZ797 (operated by KLM) Sin 23.55 01.10 Mxp 07.45
347 AZ796 (operated by KLM) Mxp 10.10 Sin 05.05+1 06.25 Syd 15.20 17.20 KL844 Sin 23.25 00.40 Ams 07.45
Vloog afgelopen vrijdag Ams-Cur. Heeft daar hulpgoederen en hulpverleners opgepikt en is gisteren van Cur naar Sxm gevlogen. Van Sxm naar Aua met vluchtelingen van Sxm. Dit was een chartervlucht voor de overheid. De bedoeling was om meerdere shuttles Aua-Sxm te vliegen. Helaas schijnt de overheid hi...
De BFL staat nog in Nairobi en de BFW is nu met een vertraging van anderhalve dag onderweg uit Houston. Het zit dit weekend niet mee. De BFL is vanmorgen rond 9 uur geland op AMS. Ik heb ergens gelezen dat het iets te maken had met een computerstoring aan boord, kan iemand dit bevestigen? En wat wa...
Alle 747's zijn eigendom. Deze lijst komt van KLM fleet development versie dec 2016. Alleen de MPS is nog geleasd 01 PH-BFA 23999 Owned May 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M 02 PH-BFB 24000 Owned Jun 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M 03 PH-BFG 24517 Owned Apr 1990 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M 04 PH-BFH 24518 Ow...
Je aanname klopt niet. Er zijn wel voorbeelden dat het niet goed ging, maar de procedures bij de KLM zijn daar niet op gebaseerd en door de training zal dat daar ook niet voorkomen. In het geval van SXM is het dus geen enkel argument om er de baankeuze op te baseren.
Alle prestatieberekeningen gaan uit van een motorstoring op V1. Je moet dan, om een veilige marge met het terrein te houden, een bepaalde klimsnelheid kunnen maken. Dit wordt dan weer teruggerekend naar een max startgewicht, rekening houdende met o.a. wind en temperatuur. De heuvel in het verlengde ...