Actually they arrived the 5th and totalled 12: 1st group: /MA 104th co a/c (s/n not read off) 82-010/JZ, 84-017/JZ (should be fy82?), 84-013/MA, 84-016/MA, 85-118/MA. 2nd group: 84-022/JZ, 83-041/JZ, 83-036/JZ, 82-037/JZ, 84-023/MA, 86-158/MA. They were still on the deck by 1030 on Friday the 6th an...
I-EASJ is a A109SP 'GrandNew' - it says so on the side :-) These A109S/SP Grand/GrandNew are distinguishable because they have two evenly sized square side-windows aft of the door. Just discovered that myself, I am by no means a specialist :-)) In comparison, the A109E Power/LUH have a big and small...
Camera om de nek is eigenlijk wel een goede ja! Alles mee gaat niet qua limieten (gewicht/omvang) dus het is idd handig om een paar 'configuraties' te hebben. Die 2.8/300 maakt dus dat je minder andere dingen mee kunt nemen. Ik krijg wél de 4/300, de 70-200 en Fieldscope in één tas. Dat zou ik met d...
Lachen dat plakken van converters!
Ik heb tegenwoordig een interface voor mijn kijker, dat is nu een F13/1000 geworden
En nee, dat levert geen gestoken scherpe plaatjes op maar de serials zijn leesbaar
Erwin
Mijn advies: uitproberen voor je investeert! Ik mocht de 2.8/300 eens vasthouden / uitproberen. Ik kreeg hem amper de lucht in met mijn iele polsjes :) Voordat ik de eerste foto nam wist ik het eigenlijk al: niet voor mij! Als je wel eens met Rynair vliegt dan zul je wel eens je handbagage op de wee...
Yeah, wouldn't it be great if aircraft manufacturers gave as much meaning to these construction numbers as we seem to do? :-) If you define construction number as the number the manufacturer sticks on a plane or plate, it is 35xx-42xx for the Gazelles If you define a construction number as a unique ...
Great work ! Some remarks: * As far as I know the Gazelle c/ns are in the 1000-2200 range. The SA342M/L probably received serials starting with 3/4 to avoid confusion with the SA341F. They were partly being build during the same period. So 1544 is a SA341F serialled 1544, but 1546 a SA342M serialled...
The one and only true An-2 meet is indeed at TEUGE. Which can be seen on our Airshow calendar! The venue's site is here: http://www.classicwings.nl/AN2meeting2011.php And for Friday August 12 it says: <quote> Picking-up time tbn from hotel directions Deventer Twello etc. Briefing 0930-1030* 1100 Hoo...
Probably at Zaporizhzhya-Shiroke 47.916746°, 34.968492°
Nearby Zaporizhzhya-East is also a treat: 47.861781°, 35.297125°
Use bing maps instead of GE
Erwin
(wanneer gaan we?)
Great stuff, the Ecuador army Ecueuil is an update to our Scramble database!
Can you send me the larger version for possible inclusion in next month's issue please?