Search found 14 matches

by Dakotacrew
08 Mar 2009, 21:19
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Alle waardering voor je uitleg Streep, maar je vat niet waar ik naar toe wil. Kan natuurlijk ook aan mijn uitleg liggen, dus nog een keer in Jip en Janneketaal. Radalt 1 denkt van het ene op het andere moment dat het toestel boven de baan hangt, wat niet zo is, toestel zit op 1950 feet. Radalt 1 en ...
by Dakotacrew
08 Mar 2009, 14:21
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Het aansturen van de A/T door de li radalt was me duidelijk. Kan het zo zijn dat de bemanning op hetzelfde moment, vliegende op 1950 feet, een bulk aan info binnen heeft gekregen/moeten verwerken? Dit omdat de radalt op dat moment foutieve data gaat spuien als zijnde hangende boven de landingsbaan? ...
by Dakotacrew
08 Mar 2009, 02:09
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Ik blijf het proberen, maar nu met weer een beetje meer kennis.

Blijft de vraag..........kwam de melding "lower gear" op 1950 feet?
Volgens jouw verhaal zou dan dus vrijwel onmiddelijk de gear down zijn gelaten rond 1950 feet, en de A/T naar iddle zijn gegaan op die hoogte.

Groet,
Mario
by Dakotacrew
08 Mar 2009, 01:27
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Sorry Streep, Ik type te langzaam, of ik denk te langzaam, je was me voor :wink: Wat ik me nu ook in ene bedenk, is dat de radiohoogtemeter op 1950 feet ook is gestopt met het geven van hoogtemeldingen aan de crew, hij dacht immers dat ze er al bijna waren. Zit ik fout met de denkwijze over het sign...
by Dakotacrew
08 Mar 2009, 01:15
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Doordat op een ongebruikelijk moment/hoogte de waarschuwing komt "landinggear out" bemerkt de bemanning dat de linker hoogtemeter foutieve informatie geeft. Dus is het de linker hoogte meter die verantwoordelijk is voor het waarschuwingssignaal dat de landinggear uit moet, neem ik aan. Omd...
by Dakotacrew
08 Mar 2009, 00:37
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Ja klopt, maar waar het mij om gaat is op welk moment. Volgens mij is vrijwel tegelijkertijd op 1950 feet de waarschuwing gegeven "landinggear out", en zijn de gashendels door de A/T de eerste maal naar iddle getrokken. Het een werd opgemerkt en als geen probleem ervaren, terwijl op hetzel...
by Dakotacrew
07 Mar 2009, 22:38
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Nog een vraag over de radiohoogtemeter. Ik heb begrepen dat hij behalve signalen naar componenten, ook signalen afgeeft naar de bemanning over de hoogte op diverse momenten tijdens het glidepath. Hij gaf via het rapport van de O.V.V. ook een signaal af aan de bemanning over de status van de landingg...
by Dakotacrew
06 Mar 2009, 01:37
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Wederom dank, kun je ook vertellen op welk moment/welke hoogte de captain de controlls overnam van de leerling vlieger?

Mario
by Dakotacrew
06 Mar 2009, 00:39
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Ik bewonder het geduld van o.a. Mac Lanahan en Streep voor onwetenden zoals ik er een ben. Dank hiervoor. Laatste vragen Ik merk door het bericht van Key dat ik al die tijd een stuk heb gemist omdat het niet in de verklaring stond. Daarom ook dat ik de uitleg van MacLanahan niet helemaal kon plaatse...
by Dakotacrew
05 Mar 2009, 21:56
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Nog even over de stickshaker. Toen die in werking trad zou men dus nog tijd hebben gehad om te kunnen corrigeren. Volgens het rapport gaf men op dat moment vol gas, maar was het al te laat. Had men op dat moment behalve vol gas geven, nog andere handelingen moeten doen? Zou het knopje TO/GA of A/T u...
by Dakotacrew
05 Mar 2009, 18:16
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Het activeren van de stickshaker is dus niet alleen afhankelijk van snelheid, maar ook van andere factoren. Dan zullen er dus ook sensoren/meters e.d. zijn die input geven aan de stickshaker over al die factoren. Krijgt het systeem dat de stickshaker in werking zet ook input van de (in dit geval nie...
by Dakotacrew
05 Mar 2009, 15:45
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Dan val je dus weer terug op de eigen verantwoordelijkheid van de piloot, op belangrijke momenten zelf je airspeed in de gaten houden?

Bij welke snelheid begint/begon de stickshaker trouwens te rammelen?

Vriendelijke groet,
Mario
by Dakotacrew
05 Mar 2009, 14:47
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Duidelijk, dank u!
by Dakotacrew
05 Mar 2009, 13:35
Forum: 't Praethuys
Topic: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Replies: 402
Views: 75033

Re: Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

Goedemiddag. Ik kwam voor het eerst hier om info op te halen over de aankomst van de Antonov een aantal maanden geleden. Behalve dat ik een voorliefde heb voor de C49 skytrain/Dakota en daar binnenkort met parachute uit hoop te mogen springen, heb ik weinig met luchtvaart. Wel is het zo dat toendert...