Op Flickr ben ik in gesprek met een Amerikaan die in september 1983 met F-4E's van 23rd TFS op Eindhoven was. Hij heeft op, waarschijnlijk, 23 september meegevlogen in een NF-5B.
"Spent a fun week w/ the 314th Squadron @ Eindhoven AB in '83. They were excellent hosts and big fun was had by all -- even got to ride in the back of an NF-5B on a simulated airfield attack on our home base @ Spangdahlem AB in W. Germany! Like an idiot, I didn't write down the tail number..."
Zijn vraag is: weet iemand het nummer van die NF-5B? Ik kan me voorstellen dat er flink wat mensen waren voor de rotatie met de Phantoms en nummers hebben geschreven. Nu hopen dat er maar één B vloog...
Echt? Dat is super! Maar ik had eerder een kist van 314 verwacht, gezien de rotation met 314.
Dank je,
Rob
ps Klopt september eigenlijk wel? Op Valkenburg maakte F-4E 74-1644 van 23rd TFS een doorstart op 12 augustus en ik herinner me dat die van Eindhoven kwam.
Rob,
ja.
Op 11 augustus 1983 vloog de K-4017 van 314Sq.
Enige B op deze dag. En hij vloog in z'n eentje.
Misschien dat helpt. Er vlogen 3 SP'ers. Op het visitors platform stonden 2 NL F-104's en een SAR Alouette. In de ochtend was er een U.S.Army U-21.
Op 12 augustus was het een zogenaamde PET dag. Toen werd er niet gevlogen.
Groet,
Jan.
@ Jan en Stefan: bedankt voor de nummers!
@ Ben: hij weet de naam van de vlieger niet meer. Jammer, maar bedankt voor het aanbod.
In zijn eigen flight records staat dat hij in september met de NF-5B heeft gevlogen, maar het was toch zeker tijdens de rotatie, dus in augustus.
Ik geef hem de genoemde nummers door, dan moet hij zelf maar kijken.
Het verhaal is nog niet af. Komt iemand dit bekend voor?
Great! I'm sure somebody has pics of our arrival show -- a five-ship with the all red NF-5A flying as lead (inverted at one point). If memory serves, visibility wasn't very good that day, and we flew all over the place trying to find Eindhoven while in formation with the RNLAF guy...
Op 9-8 vlogen er 4 SP-ers en de K-4021 van 314. Blue sky. 4021 was in die periode erg actief. Volgens mij was het ook Hans Iseke met de 3021 of 3026 in de genoemde formatievlucht.