Moderator: gatso76
Vanochtend in de NLR hangar zien staan op kratten,wielen er dus af gehaald,kist is van 1979,dus niet zo vreemd.cHabu wrote:Ik lees net dat de PH-NLZ buiten gebruik is gesteld.
Weet iemand of dit permanent is ?
Chris.
Gezien de bijzondere vracht en de afmetingen vindt dit transport in de avonduren plaats. In Hangaar 3 aan de Thermiekstraat worden de romp en de vleugel vanaf 18:00 uur op diepladers geladen. Het transport mag niet eerder aanvangen dan om 20:00 uur.
De te volgen route zal lopen over “airside” vanaf Hangaar 3 aan de Thermiekstraat naar de Loevesteinse Randweg. Vanaf hier zal het transport zijn weg vervolgen over de Stationsweg op weg naar de N232. Via de N232 en vervolgens de N201 zal het transport linksaf de Koolhovenlaan opdraaien en rechtsaf naar de Anthony Fokkerweg. Vanaf de Anthony Fokkerweg zal men linksaf de N196 oprijden, de brug over de Ringvaart voorbij, tot aan het Shell benzinestation, ter hoogte van de parkeergarage van het Crown Business Centre. Op het terrein van het Shell station zal een kraan de romp en de vleugel oppakken en over de sloot heen tillen om het geheel bijna voor de deur van het VTOC “Fokker” af te leveren. De vleugel zal diezelfde avond nog opgesteld worden in de praktijkruimte van VTOC “Fokker”. De romp zal de volgende ochtend in de praktijkruimte worden gehesen, waarna technici in opleiding met hulp van technici van het NLR en docenten van het VTOC “Fokker”, de romp en vleugel weer samenstellen.
Stratofreighter wrote:And before anyone starts: this was originally posted in Praethuys, and the Lingua Franca over there is DUTCH, not English...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more